Reklama
Reklama
Reklama
Autobusy

COMETT pořídil pět autobusů IVECO CROSSWAY LE LINE pro svazek dopravy D2 Sedlčansko ve Středočeském kraji, kde vyjedou od 1. prosince. Cestující ze Sedlčan a Benešova do Jihočeského kraje se s nimi svezou v nejbližších dnech.

" Domluvili jsme se s vítězem veřejné zakázky firmou ZDAR na subdodávce do 30 % dopravního výkonu, jak umožňuje Smlouva o veřejných službách v přepravě cestujících. Z důvodu naší provozovny a především servisního zázemí v Milevsku budeme vypravovat autobusy z blízkosti této lokality. Plnění zakázky je od 1.12.2024. Autobusy, které jsme minulý týden převzali a úspěšně prošly certifikací PID, budou v nejbližší době nasazeny do provozu za současné PID autobusy, které budou muset být předělány dle platných podmínek nových smluv na dopravu ve Středočeském kraji, tak aby mohly pokračovat v obsluze na území PID i po zahájení provozu dle veřejné soutěže ," uvedl Aleš Melich, ředitel divize autobusové dopravy COMETT PLUS, spol. s r.o. COMETT zajišťuje také provoz městské dopravy v Táboře, Sezimově Ústí a v Plané nad Lužnicí. V příštím roce plánuje část flotily elektrifikovat. Od Solaris objednal osm autobusů Urbino electric a v současné době soutěží dodavatele dalších dvou .

person rebus  date_range 15.04.2024

Cestující v příměstské dopravě v okolí Valašského Meziříčí a Rožnova pod Radhoštěm se během měsíce dubna mohou těšit na šest nových autobusů Iveco Crossway LE. Nabídnou pohodlnější nastupování a vystupování, klimatizaci, USB nabíječky a řidičům moderní kabinu s novými technologiemi.

TQM - holding s.r.o. (TQM) zajišťuje příměstskou autobusovou dopravu v obou oblastech od začátku roku 2021. 21 pravidelných linek je součástí Integrované dopravy Zlínského kraje. Nové žluté autobusy Iveco Crossway LE, které nahradí starší vozy. Žluté autobusy TQM svezou v rámci integrované dopravy Zlínského kraje ročně kolem 4,3 miliónu cestujících. „ Vozový park autobusové dopravy TQM obnovujeme pravidelně. Minulý rok jsme do provozu zařadili dva nové autobusy, letos obměňujeme flotilu o 6 nových autobusů. Příští rok nás čeká další obnova. Vodítkem jsou pro nás Technické a provozní standardy Koordinátora veřejné dopravy Zlínského kraje, které definují průměrné stáří vozového parku autobusového dopravce. To je maximálně 6 let. Výsledkem zmíněných obnov vozového parku je průměrné stáří našich autobusů 5,5 le t“, uvádí Stanislav Brožek, ředitel osobní autobusové dopravy TQM. Šest nových autobusů Iveco Crossway LE Line 12,05 m bylo vyrobeno v závodě IVECO BUS ve Vysokém Mýtě. Investice reflektuje závazek dopravce TQM poskytovat vysokou kvalitu služeb v autobusové dopravě a současně je v souladu se zásadami udržitelnosti. V tuto chvíli je vozový park příměstské autobusové dopravy TQM tvořen pouze autobusy značky Iveco splňující emisní normu Euro 6. Zbylé autobusy SOR jsou určeny pouze jako záložní. Iveco Crossway LE Line 12,05 m jsou vybaveny motorem Tector 6 a splňují emisní normu Euro 6 step E, což zajišťuje ještě šetrnější dopad veřejné dopravy na životní prostředí. Autobusy jsou nízkopodlažní, mají bezbariérový přístup a kapacitu 45 míst k sezení, plus jedno místo pro řidiče. Jsou určené i pro přepravu kočárků. Nové autobusy, dodávané společností KAR group, přinášejí řadu vylepšení jak pro cestující, tak i pro samotné řidiče autobusu. „ Cestující určitě ocení nízkou podlahu při nastupování a vystupování, pohodlné sedačky, klimatizaci a tepelný komfort, když budou v autobuse trávit více času v příměstském provozu a všem se budou určitě hodit i USB nabíjecí místa pro mobilní zařízení“, shrnuje benefity pro cestující Dana Schwarzová, která má dodávku nových autobusů na starost. „Jsme jedním z největších prodejců autobusů Iveco Bus, vloni jsme v na trh dodali celkem 41 kusů této modelové řady a cestující jsou v naprosté většině spokojeni “, hodnotí Dana Schwarzová. „ V neposlední řadě poskytují nové autobusy lepší a komfortnější pracovní prostředí pro řidiče. Jejich kabina je v porovnání s vyřazenými vozidly větší a ergonomická, nachází se zde i více automatizovaných technologií, které usnadňují řízení provozu, např. tachografy II. generace. Instalované LED osvětlení snižuje množství potřebné energie na provoz “, dodává Stanislav Brožek. Od června 2022 zajišťuje TQM i provoz MHD pro město Valašské Meziříčí a obce Krhová a Poličná. TZ TQM

person rebus  date_range 10.04.2024

Transportes Interurbanos de Tenerife S.A.U. (TITSA) letos obnoví flotilu 250 novými autobusy a stane se třetím dopravcem ve Španělsku s nejmodernější a udržitelnou veřejnou dopravou. Preferuje hybridní technologii.

Jediný provozovatel pravidelné veřejné autobusové dopravy na ostrově má přibližně 600 vozidel, více než polovina je značky Scania. V roce 2023 objednal 173 hybridních vozů s kombinací spalovacích a elektro motorů . Po dokončení zakázky bude s téměř 300 ks největším provozovatelem autobusů Scania s tímto kombinovaným pohonem na Pyrenejském poloostrově. Jde o největší investici do veřejné dopravy v historii Tenerife, jejím cílem je zlepšit udržitelnou mobilitu spuštěním nových linek a posílením nejfrekventovanějších tras na severu a jihu ostrova. 70 % nových autobusů s hybridní technologií nahradí vozy starší 10 let, sníží emise C02 a ušetří 30 % na spotřebě fosilních paliv. Cílem ostrovní vlády je snížit využívání soukromých vozidel a snížit dopravní zácpy. Plánuje regulovat možnosti parkování a zřizování nízkoemisních zón. S novými hybridními a dieselovými autobusy (58 ks) se průměrné stáří vozového parku pro meziměstskou dopravu sníží na 3 roky. Zlepší se také přístup pro osoby se zdravotním postižením, v současné době je přizpůsobených jen 60 procent vozidel. Nákup nových autobusů kopíruje nárůst počtu cestujících ve všech oblastech ostrova. Dopravní podnik v roce 2023 přepravil téměř 70 milionů cestujících, což představovalo nárůst o 44,88 % oproti předchozímu roku.

person rebus  date_range 08.04.2024

Dopravní podnik Karlovy Vary poptává dodavatele dvaceti linkových autobusů s hybridním a dieselovým pohonem za 131 milionů korun. Mají zvýšit kapacitu pro přepravu cestujících na meziměstských linkách Karlovarského kraje. Aktualizovali jsme o vyjádření vedení dopravního podniku.

Karlovarský kraj převzal na přelomu 2023/2024 od KAR group a SOR Libchavy 170 autobusů na CNG . Jedná se o 109 ks ROŠERO pro 30 cestujících a 61 autobusů SOR ICNG 10,5 m pro 70 cestujících. Po uvedení do provozu se ukázalo, že zejména malé autobusy kapacitně nestačí. Kraj proto pořídí prostřednictvím dopravního podniku dvacet velkokapacitních. Veřejná zakázka byla zveřejněna 5. dubna 2024. Zakázka je rozddělena na tři části, šest třínápravových hybridních autobusů o délce do 14,5 m (46,2 mil. Kč), sedm dvounápravových max. 12,5 metrů dlouhých s naftovým pohonem (40,6 mil. Kč) a sedm dvounápravových s hybridním pohonem do 12,5 metrů (44,1 mil. Kč), hybridní pohon znamená nafta+elektrická energie. Vozidla budou hrazena z vlastních zdrojů, resp. bankovního úvěru. Hodnotícími kritérii je výše nabídkové ceny a doba dodání (80% a 20%), ta nesmí být delší než 9 měsíců. " Novými autobusy chceme posílit spoje ve špičkách, které jsou právě v těchto částech dne velmi kapacitně náročné a převyšují kapacitu středních a midi busů. V pracovních dnech se jedná o výpravu cca 90 spojů denně. V současné době je nasazeno 12 autobusů délky 12 m, avšak ani tento počet není dostačující, a současně nemáme zálohovost velkých a středních vozidel. K výběru hybridní technologie nás vedla nejen úspora provozních nákladů, ale i možnosti, které v daných regionech jsou a tím myslím kapacity a počty plnících stanic na CNG. V současné době je na území Karlovarského kraje provozováno 170 ks autobusů na CNG a v některých oblastech již není možná další výstavba plnících stanic CNG a v jiných regionech zase není možné z hlediska infrastruktury posílit vyšší objem plynu. A v neposlední řadě hraje roli i čas realizace a výše ekonomické náročnosti. Hybridní technologie byla zvolena tedy s ohledem na snížení CO2 emisních limitů s cílem co nejvíce se přiblížit původní koncepci Karlovarského kraje usilující o nízkoemisní dopravu. Je pro nás samozřejmě velmi důležité mít autobusy k dispozici co nejdříve. To především kvůli provozním potřebám – jak jsem zmiňoval nedostatečné kapacity současných autobusů a nulová zálohovost současně zapůjčených 12 ks autobusů a midibusů a a také ve vztahu k ekonomické výhodnosti v rámci kontraktu, který je uzavřen na dobu 10 let v rámci krajského závazku veřejné služby. Autobusy bychom tedy nutně potřebovali ihned, což je nereálné. Z ekonomického hlediska musíme minimalizovat dobu námi uplatňovaného desetiletého odpisu, který již nebude pokrytý celou dobou desetiletého krajského kontraktu. Bohužel také doba, po kterou byl řešen a posuzován náš požadavek na strukturu nového parku, mohl být projednán rychleji, ale chápeme, že některé procesní lhůty není jednoduché u samospráv zrychlit ," uvedl pro Busportál Lukáš Siřínek, místopředseda představenstva Dopravního podniku Karlovy Vary.

person rebus  date_range 07.04.2024

Do Lisabonu přijíždějí od konce února z Vysokého Mýta autobusy CROSSWAY. Lodí zamíří na Madeiru, pro místní dopravce SOGA RODOESTE a Companhia de Autocarros da Madeira vyrobí závod IVECO CR 106 autobusů CROSSWAY a EVADYS .

Téměř pět dní na cestě jsou řidiči, kteří zajišťují převoz vozů ze závodu IVECO BUS ve Vysokém Mýtě do IVECO v Lisabonu. Z hlavního města Portugalska zamíří lodí do přístavu Canical na východě Madeiry. O poprodejní podporu na ostrově se postará prodejce IVECO společnost BREGS. Prvních šest autobusů dorazilo do Canicalu o Velikonocích.

person rebus  date_range 03.04.2024

Velitelství 2. regionální logistické základny ve Varšavě podepsalo dohodu o pořízení 115 autobusů IVECO CROSSWAY LINE pro polské ozbrojené síly.

Zástupce 2. Regionální logistické základny ve Varšavě podepsal smlouvu na roky 2024-2025 na nákup vozů všeobecného určení - autobusů IVECO CROSSWAY LINE - se společností ABP BUS & COACH. V rámci výběrového řízení obdržel zadavatel čtyři nabídky, vítězem se stala ABP Bus & Coach. Ještě letos bude dodáno 22 vozů a na konci roku 2025 dalších 24 vozů. V opci pak může armáda objednat dalších 69 autobusů. Uživateli budou ozbrojené síly zemí NATO.

person rebus  date_range 27.03.2024

Nejnovější objednávka provozovatele veřejné dopravy v hlavním městě Abidjanu na 410 autobusů je pokračováním dlouhodobé spolupráce IVECO BUS a SOTRA. Počet autobusů značky IVECO ve vozovém parku SOTRA se zvýší na celkem 1 460.

Stávající vozový park Société des Transports Abidjanais (SOTRA) posílí 300 autobusů CROSSWAY Low Entry, 60 minibusů DAILY a poprvé dodá IVECO BUS také 50 autokarů EVADYS. IVECO BUS podepsala smlouvu na dodání 410 vozidel, všechny budou dodány mezi koncem roku 2024 a začátkem roku 2025. Flotila 900 autobusů Crossway LE a Crealis z let 2018 a 2019 se tak ještě letos začne rozrůstat. Gauthier Ricord, obchodní ředitel pro Afriku a Blízký východ, uvedl: „ Ve společnosti IVECO BUS jsme hrdí na to, jak naše dlouhodobá spolupráce přispěla k rozvoji sítě veřejné dopravy Pobřeží slonoviny s našimi účinnými a udržitelnými řešeními mobility ." Minibusy DAILY budou využívány pro transfery v rámci města Abidjan a také pro meziměstské spoje s Bouaké, Yamoussokro, San Pedro a Korhogo. Vyrábí se přímo v Abidžanu, kde IVECO BUS otevřela před dvěma lety výrobní linku . CROSSWAY Low Entry doplní současný vozový park a přispěje k rozšíření sítě veřejné dopravy v Abidjanu. Autokary EVADYS – první ve vozovém parku SOTRA – pojmou 49 cestujících, poskytují pohodlný interiér a nabízejí vybavení, jako je kuchyňka a toalety. EVADYS budou sloužit pro turistickou dopravu po zelé zemi i na mezinárodních trasách napříč africkým kontinentem. EVADYS a autobusy CROSSWAY pro přepravu v Africe vyrobí ve Vysokém Mýtě. IVECO BUS poskytne SOTRA kompletní řešení, které zahrnuje školení, díly a profesionální technický servis, aby bylo zaručeno, že vozidla budou vždy fungovat co nejlépe. Vývozní úvěr financující zakázku pojistí exportní pojišťovna EGAP. Pokračuje tak úspěšná spolupráce v rámci níž v minulosti vysokomýtský výrobce dodal do Afriky již několik stovek vozů. „IVECO BUS opakovaně potvrzuje, že patří mezi světovou špičku v oboru. A to i na tolik důležitém trhu jako je Pobřeží Slonoviny. Zakázka byla finalizována několik měsíců po podnikatelské misi vedené premiérem Petrem Fialou ,“ dodává předseda představenstva EGAP David Havlíček Financování těchto dodávek poskytne Československá obchodní banka s podporou státní exportní pojišťovny EGAP. ČSOB dlouhodobě podporuje společnost Iveco Czech Republic v jejich obchodních příležitostech na tomto teritoriu, které významně přispívají ke kvalitativnímu rozvoji dopravní infrastruktury země a její udržitelnosti. „ Díky spolupráci se společností Iveco Czech Republic na dodávkách autobusů a souvisejících služeb si ČSOB pro vládu Pobřeží slonoviny dlouhodobě udržuje pozici stabilního a spolehlivého partnera pro poskytování na míru připravených finančních řešení .“ dodává Filip Černý, Head of Export Finance ČSOB. S využitím TZ Iveco Group

person rebus  date_range 20.03.2024

Norsko je pro IVECO BUS důležitým trhem, na jeho silnicích jezdí kolem 1 000 autobusů CROSSWAY. V poslední době odjelo patnáct vozů do města Alta, asi 400 killometrů za polárním kruhem. Podívejte se na fotky jednoho z nich na cestě dlouhé přibližně 3 300 kilometrů.

Provozovatel Connect Bus Norge převzal svých prvních třináct autobusů CROSSWAY Low Entry loni v říjnu, další mají přijet do dubna 2024. Jeden už má zákazník od víkendu. 13metrové autobusy pro Altu jsou vybaveny motorem o výkonu 320 hp, který vyhovuje předpisům HVO (hydrogenované rostlinné oleje). Uvezou až 47 sedících a 26 stojících cestujících. Autobusy CROSSWAY se v severských klimatických podmínkách osvědčily. Pro zemi flordů už IVECO BUS vyrobil přes 1 000 těchto meziměstských vozidel. Za fotodokumentaci z převozu IVECO CROSSWAY do Alty děkujeme Zdenkovi. Podívejte se, jak probíhaly i některé další cesty: Oslo 2019 , Trondheim 2021 nebo zde .

person rebus  date_range 15.03.2024

Daimler Buses ukončil dodávky celkem 265 autobusů značek Setra a Mercedes-Benz soukromým jihotyrolským autobusovým společnostem. Přepravují turisty i místní obyvatele v jednom z nejkrásnějších italských regionů.

Koncem února 2024 převzali poslední vozidla smluvní partneři Daimler Buses místní jihotyrolské autobusové společnosti Auto Rainer GmbH z Ratschings, Pizzinini Bus & Mobility z Brixenu a Silbernagl GmbH z Kastelruthu. Nové autobusy poskytují služby pro dopravní sdružení Alto Adige Mobilità (Jižní Tyrolsko Mobil). Italský dealer Daimler Buses Italia přivezl do Tyroska 209 vozů Setra S 415 LE, 47 vozů Mercedes-Benz Intouro a devět vozů Mercedes-Benz Citaro. Nové autobusy budou sloužit k přepravě turistů i místních údolími Aurina, Alta Badia a Vitipeno, Val Venosta a Val Pusteria, zkrátka po celém Jižním Tyrolsku. 265 nových meziměstských a městských autobusů značek Setra a Mercedes-Benz je provedeno v jasně zalené barvě v designu Alto Adige Mobilità. Pohánějí je ekologické dieselové motory Euro VI. Pokud by byly nové autobusy řazeny v řadě za sebou, potřebovaly by trasu dlouhou 3 500 metrů a přepravily více než 24 tisíc cestujících. 209 dvounápravových meziměstských nízkopodlažních autobusů S 415 LE od Setra o délce 12 metrů má 45 míst k sezení a 42 míst ke stání. Bezbariérový přístup v přední části vozidla usnadňuje nastupování a vystupování. U zadního vchodu, který je vybaven dvoukřídlými ven výklopnými dveřmi, je ručně ovládaná skládací rampa pro cestující s omezenou schopností pohybu, rodiče s kočárky a cyklisty. 47 meziměstských autobusů Mercedes-Benz Intouro je vybaveno středovými dveřmi s dvojitou šířkou, 49 sedadly, 42 místy ke stání a prostorem pro vozíčkáře. Design a vybavení splňují požadavky a specifikace stanovené autonomní provincií Bolzano. Kromě klasického příměstského linkového provozu, pro kyvadlový nebo školní provoz je lze využít i pro komfortní jednodenní výlety a krátké výlety. K vozidlům Intouro se připojuje devět sólo a kloubových autobusů Mercedes-Benz Citaro o délce 12 nebo 18 metrů, které slouží k přepravě v městské a meziměstské dopravě ve Valle Aurina (údolí Aurina/Ahrn), Alta e Oblasti Bassa Badia (údolí Badia) a Alta e Bassa Pusteria (údolí Puster).

person rebus  date_range 11.03.2024

Jedenáct nových autobusů MAN Lion´s City 12 s moderními technickými řešeními a efektivním provozem nabízí cestujícím v Sokolově a v obcích Březová, Lomnice, Citice, Těšovice, Svatava a Dolní Rychnov větší komfort.

Společnost LIGNETA provozuje městské linky v Sokolově a přilehlých obcích od ledna 2019 (MHD Sokovsko). Po pěti letech dochází k obnově vozidel, starší MANy vystřídaly nové. Aktuální produktová řada Lion's City je charakteristická atraktivním designem, za který získal MAN Truck & Bus mezinárodní cenu iF Design Award 2019. Městské autobusy Lion´s City 12 přepraví 34 sedících a 63 stojících cestujících. Všechny jsou v provedení podle Standardů kvality a bezpečnosti pro městské linky města Sokolov. Autobusy pohání 9litrový motor D15 Euro 6e s výkonem 243 kW/330 k a maximálním točivým momentem 1800 Nm v širokém rozsahu otáček 900–1600 min-1. Převodovka je automatická 6stupňová značky ZF s integrovaným retardérem. Pohonný řetězec je optimalizován pro předpokládaný charakter obsluhovaných linek a nízkou spotřebu při zachování potřebného výkonu. Vůz charakterizuje výborná manévrovatelnost i díky nezávislému zavěšení předních kol, má portálovou poháněnou nápravu a stálý převod i = 5,73. Pracoviště řidiče je navržené s ohledem na ergonomii, funkčnost i estetiku. Sedadlo značky ISRI Pro je vybaveno bederní opěrkou, funkcí vyhřívání a klimatizování sedáku. Osobní bezpečnost, komfort a klid na řízení poskytuje kabina s plným zasklením a okénkem pro odbavení cestujících. Řidič má dále k dispozici velkorysý odkládací prostor v uzamykatelné schránce ve dveřích kabiny, lednici na 1,5litrovou PET láhev, USB zásuvky, digitální rádio a vlastní LED osvětlení. Do výbavy patři automatické zapínání potkávacích světel (snímač světla) a dešťový senzor, který automaticky reguluje rychlost stěračů. Pro další nezbytnosti, například pro úklid autobusu, je řidiči k dispozici uzamykatelná schrána umístěná uvnitř na předním nadkolí vozidla. Pohodlí si užijí v Sokolově také cestující. Díky nízkopodlažní konstrukci a kneelingu se snadno nastupuje i vystupuje, u druhých dveří je plošina pro přepravu invalidního vozíku nebo dětského kočárku a manuálně ovládaná vyklápěcí rampa. Trojice širokých dveří se otevírá dovnitř. Bezpečnost cestujících je zajištěna systémem kamer a výstražných signálů, které pomáhají předcházet případným nehodám při nástupu a výstupu z autobusu. Sedadla se zvýšeným opěradlem jsou potažena odolným textilním potahem. Počet míst k sezení lze rozšířit o další čtyři sklopná umístěná na plošině pro kočárek. Vozidla jsou klimatizovaná s možností oddělení nastavení teploty prostoru pro cestující a kabinu řidiče. Klimatizace o výkonu 32 kW je značky Spheros, konvektorové programovatelné topení podporované ventilátorem má výkon 20 kW. Orientaci cestujících zajišťuje vnější a vnitřní informační systém BUSE, systém odbavení pasažérů dodala firma EM Test. Zástavbu obou systémů do vozidel zrealizovala společnost LIGNETA servis s.r.o.

person rebus  date_range 05.03.2024
Reklama
C.I.E.B
Reklama
Zliner
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací