Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Solaris Urbino 18,75
© BUSportál

Třičtvrtěmetrové prodloužení kloubového vozu je umístěno za druhými dveřmi.
Třičtvrtěmetrové prodloužení kloubového vozu je umístěno za druhými dveřmi.
Do současnosti nabízela značka Solaris kloubový Solaris Urbino 18 jako nejdelší autobus v portfoliu. Protažení o tři čtvrtě metru v přední části zvětšuje prostor a přidává řadu sedadel. První prodloužené kloubové vozy Solaris jsou určeny pro Skandinávii. Motor může být jak dieselový, tak CNG či na biopaliva.
Polygon Bednary jsme využili k otestování i tohoto vozu. Bylo to už několikáté setkání s kloubovým vozidlem na vlastní kůži, tentokrát v bezpečí uzavřeného areálu. Manévrovat s kloubovým vozidlem na poměrně nekomplikované trase nebyl problém. Délka vozidla z něj činí pro řidiče a cestující v přední části vlastně téměř motorově nehlučné vozidlo, zejména při zapnuté klimatizaci. Plynulou a pružnou jízdu s motorem DAF zajiš'ťovala automaticá převodovka. To, že se jednalo o vůz do Skandinávie, bylo patrné např. z umístění ovladačů otevírání dveří po levé straně pod okénkem řidiče.
Dagmar Braunová s využitím tiskových materiálů Solaris Bus & Coach

Technická specifikace v angličtině.
Solaris Urbino 18.75
Dimensions

Length 18 750 mm
Width 2 550 mm
Height 3 050 mm
Interior height 2 370 mm
Wheelbase 5 880 mm / 6 770 mm
Front overhang 2 700 mm
Rear overhang 3 400 mm
Angle of approach 7°
Angle of departure 7°
Maximum entrance step height (doors 1+2) 320 mm
Maximum entrance step height (doors 3+4) 340 mm

Axles

Number of axles 3
Front axle ZF RL 75 EC (independent suspension)
Central axle ZF AVN 132
Drive axle ZF AVN 132

Body

Bodyframe Stainless steel
External sheeting Stainless steel and aluminium panels
Door layout 2-2-2-2
Number of seats 44+4+1

Drivetrain

Diesel engine DAF PR 265
Gear box Voith Diwa 5

Fuel tanks

Fuel tanks 2 x 175 l
AdBlue tank 40 l
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Elektrobus Urbino 8.9 m

Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Solaris Urbino 18,75
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Solaris Urbino 18,75
Z prezentace Solaris
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Solaris Urbino 18,75
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Solaris Urbino 18,75
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Solaris Urbino 18,75
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Solaris Urbino 18,75
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Solaris Urbino 18,75
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Solaris Urbino 18,75
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Solaris Urbino 18,75
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Solaris Urbino 18,75
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Solaris Urbino 18,75
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Solaris Urbino 18,75
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Solaris Urbino 18,75
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Solaris Urbino 18,75
© David Gambles