TriHyBus: První autobus s vodíkovou technologií v Česku  a v nových státech EU

se dnes představil v Praze. TriHyBus: Úvodní záběry.

se dnes představil v Praze. TriHyBus: Úvodní záběry.

Zástupci týmu, který pod vedením ÚJV Řež inovativní vozidlo zkonstruoval včetně dalších kooperujících subjektů, přijeli vozem před Ministerstvo dopravy. Kolem MD také vozidlo pak následně projíždělo se zájemci o svezení. Velkou fotoreportáž a další informace přineseme večer.

 

Autobus na vodíkové palivové články vyvíjí od roku 2006 Ústav jaderného výzkumu v Řeži u Prahy. Na projektu dále mj. spolupracovali: plzeňská Škoda Electric, která zhotovila elektrický pohon, řídící systém a komponenty instalovala do karoserie Citelis dodané Irisbus Iveco a Proton Motor v Puchheimu u německého Mnichova, jenž má na starosti palivový článek, nádrže a další vodíkovou infrastrukturu, IFE Halden, Linde Gas a.s. a neratovická dopravní společnost Nerabus (Veolia Transport). Projekt je spolufinancován ze Strukturálních fondů Evropské unie a Ministerstvem dopravy České republiky.
(TriHyBus: TRIple - trojí druh pohonu HYbrid a HYdrogen BUS).

BUSportál se projektu soustavně věnuje.

 

TriHyBus, první autobus na vodíkové palivové články v nových zemích EU, na snímcích Škody Electric.

 

TriHyBus, český autobus na vodíkové palivové články byl představen nejprve v Německu

 

BUSportál se podílí na propagaci českého TriHyBusu ve světě.
Zeptali jsme se na podrobnosti k projektu prvního českého "h2busu"

 


TriHyBus: První autobus s vodíkovou technologií v Česku  a v nových státech EU
TriHyBus: První autobus s vodíkovou technologií v Česku  a v nových státech EU
TriHyBus: První autobus s vodíkovou technologií v Česku  a v nových státech EU