Irisbus Iveco: První italský hybridní Citelis byl představen  v Miláně

na konci ledna. 35 nových dieselových minibusů Daily Ways pro službu "Radiobus".
na konci ledna. 35 nových dieselových minibusů Daily Ways pro službu "Radiobus".
Hybridní autobus Citelis, první vozidlo společnosti Iveco Irisbus s nejnovějším pohonným systémem určeným pro italské silnice, byl představen na milánském náměstí Piazza Duomo v sobotu 29. ledna za přítomnosti milánského starosty Letizia Morattiho a Elia Catania, ředitele městského dopravního podniku ATM (Azienda Trasporti Milanesi). V současné době autobus prochází provozními testy, po nichž bude nasazen do provozu na běžných pravidelných autobusových linkách ve městě.
Hybridní Citelis je 12 m dlouhý a je vybaven motorem Tector 6 EEV o výkonu 300 HP. Tento motor je napojen na generátor (140 kW) napájející elektromotor (175 kW), který pomocí kinetické energie vracející se v cyklech během brzdění vozidla dobíjí lithiové baterie umístěné ve vozidle. Hybridní systém kromě toho, že přináší velkou úsporu paliva, značnou měrou přispívá i k výraznému snížení emisí oxidu uhličitého až o 40 %.
Díky funkci “Stop & start” se rovněž podstatně zlepšil jízdní komfort a snížila se hladina hluku v porovnání s tradičními pohony. Interiér a vnitřní výbava jsou stejné jako u naftových verzí, aniž by došlo ke zmenšení prostoru pro cestující ve vozidle. V této verzi hybridní Citelis pojme celkem až 97 cestujících a jeden invalidní vozík. Společně s novým hybridním městským autobusem Citelis bylo představeno rovněž 35 nových minibusů Daily, které vyrábí Irisbus Iveco. Tyto minibusy budou jezdit na linkách „Radiobus” a dále na nočních linkách. Vozidla jsou šitá na míru pro službu nazvanou „Autobus na objednávku“ - autobus cestující naloží přímo před dveřmi jejich domu. Vozidla plánovaná pro výše zmiňovaný regionální provoz byla představena veřejnosti v roce 2010. Podle Irisbus Iveco dosáhla vynikajících výsledků jak v oblasti hospodárného provozu, tak v hodnocení uživatelů.
Pro tyto linky budou nasazeny minibusy Daily Ways s obsaditelností 12 sedadel a 2 invalidní vozíky. Vozidla pohání naftový motor Iveco F1C EEV s výkonem 170 HP a s částičovým filtrem. Minibusy jsou vybaveny nájezdovou rampou pro invalidní vozík, označovačem jízdenek a monitorovacím zařízením se 4 bezpečnostními kamerami, digitálním videopřehrávačem a lokalizátorem GPS.
Lyon, 4. února 2011, Irisbus Iveco
www.irisbus.com
IAA Hannover: Irisbus Iveco, BAE a Haller - i autobusy z Vysokého Mýta. Hybridní Citelis v hale Fiat - Iveco ...

Irisbus Iveco: První italský hybridní Citelis byl představen  v Miláně