Reklama
Reklama
Alternativy

Výběrové řízení na nákup celkem padesáti nových trolejbusů se blíží do finále. Šestnáct MEGAtrolejbusů Škoda - Solaris a třiadvacet kloubových trolejbusů Škoda 27 Tr , které již vozí cestující, doplní v pátek 29. března 2024 jedenáct parciálních trolejbusů SOR TNS 12. Díky bateriím se cestující bez přestupu dostanou z Hlavního nádraží na Hrad, dopravní podnik je nasadí na prodlouženou linku 44, kterou nahradí autobusovou linku 41.

Na nové hybridní trolejbusy o délce 12 metrů se v posledních týdnech školili řidiči a vyzkoušet si je mohli i cestující . Zajímavostí je, že část homologizačních zkoušek se prováděla i v Banské Bystrici, kde je rozdílné napětí trolejbusové sítě. Typ vozidla je díky tomu schválen pro drážní provoz po celém Slovensku. Nové trolejbusy jsou stejně jako ostatní nové vozy vybaveny výkonnou automatickou klimatizací a tónovanými skly. Standardem interiérů jsou nerezové tyče a madla a barevně odlišená sedadla pro cestující s omezenou pohyblivostí. K dispozici je WiFi a USB zásuvky. Informovanost cestujících zajišťují barevné LED obrazovky v interiéru i vně vozidla a akustická hlášení pro nevidomé. „ Jsem nesmírně rád, že díky efektivnímu využívání eurofondů můžeme kontinuálně modernizovat náš vozový park. Tyto nové trolejbusy jsou moderní a komfortní, jejich velkou devizou je hybridní pohon na baterie, díky kterému je vypravíme i na trasy, kudy nevede trolejové vedení a kde dosud jezdily autobusy. Je to další krok, který náš dopravní podnik činí na cestě k ekologizaci. O to symboličtější je, že tyto bezemisní trolejbusy budou na nové trase linky 44 jezdit kolem Horského parku, který je zelenými plícemi Bratislavy ,“ řekl Martin Rybanský, předseda představenstva Dopravního podniku Bratislava. Trolejbusy SOR TNS 12 dopravnímu podniku dodává na základě výsledku výběrového řízení společnost SOR Libchavy. Jejich nákup je spolufinancován z Evropských strukturálních fondů, a to v rámci Operačního programu Integrovaná infrastruktura. Trolejbusová linka 44 bude od pátku 29. března jezdit po obousměrně prodloužené trase Koliba - Hodžovo nám. - Hrad - Buddková - Drotárská cesta - Hlavní nádraží. Touto úpravou získá oblast Dratářské cesty přímé spojení s centrem města. Rovněž se obyvatelé Bratislavy a turisté dostanou z Hlavního nádraří na Hrad bez přestupu. Na úseku Budková – Hlavní nádraží bude v porovnání se současností zlepšen interval i kapacita oproti dnešní lince 41. Plný potenciál nových bateriových trolejbusů bude využit v úseku trasy bez trolejového vedení.

person rebus  date_range 27.03.2024

26. března se v sídle společnosti Ankai v Hefei konal slavnostní odjezd čistě elektrických dvoupodlažních sightseeing autobusů Ankai do Francie. Jde již o třetí dodávku, tentokrát z Číny vypravili 20 speciálně upravených double deckerů.

Double deckery Ankai ušité na míru pro turistické linky ve městech jsou 12 metrů dlouhé. Horní patro má polootevřený design, který činí vozidlo atraktivním a zároveň umožňuje turistům 360stupňový výhled. Spodní patro má nízkou podlahu a prostor pro invalidní vozíky. Vozidla specializovaná na turisty z celého světa jsou vybavena osmijazyčným systémem synchronizace hlasu v angličtině, francouzštině, italštině a španělštině. Dvoupodlažní vyhlídkové autobusy Ankai "jsou krásnou vizitkou pro čínské autobusy v zámoří", říká výrobce. Již v roce 2012 bylo na Golden Tours, speciální okružní lince v Londýně, uvedeno do provozu 20 sightseeing autobusů a byly také využity během olympijských her. Nyní v roce 2024 budou součástí olympijských her v Paříži. V Londýně s tradičním palivem, v Paříži s elektrickým pohonem. Jako jeden z předních hráčů v čínském autobusovém průmyslu nabízí Ankai široké spektrum autobusů a autokarů poháněných naftou, zemním plynem a elektřinou. V roce 2023 zvýšil prodeje meziročně o 169,33 procent. V posledních letech Ankai Bus vyvezla své produkty do více než 100 zemí a regionů po celém světě, včetně Spojených států, Spojeného království, Francie, Austrálie, Nového Zélandu, Saúdské Arábie nebo Mexika. Vyhlídkové double deckery využívají turisté kromě Londýna a Paříže také v Aucklandu, Dubaji, Miláně, Sydney, Washingtonu, ve městech v Itálii a Kapském městě. Čínská řešení globálního zeleného cestování plánuje Ankai rozšiřovat i do budoucna.

person rebus  date_range 27.03.2024

První bateriový autobus připravený pro sériovou výrobu uvedl HOCHBAHN do provozu v roce 2019. Od té doby by jeho elektrické autobusy 500x obkroužily Zemi. Ujely již více než 20 milionů kilometrů a ušetřily v Hamburku 22 tisíc tun CO2. Z flotily čítající 1 100 autobusů bude do poloviny letošního roku každý čtvrtý bez emisí. Do konce roku 2024 se jejich počet zvýší o více než 70.

Hamburger Hochbahn AG (HOCHBAHN), dopravní společnost vlastněná městem Hamburk, oznámila milník 20 milionů kilometrů ujetých čistě a bez emisí. Pro Svobodné a hanzovní město Hamburk to znamená úsporu více než 22 000 tun CO2. Do poloviny roku se počet e-busů zvýší ze současných 242 na 260 (199 sólo a 61 kloubových) a do konce roku 2024 na 315 vozidel (237 sólo a 78 kloubových). Dieselové autobusy, které se v současnosti pohybují po Hamburku a splňují normy Euro 5 a Euro 6, budou kompletně vyměněny do roku 2030. Jako doplněk k veřejné dopravě město nabídne lidem dopravu autonomními minibusy na vyžádání. Robert Henrich, generální ředitel HOCHBAHN: „ Jsme na dobré cestě k přeměně vozového parku na pohony šetrné k životnímu prostředí. Nemělo by to ale zastírat skutečnost, že se jedná o obrovský výkon. To platí i z ekonomického hlediska. Vozidla jsou stále velmi drahá. Navíc končí federální financování. Naším cílem však zůstává kompletně přeměnit flotilu do začátku roku 2030 .“ Přeměna hamburské veřejné dopravy na elektromobilitu je financována 160 miliony eur od Spolkového ministerstva pro digitalizaci a dopravu (BMDV). HOCHBAHN a VHH nakupují celkem 472 elektrobusů a vytvoří 700 dobíjecích stanic. HOCHBAHN je financována částkou 97,3 milionů eur. Podpora od federální vlády nyní končí. Od roku 2020 HOCHBAHN nakupuje pouze bezemisní autobusy. Ty v současnosti vyjíždí ze tří míst, z autobusové vozovny Alsterdorf (v roce 2019 otevřené nejmodernější depo v Evropě), Hummelsbüttel a Langenfelde. Začátkem dubna bude následovat autobusová vozovna Harburk II, odkud budou elektrické autobusy poprvé nasazovány pro přepravu cestujících v městské části Harburg. Všechny e-busy jsou nabíjeny výhradně zelenou elektřinou. Aktuálně je k dispozici 300 dobíjecích míst a do konce roku se počet zvýší na 400. Aktuálně se staví první hamburské depo pro čistě elektrické autobusy. V létě 2026 bude 130 ekologických elektrobusů sloužit primárně severovýchodně od Hamburku z nového depa HOCHBAHN v Meiendorfu. Na projektu nového zázemí je zajímavá jeho důsledná udržitelná orientace: všechny střechy budou ozeleněny, vybaveny fotovoltaickými systémy a využívány jako zásobníky dešťové vody. Takto soustředěná voda se využije v mycím systému a následně recykluje. Odpadní teplo z nabíjecí technologie se využije k zásobování budov teplem. Fasády a zvukotěsné stěny bude pokrývat zeleň. Depo v budoucnu zajistí lepší rozvoj severovýchodu Hamburku (Bergstedt, Volksdorf, Rahlstedt, Sasel a Farmsen-Berne). Autobusy v lokalitě Meiendorf budou umístěny blíže k jejich trasám a zabrání se zbytečným jízdám naprázdno. Zásadní pro úspěšné využití e-busů v Hamburku je jejich dojezd. Zatímco první sériově vyráběný elektrický autobus měl dojezd kolem 150 kilometrů, dnešní vozidla běžně bez dobíjení až 270 kilometrů (sólo) nebo 230 kilometrů (kloubové autobusy) bez dobíjení. Cesta HOCHBAHN k autobusům bez emisí Na konci roku 2018 projel Hamburkem první elektrický autobus připravený k sériové výrobě . V létě 2020 v dosud největším německém tendru zadal HOCHBAHN zakázku až na 530 e-busů: Daimler Buses, Solaris a MAN Truck & Bus dodávají sólo a kloubové bateriové autobusy do Hamburku průběžně do roku 2025. První bezemisní kloubové autobusy jezdí pro HOCHBAHN od léta 2021 a nabízejí místo pro přibližně 100 cestujících. V závislosti na provozních podmínkách dosahují dojezdu téměř 200 kilometrů – a ušetří v průměru kolem 80 tun CO2 ročně ve srovnání s naftovým autobusem. Pro velkou revoluci v Hamburku využije HOCHBANH také vodík. Od druhé poloviny roku 2024 bude městem jezdit pět sériově vyráběných H2 autobusů. V březnu 2023 získal polský výrobce Solaris objednávku na Urbino 12 hydrogen . Autobusy s dojezdem 350 kilometrů budou tankovat na veřejné vodíkové čerpací stanici poblíž hamburského letiště. Pět objednaných vozidel bude dotováno Spolkovým ministerstvem pro digitalizaci a dopravu (BMDV) 80 procenty dodatečných investičních nákladů ve srovnání se srovnatelnými dieselovými autobusy. Většina vozového parku HOCHBAHN šetrného ke klimatu bude v budoucnu poháněna bateriemi, palivový článek však zůstává strategickou volbou. Zkušenosti z jejich provozu sbírá dopravce od roku 2014 na lince 109. HOCHBAHN zdůrazňuje svůj závazek k životnímu prostředí globálně. Proto při zadávání výběrových řízení na elektrické nebo vodíkové autobusy uplatňuje kritéria udržitelnosti. Nevýhodou elektromobility je, že vozidla na baterie jsou kritizována z důvodu možných negativních ekologických a sociálních dopadů výroby baterií. V současné době však neexistuje žádný certifikát pro udržitelně vyráběnou baterii. Ve výběrovém řízení proto chce od výrobců autobusů vědět stav v oblasti udržitelnosti v místě výroby autobusů a požaduje také transparentnost opatření péče o lidská práva v řízení dodavatelů a v podrobnějších fázích hodnotového řetězce od baterie až po těžbu surovin. Velký důraz na udržitelnost v dodavatelském řetězci kladl při první objednávce autobusů na palivové články. Byly požadovány podrobné informace o rizicích udržitelnosti a opatřeních ke snížení rizik v celém dodavatelském řetězci – až po těžbu surovin.

person rebus  date_range 26.03.2024

Řecký ministr infrastruktury a dopravy podepsal 19. března 2024 smlouvu na dodávku 200 nových 12metrových autobusů na zemní plyn s Industria Italiana Autobus. Citymood by měly být dodány postupně do první poloviny roku 2025 a doplní sólo elektrické Yutong a kloubové na CNG od IVECO BUS.

Nízkopodlažní Citymood 12m CNG Euro VI třídy 1 s kapacitou pro 88 cestujících "je vybavený všemi nejmodernějšími technologiemi z hlediska bezpečnosti, spotřeby a nízkého dopadu na životní prostředí," uvádí Industria Italiana Autobus (IIA). Součástí smlouvy je kompletní servis po dobu 5 let. Autobusy Citymood 12 CNG se vyrábí v závodě ve Flumeri v jižní Itálii (asi 100 km západně od Neapole). Podle IIA jsou v italských městech v provozu tisíce těchto vozidel, deset vozidel s pohonem na CNG dodala do Parmy vloni v listopadu. Zakázka do Řecka je ale první zahraniční zakázkou, v souladu s plánem IIA. V ulicích Athén bude do konce roku 2025 celkem 440 nových autobusů. Prvních 140 elektrických 12m přijelo z Číny a 100 kloubových Urbanway na CNG vyrábí pro Atény IVECO BUS v Annonay ve Francii. Řecká vláda plánuje do roku 2027 do Atén a Soluni nakoupit 1 300 ekologických auobusů.

person rebus  date_range 25.03.2024

Během osmi let může jezdit v Děčíně až 20 elektrických bateriových autobusů. Dopravní podnik města Děčína zveřejnil výběrové řízení na jejich dodávky. S vítězným uchazečem uzavře rámcovou dohodu.

Na základě rámcové dohody může dopravní podnik vozidla objednávat v případě, že získá financování z dotačního programu IROP. Objednané vozy musí být dodány do 12 měsíců. Dopravní podnik poptává bateriové 100% nízkopodlažní elektrické autobusy o délce 12 - 13 s dojezdem minimálně 230 km v režimu rychlodobíjení, součástí výbavy má být zásuvka CCS Combo 2 pro pomalé i rychlé dobíjení baterií. Autobusy s pokročilými asistenčními systémy pro řidiče mají být kromě klimatizace, USB zásuvek a Wi-Fi, vybaveny informačními panely a sčítačím zařízením. Předpokládaná hodnota zakázky činí 265 750 000 Kč, tzn. 13 287 500 Kč za jeden vůz. Nabídky budou hodnoceny podle ekonomické výhodnosti. Dopravní podnik prováděl před zahájením výběrového řízení tržní konzultace s Daimler Buses Czech Republic, Iveco Czech Republic, MAN Truck & Bus Czech Republic, SOLARIS CZECH, SOR Libchavy a ŠKODA ELECTRIC. Několik elektrických autobusů také vyzkoušel v provozu.

person rebus  date_range 22.03.2024

Volvo Buses představilo meziměstský autobus 8900 Electric. K dispozici bude ve vybraných evropských zemích v roce 2025. Je založen na nové platformě BZR Electric.

Elektrický nízkopodlažní autobus pro městský, meziměstský a příměstský provoz, který Volvo Buses představilo 20. března v Göteborgu, bude v nabídce ve dvou a třínápravových verzích pro až 110 cestujících. Může být vybaven čtyřmi až šesti bateriemi s kapacitou 90 kWh. Elektrický pohon je k dispozici buď jako jednomotorový s výkonem 200 kW nebo dvoumotorový s výkonem 400 kW. Volvo 8900 Electric je postaven na právě uvedeném podvozku Volvo BZR Electric - založeném "na společné architektuře Volvo Group pro trakci, ukládání energie a pokročilých asistenčních systémech". Karoserii pro Volvo 8900 Electric bude vyrábět partner Volvo Buses společnost Manufacturing Commercial Vehicles (MCV). S MCV uzavřel švédský výrobce partnerství poté, co se vloni rozhodl ukončit v Evropě výrobu kompletních autobusů. Dohoda stanoví, že MCV bude od poloviny roku 2024 vyrábět karoserie pro elektrické městské autobusy v licenci a společně vyvinou elektrický meziměstský autobus . Dvounápravová verze 8900 Electric s celkovou délkou 12,3 metru nabízí místo pro 88 cestujících, z nichž 43 může sedět. Třínápravová verze o délce 14,9 metru uveze 110 cestujících, z toho 57 sedících. Celková hmotnost menšího 8900 Electric je 20,6 tuny a 27 tun delší verze. Šířka a výška obou variant jsou shodné, a to 2,55 a 3,6 metru. Rozvor náprav se liší o 90 centimetrů (třínápravové: 7m; dvounápravové: 6,1m). Dvanáctimetrový autobus může být vybaven čtyřmi nebo pěti balíčky baterií, tzn. 360 nebo 450 kWh. Třínápravový čtyřmi až šesti balíčky, tzn. maximální kapacitu 540 kWh. Jen den před uvedením autobusu 8900 Electric představila společnost Volvo Buses novou platformu BZR Electric, na které je nový elektrický autobus postaven. BZR Electric podporuje vozidla s délkou 9,5 až 14,9 metru a maximální nominální kapacitou baterie 540 kWh. Autobusy lze nabíjet kabelem a volitelně přes OppCharge. Kromě MCV mohou nový podvozek využívat pro nástavby i další výrobci. Volvo 8900 Electric bude dodáváno se všemi systémy aktivní bezpečnosti Volvo Buses. Patří mezi ně několik bezpečnostních prvků se zvláštním zaměřením na ochranu zranitelných účastníků silničního provozu, jako jsou cyklisté a chodci. "Systém varování před srážkou od Volvo nereaguje pouze na vozidla, což je zákonný požadavek, ale také na chodce a cyklisty. Bezpečnostní systémy překračují nové předpisy EU i zákonné požadavky většiny zemí mimo EU", zdůranilo Volvo Buses. sustainable-bus , volvo-buses.com

person rebus  date_range 21.03.2024

Regionalverkehr Köln GmbH (RVK) rozšiřuje svůj vozový park o 20 nových autobusů na palivové články. Devět z nich jsou standardní Solaris Urbino 12 Hydrogen a jedenáct dalších kloubových autobusů Solaris Urbino 18 Hydrogen. V oblastech obsluhovaných RVK budou nasazeny do konce dubna 2025.

Zakázka je založena na rozhodnutí z jara 2022 o financování od Spolkového ministerstva pro digitalizaci a dopravu (BMDV) ve výši téměř 34 milionů eur na pořízení celkem 108 vodíkových autobusů s palivovými články pro RVK do roku 2025. Do budoucna je finanční podpora z úrovně Federální německé vlády ukončena. Na nákup vozidel bylo vyhlášeno několik zadávacích řízení, včetně kloubových vozidel, která už byla na trhu dostupná. Celkem je podpořen nákup 29 kloubových autobusů na vodíkový pohon. Solaris Bus & Coach S.A. se zúčastnil výběrového řízení v roce 2022 a získal zakázku na celkem 20 garantovaných a 20 vozidel v rámci opce. Autobusy budou nasazeny na linkách RVK v širší oblasti Kolín nad Rýnem/Bonn a značně rozšíří vozový park autobusů na vodíkový pohon, který již čítá 83 vozidel. V průběhu letošního roku přibudou další kloubové Urbino 18 Hydrogen, které byly objednány již v loňském roce . " Následná objednávka autobusů Solaris na vodíkový pohon této velikosti je pro nás známkou vysoké vážnosti, které se naše produkty a naše společnost těší. Je to také známka toho, že vývoj směrem k inovativní a bezemisní místní veřejné dopravě rychle postupuje. Jsme hrdí na to, že RVK jako průkopník tohoto vývoje si opět vybrala naše vozidla a že tak může být naše dlouhodobá spolupráce založená na důvěře dále posilována ,“ řekl Christian Goll, výkonný ředitel Solaris Deutschland GmbH. Vodíkové autobusy Urbino 12 Hydrogen a Urbino 18 Hydrogen určené pro RVK mají modulární pohon a bez motorového prostoru umožňují maximalizovat kapacitu cestujících. Vybavené budou sadou palivových článků o výkonu 70 kW, resp. 100 kW, spotřebují 34 až 50 kilogramů vodíku, který je uložen v 5 nebo 8 nádržích na střeše vozidla. Garantovaný dojezd je 350 kilometrů bez ohledu na podmínky. Budou mít také vysoce účinnou klimatizaci s vytápěním tepelným čerpadlem, pokročilé monitorování a systémy pro zajišťující větší bezpečnosti a pohodlí pro řidiče, cestující i chodce, uvádí RVK. Solaris v poslední době oznámil i další zakázky do Německa. Do Essenu a pro region Groß-Gerau v Hesensku . Předpokladem pro provoz autobusů na palivové články je vhodná infrastruktura, tzn. vodíkové čerpací stanice. Výhodné je blízké umístění chemického průmyslu. Jako vedlejší produkt zde často vzniká vodík. Například v Kolíně nad Rýnem se ročně vyrobí několik miliard metrů krychlových vodíku, z čehož jedna miliarda by byla ročně k dispozici jako zdroj energie. To by stačilo na provoz 1 000 autobusů na palivové články.

person rebus  date_range 19.03.2024

Chełm a společnost PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy podepsaly smlouvu na dodání 26 vodíkových autobusů pro místního dopravce Chełm Bus Lines. Půjde o nově vyráběné autobusy s palivovými články NesoBus. Za jeden zaplatí přes 20 milionů korun. Jde o největší jednorázový nákup vodíkových autobusů v Polsku a největší zakázku pro NesoBus.

Město získalo finanční prostředky na nákup autobusů s palivovými články ve výši více než 100 milionů PLN z Národního fondu pro ochranu životního prostředí a vodní hospodářství. Celková hodnota projektu byla plánována ve výši téměř 112 mil. PLN (654,5 mil. Kč) Výběrové řízení na dodavatele bylo zveřejněno v září 2023. Z informací o výběru nejvýhodnější nabídky vyplývá, že uchazeč PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy nabídl cenu přibližně 97 mil. PLN (cca 567 mil. Kč, tzn. téměř 22 mil. Kč za jeden vůz), Konsorcium ARTHUR BUS Wroclaw a Bus Motor Kyjov 102 mil. PLN (cca 596 mil. Kč)a jako třetí v pořadí se umístil Solaris Bus & Coach s přibližnou cenou 127 mil. PLN (cca 742 mil. Kč). Autobusy se budou vyrábět v "sousedním" 60 km vzdáleném Świdniku. Premiérově představil PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy nový typ autobusu NesoBus v květnu 2022. Název „Neso” znamená „Nie Emituje Spalin i Oczyszcza” vzduch ("Nevypouští výfukové plyny a čistí" vzduch). Sériová výroba byla zahájena v roce 2023 a poprvé vyjel do pravidelného provozu ve městě Rybnik v Polsku, které pořídilo 20 vozidel. Kromě polského trhu chce výrobce zamířit i do ostatních evropských zemí. NesoBus podle PAK-PCE spotřebuje asi 8 kg vodíku na 100 km. Kompozitní nádrže umístěné na střeše mají kapacitu 37,5 kg vodíku, což umožňuje vozidlu ujet přibližně 450 km. V testu SORT-2 dosáhl spotřeby vodíku 5,5 kg na 100 km. Autobus je 12 m dlouhý, 2,55 m široký, 3,4 m vysoký, jeho pohotovostní hmotnost je necelých 13 tun, pojme až 93 cestujících, z toho až 37 míst je k sezení. Výrobce zdůrazňuje vysokou bezpečnost vozidla "díky použití vícestupňové ochrany řidiče a cestujících": zvětšení zorného pole řidiče, od použití modulárních LED světel s osvětlením rohu nebo soumrakových a dešťových senzorů až po 360° monitorování, použití bezpečnostních systémů pro aktivní zlepšování jízdní dráhy, jako jsou EBS 3. generace, ABS, ASR, ESC, ukazatele tlaku pneumatik, kombinace snímačů nárazu a snímačů úniku vodíkových lahví. Technická data: palivový článek Ballard FCmove-HD s čistým maximálním výkonem 70 kW, elektrický asynchronní motor ZF v nábojích kol zadní nápravy o ovýkonu 2x125 kW, trakční baterie LTO 2x15,2 kWh. Podvozek tvoří nápravy ZF. Město Chełm leží blízko polsko-ukrajinské hranice je s asi 80 tisíci obyvately třetím největším městem Lublinského vojvodství. 26 elektrickými autobusy s palivovými články nahradí v roce 2026 celou stávající autobusovou flotilu Chełm Bus Lines. Dodávané budou ve třech etapách, poslední do 30. října 2025. Jde o třetí větší zakázku NesoBuses v Polsku po Rybniku a Gdaňsku. Nákupy v podobném rozsahu v poslední době realizovala také Poznaň (25 vozidel) a Wałbrzych (20 + 25 v opci), v obou případech jde o autobusy Solaris.

person rebus  date_range 19.03.2024

Cena za deset autobusů s vodíkovým pohonem pro společnost MARTIN UHER bus bude v případě úspěšného zakončení veřejné zakázky o 25 milionů nižší, než dopravce předpokládal.

Výběrové řízení na dodavatele dvanáctimetrových autobusů byla zveřejněna na konci ledna 2024. Lhůta pro podání nabídek se z 27. února posunula po několika vysvětlení zadávací dokumentace na 12. března. Předpokládaná hodnota zakázky činila 180 166 667 korun. Podle údajů z nabídek zveřejněných na portálu veřejných zakázek 12. března měli o dodání autobusů pro provoz na Mníšecku ve Středočeském kraji zájem tři uchazeči. Cena z nabídky č. 1 činí 154 638 000 Kč, druhá nabídka s cenou 184 990 000 Kč překročila stanovený limit, v pořadí třetí uchazeč nabídl 180 550 000 Kč, tedy také mírně nad předpokládanou hodnotu. MARTIN UHER bus by tak za jedno vozidlo mohl zaplatit 15 463 800 Kč, o 2,5 milionu méně oproti předpokladu. Na nákup získal dotaci z IROP (ITI).

person rebus  date_range 19.03.2024

Po třech letech od zahájení výběrového řízení na několik stovek nových autobusů pro poloostrov Attika v Řecku přijely jako první sólo elektrické autobusy Yutong do Atén. Obnovy zastaralých vozidel se brzy dočkají i v Soluni. Kromě elektrických bateriových půjde o vozy na CNG a vodík. Solaris Urbino Hydrogen už po centru Atén vozí cestující. Do konce roku dodá IVECO BUS 100 kloubových URBANWAY na CNG.

Ministerstvo infrastruktury a dopravy a provozovatel veřejné dopravy OSY díky financování ze zdrojů EU výrazně zmodernizují autobusy a sníží ekologickou stopu na poloostrově v Egejském moři. Kromě 250 nových autobusů do hlavního města dorazí také 110 vozů do Soluni. Do roku 2027 nakoupí OSY 1 300 nových vozidel. Rok 2024 bude z hlediska obnovy vozidel podle Stefanosa Agiasoglou, generálního ředitel OSY, historický. Dopravce je připraven zařadit do provozu 440 nových autobusů. Zároveň probíhá druhá fáze výběrového řízení na pořízení dalších 750 autobusů na elektrický a vodíkový pohon. Podle informací OSY je už vybrán dodavatel prvních autobusů na vodík a byl zahájen zkušební provoz s cestujícími v centru Atén. " Zahájili jsme test autobusů na vodíkový pohon, abychom zjistili jejich chování v podmínkách řecké reality, ale také abychom prozkoumali, jak připravit naše zařízení, aby splňovala požadavky na vodíkový pohon, " řekl generální ředitel OSY při zahájení provozu Solaris Urbino 12 Hydrogen. Brzy bude bude mít ve flotile 3 vozidla. v Aténách a Soluni během dlouhé finanční krize nebyla flotila obnovována. Průměrný věk autobusů v Řecku je 19 let a vozový park provází časté poruchy. Navíc 40% autobusů v Aténách není přístupných pro osoby se zdravotním postižením. V nejbližních dnech mají být podepsány smlouvy na dodání dalších 300 nových autobusů na CNG se dvěma společnostmi.

person rebus  date_range 18.03.2024
Reklama
CIEB
Reklama
MAN
Reklama
Tezas
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací