k provozu kloubových autobusů SOR NB 18 v Bratislavě.
k provozu kloubových autobusů SOR NB 18 v Bratislavě.
O vyjádření požádal BUSportál SOR Libchavy. Odpověď včetně materiálu z DP Bratislava společnost poskytla velmi rychle.
Vyjádření SOR Libchavy:
Obdrželi jsme od Vás dotaz ohledně provozu kloubových autobusů SOR NB 18 v Bratislavě, zřejmě jako reakci na včerejší článek slovenského deníku SME bratislava.sme.sk. Naše společnost dodala autobusy na základě smlouvy vycházející z veřejné soutěže na nákup těchto autobusů a dle této smlouvy je postupováno i v případě případných reklamací. Problémy, které zmiňuje článek (BUSportál se ptal na zpravy.e15.cz) jsme již mediálně vysvětlovali v loňském roce i na počátku letošního roku. V zásadě jde o to, že systém tlumení a pérování vozidla nebyl optimálně nastaven pro podmínky provozu v DP Bratislava. Například kloubové autobusy NB 18 provozované v Nitře téměř 2 roky s nájezdem nad 100 tisíc kilometrů žádné problémy tohoto typu nemají. Řešení tohoto problému probíhá v postupných krocích tak, aby byla zajištěna provozuschopnost a bezpečnost vozidel a aby provozovatelům nevznikaly žádné škody. Všechny tyto kroky jsou prováděny na náklady naší společnosti.
Oficiální vyjádření pro média vydal Dopravní podnik Bratislava a toto vyjádření Vám zasíláme.

Dotazy a odpovědi. Zdroj: Dopravní podnik Bratislava:
1. Môžete špecifikovať o akú technickú poruchu pri tomto type autobusu išlo? My máme totiž informáciu, že problém bol s točňou. Vraj tam boli nejaké slabé liatinové prvky, ktoré praskali a museli sa údajne spevňovať rámy. (Technické problémy potvrdil aj hovorca primátora Andrassy, ktorý hovoril s pánom Derkayom)
Ako uviedol včera pan Ing. Derkay , výrobca uskutočnil kontrolu vozidiel v rámci záruky. Podobne postupoval výrobca podľa mojich informácií aj v Prahe. Predmetom servisného zásahu bolo nastavenie pérovania náprav zadnej časti vozidiel s ohľadom na š pecifické podmienky Prahy a Bratislavy (kvalita ciest, prejazdy električkových pásov a pod.), pri ktorých dochádzalo k namáhaniu rámov nízkopodlažných vozidiel.
2. Koľkých autobusov sa tieto poruchy týkajú?
Nemožno hovoriť o poruchách. Výrobca kontroluje vozidlá po odjazdení určitého počtu kilometrov v rámci prevencie. Pre nás ako pre dopravcu je podstatné, že vozidlá sú prevádzkyschopné a bezpečné.
3. Skončili sa už spomínané opravy v záruke? Lebo pán Andrassy mi povedal, že nie. Kedy sa skončia? A kedy odišli do Libchav?
Momentálne všetky vozidlá flotily SOR BN 18 sú v prevádzke.
4. Aká je záruka, že sa podobné nekvalitné autobusy už nedostanú do Dopravného podniku v Bratislave? Máte na to nejaké kontrolne mechanizmy? Aké?
Nemožno hovoriť o nekvalitných autobusoch. DPB, a.s. prevádzkuje vozidlá od českého výrobcu SOR už viac ako desať rokov. Vozidlá sa podľa relevantných štatistických údajov hodnotia ako jedny z najspoľahlivejších. Čo sa týka kontrolných mechanizmov pri nákupoch vozidiel sú determinované zákonom o verejnom obstarávaní, pričom kľúčových hodnotiacim kritériom musí byť najnižšia cena. Prihliada sa aj na referencie výrobcu ako na vedľajší hodnotiaci parameter. Podobne bolo postupované aj v uvedenom medzinárodnom tendri.
5. Môžete vyčísliť stratu, ktorá vznikla stiahnutím autobusov z MHD? Stačí mi aj odhad alebo interval.
Strata nevznikla. Na kontroly vozidiel je vyhradený plánovaný čas v rámci pravidiel údržby vozidiel MHD v Bratislave tak, aby nebola ohrozená pravidelná výprava podľa platných grafikonov.
6. Za koľko DP BA nakúpil v medzinárodnom tendri spomínané autobusy?
Cena jedného autobusu bola 272 000 Euro (bez DPH)