4.9.2009: Tisková zpráva: Veolia Transport Východní Čechy vystupuje ze Sdružení dopravců Královéhradeckého kraje
Vyjádření Královéhradeckého kraje.
Reklama
4.9.2009: Tisková zpráva: Veolia Transport Východní Čechy vystupuje ze Sdružení dopravců Královéhradeckého kraje
Vyjádření Královéhradeckého kraje.
TZ Veolia Transport Východní Čechy 4.9.2009:
Praha 4. září 2009 – Společnost Veolia Transport Východní Čechy a. s. (VT VČ) vystoupila ze Sdružení dopravců Královéhradeckého kraje. Sdružení dopravců bylo založeno v červenci 2009 za účelem jednotné komunikace vybraných dopravců vůči zadavateli dopravy v Královéhradeckém kraji, společnosti OREDO. Sdružení upozorňovalo na základní nedostatky v systému plánované integrace dopravy v Královéhradeckém kraji, který měl být spuštěn bez dostatečného projednání s dopravci.
br /> „Důvody, které vedly k založení Sdružení, již pominuly, a proto bude VT VČ pokračovat v rozhovorech se zadavatelem dopravy Královéhradeckého kraje samostatně. Jsem připraven osobně jednat přímo se zástupci kraje. Věřím, že osobní jednání oběma stranám prospěje a vnese do současné situace pozitivní obrat,“ říká Ing. Radim Novák, generální ředitel skupiny Veolia Transport v České republice. „Chceme společně najít řešení, které bude vyhovovat nejen oběma stranám, ale především široké veřejnosti, městům a obcím“, dodává. Společnost VT VČ, patřící do dopravní skupiny Veolia Transport Česká republika, v loňském roce nakoupila 18 nových autobusů, letos přibude dalších 19 autobusů. Dopravce provozuje celkem 318 autobusů na 253 linkách, zaměstnává 439 lidí, z toho 386 řidičů. Loni firma přepravila 15,2 milionu osob.
TI Sdružení dopravců Královéhradeckého kraje 3.9.2009:
Veolia Transport Východní Čechy a.s., Orlobus a.s. a OSNADO spol. s r.o., účastníci Sdružení dopravců Královéhradeckého kraje, se dohodli na vystoupení ze Sdružení, respektive na ukončení jeho existence. Dopravci budou dále jednat se zástupci Královéhradeckého kraje samostatně, se snahou stabilizovat vzniklou situaci ve prospěch cestujících, měst a obcí.
Podle MFD 01.09.2009 (Kraj Hradecký) krajský mluvčí Imrich Dioszegi potvrdil, že od 1. září převezme od společnosti Osnado jeden spoj jiná společnost, dalších šest autobusů (patrně spojů, pozn. BUSportálu) by měli převzít dopravci od října. Linky bude nově provozovat ČSAD Ústí nad Orlicí, o měsíc později i Trutnovská autobusová doprava a firma P-Transport. "Noví dopravci budou sedm autobusů provozovat za podmínek plánované optimalizace dopravní obslužnosti. Kraj tak jen smlouvami za těchto sedm autobusů ušetří více než dva milióny korun ročně," tvrdí Dioszegi, který se domnívá, že rozšíření počtu dopravců přinese větší konkurenci. "Pokud dojde ke zdvojení linek, bude to způsobeno především přístupem Osnado. Licenci a objednávku budou mít tři jiní dopravci a kraj nebude společnosti Osnado dotovat prokazatelnou ztrátu," dodal mluvčí. V roce 2005 přišly kraj dotace ke krytí ztrát v autobusové dopravě na necelých 195 miliónů korun, loni to bylo už zhruba 262 miliónů a letos mají dopravci nasmlouvané spoje za asi 273 miliónů. Bez změn systému prý podle kraj hrozí zdražení jízdného, rušení spojů či zavedení masivních plateb od měst a obcí.
(Imrich Dioszegi BUSportálu sdělil, že žádnou samostatnou tiskovou zprávu kraj k rozhodnutí nevydal a že odpověděl na dotazy ČTK - tato odpověď je patrně ta, která se objevila v médiích.)

TZ OSNADO
Útok kraje na dopravce vyvolá se začátkem školy zmatek v dopravě

31.8.2009 - Dva autobusy, dvě různé společnosti, stejný čas a stejná trasa. Takovéto absurdní zdvojení, které je ve svých důsledcích velice nákladné a cestujícím nic dobrého nepřinese, bude ke spatření v Královéhradeckém kraji. Situace tak bude od 1. září se začátkem nového školního roku znamenat zmatek pro cestující.

Firmě OSNADO, která patří do Sdružení dopravců v regionu, kraj bez jakéhokoliv zdůvodnění oznámil, že ji snižuje rozsah objednávky o 20 procent a zároveň tyto linky a spoje bez jakékoliv transparentní formy výběru objednal u třech dalších dopravců. Osnado však má platné licence a jízdní řády a bude podle nich jezdit i nadále. Od prvního září nastane zdvojení mezi Dvorem Králové a Náchodem, o měsíc později na dalších linkách.

Cestujícím se omlouváme za způsobené nepříjemnosti i za to, že v autobusech jiných společností nebudou moci využívat výhody běžné u naší společnosti, řekl Martin Bělovský, jednatel společnosti OSNADO.

Útok kraje na OSNADO je pokračováním kauzy optimalizace, která byla v Královéhradeckém kraji naplánována právě na prvního září, ale po zveřejnění vážných výhrad starostů i dopravců byla odložena.

„Myslel jsem si, že jde o optimalizaci a očekával, že po posunu termínu její realizace nastanou intenzívní jednání s cílem připravit tento projekt konečně odpovědně a v souladu všech stran, tedy kraje, obcí i dopravců. Naši připravenost k takovému jednání jsme mnohokrát deklarovali. Pokud však kraj plánovaná jednání opět zrušil a namísto toho zahájil kroky směřující k likvidaci nepohodlného partnera, ukazuje to na zcela jinou motivaci celého procesu“ prohlásil Bělovský,.

Osnado nemá žádný zájem s krajem válčit, a proto region vyzývá ke konstruktivnímu jednání. „Integraci a optimalizaci dopravy v Královéhradeckém kraji jednoznačně podporujeme a na jejím dosavadním průběhu jsme se výrazně podíleli. Chceme ji ale připravit zodpovědně, včetně reálných ekonomických podmínek pro dopravce, aby byl celý projekt životaschopný. Společnosti skupiny ARRIVA, do které patří i OSNADO, s regionálními samosprávami úspěšně spolupracují ve dvanácti evropských zemích. Nevěřím, že by to nebylo možné v Královéhradeckém kraji “ uzavřel Bělovský.
TZ ČSAD Semily
ČSAD Semily a.s. vystupuje ze Sdružení dopravců Královéhradeckého kraje

1.9.2009 - Společnost ČSAD Semily a.s. vystupuje ze Sdružení dopravců Královéhradeckého kraje. Oznámil to v úterý nový ředitel ČSAD Semily pro Královéhradecký kraj Jiří Vařil s tím, že ke kroku dojde v prvním zářijovém týdnu. Podle něj další setrvávání ve Sdružení by bylo proti zájmům ČSAD Semily a.s.

„Naše členství ve Sdružení dopravců nesplnilo očekávání firmy, proto jsme se rozhodli naši činnost ve Sdružení ukončit,“ prohlásil Vařil. „Od této chvíle budeme s vedením Královéhradeckého kraje jednat samostatně. Domnívám se, že přímé rozhovory budou konstruktivnější a jejich výsledkem bude dohoda, která bude přijatelná pro obě strany,“ dodal.

Podle Vařila bude jednání s vedením regionu snazší, jelikož dojde k přímým rozhovorům mezi společností a Královéhradeckým krajem. Odpadnou tak zdlouhavé domluvy a nutnost koordinace společného postupu s dalšími dopravci.

„Věříme, že náš krok přispěje ke zklidnění situace v regionu. Doufám, že tím ve finále dojde i ke zlepšení služeb, což pozitivně pocítí zejména občané,“ uzavřel.
Sdružení dopravců Královéhradeckého kraje k tiskové zprávě ...
Sdružení dopravců v Královéhradeckém kraji vyzývá ke konstruktivnímu jednání
Kartelové paktování dopravců si bere cestující jako rukojmí
Dopravci varují před kolapsem autobusové dopravy ve Královéhradeckém kraji