Projekt CIVITAS ELAN v Brně: První z dodaných  nízkopodlažních minibusů CIBUS
Testovacích jízd se mohli zúčastnit i ti, kterým by nové minibusy měly pomoci nejvíce.

byl v sobotu 19.9.2009 prezentován v Brně široké veřejnosti. Informace o vozidle a fotografie.
Reklama
byl v sobotu 19.9.2009 prezentován v Brně široké veřejnosti. Informace o vozidle a fotografie.
Jedním z cílů projektu, na kterém se podílejí také Statutární město Brno a Dopravní podnik města Brna, a.s., je poskytnout zdravotně postiženým obyvatelům města Brna kvalitnější a pohodlnější dopravu. V rámci tohoto cíle bude zakoupeno několik nízkopodlažních minibusů, které budou zajišťovat dopravu tam, kde provoz klasického autobusu je neekonomický.

První z dodaných minibusů byl v sobotu 19.9.2009 prezentován v Brně široké veřejnosti. Přinášíme informace o tomto vozidle a fotografie.

Dvounápravový nízkopodlažní minibus CIBUS MAXI MV 54A byl vyroben firmou MAVE, spol. s r.o. na koncepci dodávkových vozidel FIAT Ducato. Je poháněn vertikálním, napříč uloženým vznětovým přeplňovaným řadovým čtyřválcovým motorem IVECO F1CE0481D. Motor je uložen v přední části vozidla a poháněna je přední náprava s nezávisle zavěšenými koly. Přední náprava je odpružena pomocí vinutých per a dvojčinných tlumičů, zadní náprava pneumatickými vaky s teleskopickými tlumiči. To umožňuje zadní část vozu v případě potřeby snížit.

Brzdění vozidla zabezpečuje dvouokruhová hydraulická brzda s podtlakovým posilovačem brzdného účinku a parkovací ruční pneumatická střadačová brzda působící na zadní nápravu. Vozidlo je vybaveno systémem ABS/ASR.

Vozidlo pojme až 20 cestujících (z toho 13 sedících) nebo až 6 cestujících na invalidním vozíku i s doprovodem. Tato variabilita je umožněna díky sklopným sedadlům v prostoru pro cestující. Pro nástup cestujících jsou určeny dvoje dvoukřídlé dveře na pravé straně vozidla s elektrickým ovládáním z místa řidiče. Oboje dveře jsou vybaveny ručně ovládanou sklopnou plošinou. Nástupní výška podlahy je 340 mm.

Vůz je vybaven (podobně jako ostatní vozidla DPMB) Řídícím a informačním systémem RIS (palubní počítač, tabla, fónická radiostanice). Vzhledem ke skutečnosti, že palubní síť minibusu má napětí 12 V DC, musí být ke zvýšení napětí na 24 V DC k napájení informačního systému použit statický měnič.

Technické údaje

Max. délka 8625 mm
Max. šířka 2190 mm
Max. výška 2620 mm
Rozvor 5200 mm
Hmotnost prázdného vozu 4000 kg
Hmotnost obsazeného vozu 5400 kg
Převodovka automatická ZF (6 + 1 stupňů)
Motor IVECO F1CE0481D (EURO 4) 115,5 kW / 3500 ot. za min.
Max. rychlost 90 km/hod
Jan Havíř

Projekt CIVITAS ELAN v Brně: První z dodaných  nízkopodlažních minibusů CIBUS
Slavnostního představení nového minibusu se zúčastnili – vlevo v pozadí manažerka projektu Lucie Humplíková, v popředí členové komise dopravy Magistrátu města Brna Aleš Jakubec a Martin Ander.
Projekt CIVITAS ELAN v Brně: První z dodaných  nízkopodlažních minibusů CIBUS
CIBUS ENA
Projekt CIVITAS ELAN v Brně: První z dodaných  nízkopodlažních minibusů CIBUS
CIBUS ENA
Projekt CIVITAS ELAN v Brně: První z dodaných  nízkopodlažních minibusů CIBUS
CIBUS ENA
Projekt CIVITAS ELAN v Brně: První z dodaných  nízkopodlažních minibusů CIBUS
CIBUS ENA
Projekt CIVITAS ELAN v Brně: První z dodaných  nízkopodlažních minibusů CIBUS
CIBUS ENA
Projekt CIVITAS ELAN v Brně: První z dodaných  nízkopodlažních minibusů CIBUS
CIBUS ENA