Z otevření nové CNG plnicí stanice a předání CNG autobusů Citelis
Irisbus Citelis CNG - 202 Jessica © BUSportál

v Pardubicích. Od 1. 11. spustí DPMP provoz vysokokapacitní plnící stanice CNG s využitím sekvenčního plnění vozidel MHD. Informace z tiskových zpráv, další záběry autobusu a 1 trolejbus v hale ŠEL.
v Pardubicích. Od 1. 11. spustí DPMP provoz vysokokapacitní plnící stanice CNG s využitím sekvenčního plnění vozidel MHD. Informace z tiskových zpráv, další záběry autobusu a 1 trolejbus v hale ŠEL.
Otevření první plnící stanice CNG v Pardubickém kraji je součást pilotního projektu plynofikace městské hromadné dopravy s využitím sekvenčního plnění vozidel MHD. Plnící stanice kombinuje technologii rychlého a sekvenčního plnění vozidel stlačeným zemním plynem. Plynofikace MHD je dalším krokem k ekologizaci dopravy v Pardubicích. Samozřejmě je nákup nových nízkopodlažních vozů pro cestující i zvýšením komfortu v přepravě. Velká investice by se měla dopravnímu podniku vracet úsporou nákladů na pohonné hmoty. V roce 2010 bude DPMP vlastnit již 14 autobusů na CNG.
30.10.2009: Nové pardubické autobusy Victoria, Per Dampf, Jessica, Abracadabra, ...
Plnící stanice je vybavena dvěma kompresory o celkovém výkonu 900 Nm3/hod., čímž se pardubická plnička zařadila mezi největší plnící stanice CNG v České republice. Výstupní tlak je jak pro technologii rychlého, tak i sekvenčního plnění 240 barů a objem zásobníků pro rychlé plnění 3 920 litrů. Plnící stanice je schopna v technologii rychlého plnění naplnit až 9 autobusů za hodinu a v technologii sekvenčního plnění až 4 autobusy za hodinu. V České republice vůbec první instalace sekvenčního plnění vybavená 10 plnícími stojany s 20 výdejními místy dokáže naplnit během doby nočního prostoje vozidel celkový počet nově pořizovaných autobusů CNG s možností dalšího rozšíření výkonové kapacity plnění CNG. V letošním roce bylo pořízeno 7 nových autobusů na stlačený zemní plyn. V příštím roce přibude dalších 7 kusů a v roce 2011 bude pořízeno zbývajících 6 autobusů CNG. Celkově bylo v rámci výstavby plnící stanice profinancováno 34 mil. Kč. Za nákup nových autobusů vydá společnost 102 mil. Kč.

Z TZ www.dpmp.cz
Pozn. BUSportálu: Pardubický dopravní podnik v současnosti modernizuje i autopark trolejbusů: První patnáctimetrové trolejbusy v kombinaci elektrovýzbroje Škoda a karoserie ... .

Jako poslední obrázek za tématiku CNG jsme zařadili záběry rozpracovaného pardubického trolejbusu pořízené v tomto týdnu ve Škodě Electric v Plzni.
BUSmonitor: www.ct24.cz: Pardubický dopravní podnik nemá po nákupu autobusů peníze

Z otevření nové CNG plnicí stanice a předání CNG autobusů Citelis
Plnicí stanice CNG © BUSportál
Z otevření nové CNG plnicí stanice a předání CNG autobusů Citelis
Pohled na sekvenční zástup stojanů © BUSportál
Z otevření nové CNG plnicí stanice a předání CNG autobusů Citelis
Parametry stanice a detail kompresorů, ty jsou umístěny poměrně daleko od vlastní stanice a sekvenčního "řadu". Zdroj: DPMP
Z otevření nové CNG plnicí stanice a předání CNG autobusů Citelis
Irisbus Citelis CNG - 202 Jessica © BUSportál
Z otevření nové CNG plnicí stanice a předání CNG autobusů Citelis
Irisbus Citelis CNG - 202 Jessica © BUSportál
Z otevření nové CNG plnicí stanice a předání CNG autobusů Citelis
Irisbus Citelis CNG - 202 Jessica © BUSportál
Z otevření nové CNG plnicí stanice a předání CNG autobusů Citelis
Irisbus Citelis CNG - 202 Jessica © BUSportál
Z otevření nové CNG plnicí stanice a předání CNG autobusů Citelis
Irisbus Citelis CNG - 202 Jessica © BUSportál
Z otevření nové CNG plnicí stanice a předání CNG autobusů Citelis
Škoda 28Tr Solaris (27.10.2009 ŠEL Plzeň) © BUSportál