Z prezentace nového  hybridu  SOR NBH 18  v Praze
© BUSportál

První dva hybridy vyrobené společností SOR Libchavy nasadí DPP na autobusové linky č. 136, 139, 250 a 271. První část fotografií od našeho spoupracovníka.
První dva hybridy vyrobené společností SOR Libchavy nasadí DPP na autobusové linky č. 136, 139, 250 a 271. První část fotografií od našeho spoupracovníka.
V Praze, 12. ledna 2011 - Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) rozšířil svůj vozový park o dva nové městské kloubové autobusy SOR NBH 18 s hybridním pohonem. Jeden z těchto autobusů byl veřejnosti poprvé představen dnes na autobusové zastávce Staroměstská naproti Rudolfinu.
Nízkopodlažní autobusy SOR NBH 18 jsou určeny pro hromadnou přepravu osob na kratší vzdálenosti v městském provozu. Celkově pojmou 151 cestujících (44 míst k sezení + 107 míst k stání) a součástí jejich interiéru je i prostor pro umístění invalidního vozíku. Vozidla jsou třínápravová, pětidveřová a jejich karoserie vychází z městského autobusu SOR NB 18. Maximální rychlost, kterou se mohou pohybovat, je 80km/h.
Zkušební provoz nových autobusů s hybridním pohonem bude Dopravní podnik zajišťovat v provozovně DPP Hostivař. Dopravní podnik hl. Prahy zařadí nové autobusy s hybridním motorem v první fázi zkoušek střídavě na autobusové linky č. 136, 139, 250 a 271.

Provoz těchto dvou autobusů by měl potvrdit teoretické předpoklady o snížení spotřeby v pražských podmínkách. Na základě výsledků zkušebního provozu bude rozhodnuto o případném nákupu dalších autobusů s hybridním pohonem. Uzavřená rámcová smlouva na dodávku nových autobusů ze SOR Libchavy předpokládá dodávku až dvaceti kusů těchto autobusů.

Z TZ DPP
Vzhledem k tomu, že hybridní technologii těchto autobusů jsme se věnovali výrazně s představením autobusu na Autotecu, Paralelní hybridní technologie společnosti Allison v hybridu SOR NBH 18, máme pro čtenáře BUSportálu především fotoreportáž z prezentace od našeho spolupracovníka (ve dvou částech). Co se týče úspor pohonných hmot a jiných parametrů hybridní technologie u těchto konkrétních vozidel v praxi, jedná se o první dva výrobky SOR s touto technologií vůbec a na výsledky je třeba si i vzhledem k nutnosti systém doladit a naprogramovat podle charakteru tratí rozumně dlouhou dobu počkat a nic předem nepředjímat.

Z prezentace nového  hybridu  SOR NBH 18  v Praze
© BUSportál
Z prezentace nového  hybridu  SOR NBH 18  v Praze
© BUSportál
Z prezentace nového  hybridu  SOR NBH 18  v Praze
© BUSportál
Z prezentace nového  hybridu  SOR NBH 18  v Praze
© BUSportál
Z prezentace nového  hybridu  SOR NBH 18  v Praze
© BUSportál
Z prezentace nového  hybridu  SOR NBH 18  v Praze
Pokračování příště © BUSportál