Elektrické minibusy v centru Prahy v dlouhodobější perspektivě.
© BUSportál

Zajímavosti k lince 292. Další záběry minibusu BredaMenarinibus ZEUS: interiér, baterie, detaily ...
Reklama
Zajímavosti k lince 292. Další záběry minibusu BredaMenarinibus ZEUS: interiér, baterie, detaily ...
12.1.2010 byla představena první minibusové linky s elektrobusy ZEUS. V rámci prezentace této pilotní linky, první svého druhu v České republice, představili zástupci Městské části (MČ) Prahy 1 také některé výsledky "Studie proveditelnosti překryvného systému dopravní obsluhy území MČ Praha 1 minibusovou dopravou", kterou pro MČ Praha 1 vyhotovil v roce 2006 Metroprojekt. Vytipované linky je možno vidět zakreslené do fotomapy. Kromě "Malostranské" linky by mohly být realizovány i např. dvě linky "Staroměstské" do míst, která nejsou doposud MHD obsluhována – první by měla být linka propojující Florenc, křižovatku Revoluční-Dlouhá a Mariánské náměstí. Jednoznačná je zde preference vozidel na elektrický pohon.

Galerie autobusů: Záběry z provozu13.1.2010


"Malostranský elektrobus", jehož linku si objednala MČ Praha 1 přes ROPID, bude v provozu denně od 5.30 h. (Malostranské náměstí) do 19.56 h. (Nemocnice pod Petřínem). Zatím má 4 zástávky a uvažuje se v budoucnu o zřízení dalších zastávek na znamení. Linka v délce 1 900 m má jízdní dobu 10 minut a takt 15 min.

Na trase jsou specielní označníky designéra Patrika Kotase. Vozidlo má být ještě dovybaveno informačním systémem s hlášením zastávek.

Větší problém než kopcovitý terén a úzké ulice znamená možná i trasa linky. Kvůli ambasádám USA a Německa to nebylo snadné nejen při povolování zastávek, ale také z důvodů této specielní trasy má autobus zaplombovaný podvozek a bezpečnostně prověřené řidiče.

MČ Prahy 1 se inspirovala v Římě, my jsme před nedávnem publikovali materiál o italských elektrických minibusech Tecnobus v Madridu. Elektrobus na trhu nabízí mj. i slovenské Rošero-P viz BUSportál CZ na veletrhu BUSWORLD 2009: Tip na elektrický minibus, o elektrobusu ze SOR Libchavy se už také nějaký čas mluví. V celosvětovém měřítku je značně rozšířená tato technologie v Číně.

Příklon k elektrobusům jsme zaznamenali přímo od Pavla Béma při představování nových autobusů SOR pro Prahu v loňském roce, kdy patrně Praha opustila variantu autobusů na CNG.
Původně jsme chtěli umístit do tohoto materiálu výběr ze všech zatím neuveřejněných fotografií, ale povedených záběrů je mnoho. Proto se k elektrobusu ještě vrátíme záběry z "fotojízdy" v pražských kulisách.

Elektrické minibusy v centru Prahy v dlouhodobější perspektivě.
© BUSportál
Elektrické minibusy v centru Prahy v dlouhodobější perspektivě.
© BUSportál
Elektrické minibusy v centru Prahy v dlouhodobější perspektivě.
© BUSportál
Elektrické minibusy v centru Prahy v dlouhodobější perspektivě.
© BUSportál
Elektrické minibusy v centru Prahy v dlouhodobější perspektivě.
© BUSportál
Elektrické minibusy v centru Prahy v dlouhodobější perspektivě.
© BUSportál
Elektrické minibusy v centru Prahy v dlouhodobější perspektivě.
© BUSportál
Elektrické minibusy v centru Prahy v dlouhodobější perspektivě.
© BUSportál
Elektrické minibusy v centru Prahy v dlouhodobější perspektivě.
© BUSportál
Elektrické minibusy v centru Prahy v dlouhodobější perspektivě.
© BUSportál
Elektrické minibusy v centru Prahy v dlouhodobější perspektivě.
Fotomapa s nákresem stávající (červené) linky a linek na druhém břehu podle studie z roku 2006. Zdroj MČ Praha 1.
Elektrické minibusy v centru Prahy v dlouhodobější perspektivě.
Fotomapa s nákresem linek na druhém břehu podle studie z roku 2006. Výřez. Zdroj MČ Praha 1.