Workshop ''Doprava s vysokou úrovní služeb''

proběhl 4.10. v prostorách Ministerstva dopravy.
**** Tisková zpráva CDV a PREZENTACE KE STAŽENÍ ***
proběhl 4.10. v prostorách Ministerstva dopravy.
**** Tisková zpráva CDV a PREZENTACE KE STAŽENÍ ***
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. pořádalo v úterý 4. října 2011 ve velkém přednáškovém sále Ministerstva dopravy národní konferenci k evropskému projektu COST TU0603 „Buses with High Level of Service (Autobusová doprava s vysokou úrovní služeb)“ dále jen BHLS. Mediálním partnerem konference byl BUSportál. Smyslem semináře bylo přiblížit problematiku vysokokapacitní dopravy české veřejnosti a na konkrétních příkladech ukázat její možnosti.

Úvodního slova se ujal František Vichta, vedoucí oddělení veřejné dopravy Ministerstva dopravy. Ve svém příspěvku zhodnotil současný stav veřejné dopravy a nastínil možný výhled do budoucna. Za CDV, v.v.i. vystoupil Miroslav Vančura, vedoucí oblasti koncepce rozvoje dopravního sektoru, který kriticky zhodnotil aktuální situaci na trhu veřejné dopravy. Účastníky semináře přivítal i Antonín Macháček, ředitel Sdružení dopravních podniků ČR.

Následující blok byl věnován samotnému projektu COST TU0603. Jan Spousta a Michal Váňa (oba za CDV, v.v.i.) přednesli základní principy autobusová dopravy s vysokou úrovní služeb a požadavky na vybavení dopravní infrastruktury a vozidel, včetně legislativních podmínek pro jejich provoz. Jejich přednášky doplnil šéfkonstruktér společnosti SOR Jan Černý o možnosti využití elektrobusů včetně prvních zkušeností s jejich nasazením v provozu.

Prezentace Jana Barchánka (DP Praha), byly věnovány již názorným konkrétním příkladům ze zahraničí a inteligentním řídícím a informačním systémům, které BHLS potřebují pro svůj provoz. Důraz byl kladen na informace pro cestující, odbavovací systémy a možnosti preference vozidel. Konkrétní aplikace páteřních koridorů v rámci pražské aglomerace přednesl Filip Drápal z organizace ROPID, která je regionálním koordinátorem veřejné dopravy v Pražském regionu. Preference veřejné dopravy byla dále rozvedena v prezentaci jeho kolegy Tomáše Prouska .

Přípravu a zavádění BHLS koridorů v ČR dokumentoval Vladimír Faltus ze společnosti Mott MacDonald na příkladu města České Budějovice, kde došlo v průběhu letošního roku k zásadní reorganizaci trolejbusové dopravy s cílem minimalizovat intervaly a zjednodušit linkové vedení. Součástí prezentace byly i konkrétní zmínky o dalších krocích vedoucích k preferenci VHD.

Z Jihočeského kraje byl i následující příspěvek Petra Pistulky (Comett plus, spol.s.r.o.) , dokumentující stav veřejné dopravy v Táboře jako zástupce středně velkých měst ČR. Přepravní výkony MHD v táborské aglomeraci však významně převyšují průměr obdobných měst s městskou hromadnou dopravou. Společnost Comett se pokusila jít trochu jinou cestou než běžní dopravci a vsadila na rozmanitost vozového parku z hlediska paliv.

Poslední příklad z ČR přednesl František Brachtl z odboru dopravy Zlínského kraje. Z pohledu objednatele regionální dopravy přinesl pohled na problematiku BHLS také z druhé strany. Zlínský kraj trpí v současné době rapidním úbytkem cestujících ve veřejné dopravě, což se neblaze projevuje právě na četnosti spojů a kvalitě dopravní obsluhy obecně.

Na závěr vystoupil InAntonín Macháček ze Sdružení dopravních podniků ČR, který shrnul potřeby a možnosti využití MHD v České republice a neopomenul zdůraznit standardy veřejné dopravy dle doporučení SDP ČR, které jsou již na takové úrovni, že MHD ve většině ukazatelů splňuje více či méně požadavky pro BHLS.

Více informací o projektu COST TU0603 „Buses with High Level of Service naleznete na stránkách projektu http://www.bhls.eu. BUSportál po dohodě s CDV, v.v.i. umístil všechny prezentace na webu ke stažení:
01_Program_COST.pdf
02_System_BHLS-princip.pdf
03_BHLS-Vozidla.pdf
04_vozidla-legislativa.pdf
05_BHLS-infrastruktura.pdf
06_BHLS-ITS.pdf
07_BHLS-CZ_preferenceVD.pdf
08_BHLS-paterni_linky_Praha.pdf
09_Koridory_MHD_Ceske_Budejovice.pdf
10_MHD_Tabor.pdf
11_BHLS_MHD_shrnuti.pdf
12_IDS_Zlin.pdf
13_EU_project_EBSF.pdf

Workshop ''Doprava s vysokou úrovní služeb''
© BUSportál
Workshop ''Doprava s vysokou úrovní služeb''
© BUSportál
Workshop ''Doprava s vysokou úrovní služeb''
© BUSportál
Workshop ''Doprava s vysokou úrovní služeb''
© BUSportál
Workshop ''Doprava s vysokou úrovní služeb''
© BUSportál
Workshop ''Doprava s vysokou úrovní služeb''
© BUSportál
Workshop ''Doprava s vysokou úrovní služeb''
© BUSportál
Workshop ''Doprava s vysokou úrovní služeb''
© BUSportál
Workshop ''Doprava s vysokou úrovní služeb''
© BUSportál
Workshop ''Doprava s vysokou úrovní služeb''
© BUSportál
Workshop ''Doprava s vysokou úrovní služeb''
© BUSportál