První autobus čínského karosáře  YUTONG u českého dopravce  BusLine
Kamil Tabačík (zastoupení Yutong v ČR) a Tomáš Roubiček (generální ředitel a předseda představenstva BusLine) © BUSportál

Autokar Yutong Vision bude na dálkových linkách z Prahy do Harrachova nebo Jablonce nasazen od 9. února.
Reklama
Autokar Yutong Vision bude na dálkových linkách z Prahy do Harrachova nebo Jablonce nasazen od 9. února.
Dopravce a prodejce představili autokar Yutong Vision dnes 8.2.2011 médiím před Tipsport arénou v Liberci.

Jedním z důvodů k nasazení na "horské" linky je i větší zavazadlový prostor než mají zde v současnosti provozované vozy. Vybavení bude doplněno o bezdrátový internet WIFI. Autokar je v provedení vhodném pro dálkovou linkovou dopravu i běžné zájezdy. Před oficiálním představením vozu najezdil na trase Liberec -Brno a jinde asi 10000 kilometrů se spotřebou okolo 29 l/100 km (informace BusLine).

Úvodních 40 tisíc km najezdil u SAD Prievidza (proto se patrně jako nově zaregistrovaný ve statistice neobjeví). SAD Prievidza je zároveň partnerem čínského výrobce Yutong pro Slovensko. Autokar značky Yutong tak bylo a je možno už na českých silnicích vidět - slovenský dopravce s ním jezdí již dlouho na lince do Prahy. Na rozdíl od Slovenska, kde je v provozu již přes 20 Yutongů, a to nejen u SAD Prievidza, na první čínský autobus v ČR vůbec (nepočítáme-li starší kuriozitu Pudong u ČSAD autobusy Plzeň), se čekalo poměrně dlouho. Aktivity výrobce v ČR začaly už asi před 4 lety, ale přesvědčit české konzervativní zákazníky v zemi, kde je autobusová výroba tradicí, není jednoduché. První Yutong u ambiciózní firmy BusLine by mohl být jistým bodem zlomu. Dopravce se chystá vozy Yutong, a to kromě autokaru následně patrně i linkové a městské pro výrobce testovat a také zajistit servis a konsignační sklad (podle přání výrobce v Praze nebo Hradci Králové). Sklad by měl zajišťovat dodávky náhradních dílů např. karosářských, servis komponent západních výrobců by měl být zcela standardní. Další rozvoj spolupráce závisí jistě i na tom, jak BusLine vyhodnotí provoz prvního vozu.

Vzhledem k všem okolnostem a významu prvního prodaného čínského vozu českému dopravci a komplexnosti možné budoucí spolupráce Yutongu s BusLine lze předpokládat i přes embargo na tuto informaci, že cena vozu byla dostatečně vstřícná. Standardně deklaruje prodejce cenu o 20 až 25 % nižší než je u vozidel s obdobným využitím v kraji zvykem. Cena je taková i přes náročný transport lodí z Číny. Dodací lhůty prodejce deklaruje souměřitelné se stávajícími značkami.

Nezbývá než zopakovat, že čeští zákazníci jsou velmi opatrní a konzervativní, i když mnozí volí diverzifikaci ve své flotile mnohdy i k získání příznivější ceny od dodavatele. Pokud vstřícnou cenu bude doprovázet akceptovatelná kvalita, pak si Yutongy svoje zákazníky najdou. Kvalita se celkově prokáže pouze intenzivním provozem. Na otázku, proč čínského výrobce s kapacitou desitek tisíc vozů ročně zajímají desítky, maximálně stovky vozů, které by bylo možno teoreticky prodat v České republice ročně , lze odpovědět, že je to pro čínského výrobce věc prestiže. Uplatnění v Evropě zvyšuje obecně kvalitu produkce a je dobrou reklamou zpětně i doma v Číně.
Dagmar Braunová

Technická specifikace autokaru:

Délka 12000 mm Šířka 2550 mm Výška 3620 mm Celková hmotnost 18000 kg
Sedadla 49+1+1
Zavazadlový prostor 7,2 m3
Motor CUMMINS ISLe4 400 Euro 4 8,9 l Max. výkon 294 kW/2100 min Max. toč. moment 1700 Nm při 1300–1400 min
Spojka SACHS GMF 430
Převodovka ZF 1700 BO, 6stupňová mechanická
Nápravy ARVIN MERITOR
Pérování CONTITECH vzduchové
Řízení ZF 8098
Brzdy kotoučové, vzduchové, ABS/ASR WABCO, TELMA retardér
Pneumatiky Michelin 295/80 R22,5
El. systém 24 V
Startér 24 V; 5,4 kW elektromagnetický
Baterie/alternátor 6-QA – 180 Ah, dva alternátory 28 V, 120 A, 150 A Klimatizace KELIN KFD-32, programovatelná
Topení WEBASTO nezávislé
Dveře pneumatické – BODE
Okna dvojitá boční determální skla
Tachograf digitální SIEMENS
Zpět. zrcátka/monitor MEKRA vyhřívaná, el. nastavitelná, zadní pohled – kamera s monitorem
Audio, video 2 x monitor LCD 17“, CD, DVD, komplet. ozvučení

www.busline.cz
www.yutong.cz

IAA Hannover: Čtyřmi autobusy se představil největší čínský karosář Yutong
10. BUSWORLD Asia 2010: Expozice společnosti Yutong
Na návštěvě u čínského karosáře Yutong v Zhengzhou I.
Na návštěvě u čínského karosáře Yutong v Zhengzhou II.

První autobus čínského karosáře  YUTONG u českého dopravce  BusLine
© BUSportál
První autobus čínského karosáře  YUTONG u českého dopravce  BusLine
© BUSportál
První autobus čínského karosáře  YUTONG u českého dopravce  BusLine
© BUSportál
První autobus čínského karosáře  YUTONG u českého dopravce  BusLine
© BUSportál
První autobus čínského karosáře  YUTONG u českého dopravce  BusLine
© BUSportál
První autobus čínského karosáře  YUTONG u českého dopravce  BusLine
© BUSportál
První autobus čínského karosáře  YUTONG u českého dopravce  BusLine
© BUSportál
První autobus čínského karosáře  YUTONG u českého dopravce  BusLine
© BUSportál
První autobus čínského karosáře  YUTONG u českého dopravce  BusLine
© BUSportál
První autobus čínského karosáře  YUTONG u českého dopravce  BusLine
© BUSportál
První autobus čínského karosáře  YUTONG u českého dopravce  BusLine
© BUSportál
První autobus čínského karosáře  YUTONG u českého dopravce  BusLine
© BUSportál
První autobus čínského karosáře  YUTONG u českého dopravce  BusLine
© BUSportál
První autobus čínského karosáře  YUTONG u českého dopravce  BusLine
© BUSportál
První autobus čínského karosáře  YUTONG u českého dopravce  BusLine
© BUSportál
První autobus čínského karosáře  YUTONG u českého dopravce  BusLine
© BUSportál
První autobus čínského karosáře  YUTONG u českého dopravce  BusLine
© BUSportál