Scania bude testovat mobilní technologii 5G od Ericssonu

Testování bude součástí spolupráce s výzkumným střediskem Ericsson Research, v jejímž rámci se bude zkoumat využití sítí 5G v oblasti dopravní komunikace.
Reklama
Testování bude součástí spolupráce s výzkumným střediskem Ericsson Research, v jejímž rámci se bude zkoumat využití sítí 5G v oblasti dopravní komunikace.

Scania se stala první společností, která bude testovat komponenty nové technologie 5G od giganta v oblasti komunikačních technologií, značky Ericsson. Testování bude součástí spolupráce mezi společností Scania a výzkumným střediskem Ericsson Research, v jejímž rámci se bude zkoumat využití sítí 5G v oblasti dopravní komunikace.

Tato technologie bude hrát významnou roli ve zkouškách autonomního řízení a vozidel s konektivitou. Ve výzkumně-vývojovém zařízení společnosti Scania byly nainstalovány tři špičkové mobilní základní stanice a testovací síť bude průběžně aktualizována s novou technologií souběžně s tím, jak se bude vyvíjet.

Vysvětluje Anders Ställberg, projektový manažer společnosti Scania pro automatizaci města, "Nová testovací síť s komponenty 5G umožňuje vysoce kvalitní služby mobilní sítě, s nízkou latencí a velkou šířkou pásma, kde lze velmi rychle a velmi spolehlivě přenášet množství komplexních dat - což nám poskytuje jakýsi „přednostní komunikační pruh“, pokud jde o projekty, jako je autonomní řízení a jízda v seskupeních."  Vytvořit „přednostní komunikační pruh“ byl někdy problém v přeplněných sítích před 5G, kde uživatelé bojují o prostor s těmi, kteří si například přehrávají filmy, hudbu či hry. Formát 5G bude podporovat mnohem více případů využití než sítě 4G - zejména v komunikaci mezi stroji.

Pro společnost Scania nízká latence (zpoždění) v připojeních 5G znamená, že novou technologii lze využít ve vozidlech pro vzájemné předávání informací o brzdění nebo směru jízdy, kde jsou rychlost a spolehlivost životně důležité. Lze ji využít i ke zlepšení spolehlivosti a rychlosti výměny informací mezi dvěma nebo více vozidly jedoucích ve formaci. Tam, kde se dříve používala technologie WLAN, může nabídnout alternativu technologie 5G se svou garantovanou úrovní latence a šířky pásma.

Nová technologie může také sehrát klíčovou roli při testech systému autonomních vozidel společnosti Scania. Příkladem může být situace, kdy si samo-jezdící vozidla budou průběžně aktualizovat mapu pro autonomní jízdu, která je uložena na centrálním serveru a určená k distribuci do jiných vozidel v systému.

Společnost Scania i Ericsson mají pocit, že zkoušky technologie 5G se ukáží jako velmi přínosné. Říká Anders Ställberg: "Umožní společnosti Scania dále rozvíjet schopnosti, které jsou základem našich probíhajících projektů, zatímco společnost Ericsson si splní touhu vyzkoušet svou novou technologii v praktickém pracovním prostředí."

Torbjörn Lundahl, programový ředitel Národního výzkumného programu 5G ve výzkumném středisku Ericsson Research, s ním souhlasí. "Chceme ukázat ostatním společnostem, jak může technologie 5G umožnit a podpořit digitální transformaci jejich odvětví. Doufáme, že získáme cenné poznatky a inovace, které připraví cestu pro další digitalizaci, přičemž 5G poslouží jako prostředek. Zkoušky se společností Scania nám pomohou pochopit příslušné požadavky, abychom zajistili, že normy a produkty 5G je budou splňovat, a prohloubí naše zkušenosti s odvětvím dopravy, které je hlavním zaměřením společnosti Ericsson. "

Z hlediska budoucnosti nebudou zkoušky omezeny jen na testování zařízení v Södertälje. Společnost Scania bude mít přístup k připojení 5G i v hlavní centrále společnosti Ericsson. Ve skutečnosti se již použila testovací síť 5G společnosti Ericsson ve městě Kista na testování menších, autonomně jezdících autobusů koncem dubna během „Týdne mobility v Kistě“ v rámci vládního programu Drive Sweden. Město Kista bude navíc dějištěm budoucích předváděcích akcí autonomních vozidel určených pro projekt automatizace města od společnosti Scania.

Zdroj: Scania Czech Republic, s.r.o.