Ladislav Tetera začíná s renovací vleku DM 4
© Ladislav Tetera
Další
Vlek DM 4 rozšířený v poválečných letech nahradil nerealizovaný projekt Sodomka PRK 4, projektovaný během války.
Sobota, 19. prosinec 2009, dabra
Přívěs bude po renovaci zapojen za autobus Škoda 706 RO z kroměřížské (bílanské) flotily.

Uvedený typ přívěsu byl vyráběn v letech 1947-1949 a karosovaný firmou Sodomka. Této výrobě předcházela výkresová dokumentace z roku 1944 pod označením PRK 4 . Přívěs byl původně určen pro potřeby německých drah. K této výrobě však nedošlo vzhledem k přednostnějším zakázkám ve výrobě v době války. Uvedený přívěs se vyznačuje celodřevěnou konstrukcí,která je k nosnému rámu připevněna pomocí šroubů a tato konstrukce je oplechována. Vnitřní interiér přívěsu tvoří podélné lavice a u přední a zadní stěny je umístěno sedadlo. Přívěs měl celkem 21 míst k sezení. na fotografiích chybí střešní zahrádka pro uložení zavazadel, která bude při renovaci vyrobena.
BUSportál děkuje za informace i fotografie renovátoru Ladislavu Teterovi. K fotografiím připojujeme typový výkres z Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů (II) Martina Haráka. Ten uvádí, že vlek DM 4 se stal rozšířeným poválečným vlekem ve službách ČSD. Jen v letech 1947 a 1948 jich bylo pro železniční správu ČSD dodáno 90, část z nich karosovala jihlavská firma J.K.Sedláček "ve státní správě".
© Ladislav Tetera
© Ladislav Tetera
© Ladislav Tetera
© Ladislav Tetera
© Ladislav Tetera
© Ladislav Tetera
© Ladislav Tetera
© Ladislav Tetera
© Ladislav Tetera