Světová premiéra na UITP ve Vídni : Vodíkový hybridní autobus Mercedes-Benz

(CZ + EN) Citaro Fuel CELL Hybrid. Tisková zpráva, další fotografie a záběry z tiskové konference. (World Premiere at the World Congress of Public Transport Companies in Vienna: Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid)
(CZ + EN) Citaro Fuel CELL Hybrid. Tisková zpráva, další fotografie a záběry z tiskové konference. (World Premiere at the World Congress of Public Transport Companies in Vienna: Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid)
Úvodní záběry
Stuttgart/Vídeň – Nový autobus Mercedes-Benz Citaro FuelCELLHybrid slaví svojí světovou premiéru od 7. do 11. června na světovém kongresu dopravních podniků UITP ve Vídni. Hybridní autobus s palivovými články je prvním zástupcem nové generace autobusů na palivové články od koncernu Daimler Buses. Nový autobus v sobě slučuje přednosti před několika měsíci představeného autobusu Citaro G BlueTec Hybrid kombinujícího dieselový a elektrický pohon a dále Citara s palivovými články, které je poháněno vodíkem a bezvadně se osvědčilo při flotilovém testování. Vynikající vlastností Citara FuelCELL Hybrid je jeho ekologický provoz: Během jízdy nedochází k emisím škodlivin a jízda je téměř nehlučná. Díky tomu je vhodný především pro nasazení do vysoce zatížených městských center a metropolí.

„Jako největší výrobce autobusů na světě s ambicí být vůdcem v technologické oblasti chceme být stále na špici na cestě k veřejné hromadné osobní přepravě bez emisí“, říká Hartmut Schick, ředitel Daimler Buses. „S potěšením ve Vídni poprvé prezentujeme náš nový městský autobus mezinárodnímu publiku s rozhodovacími pravomocemi.“
Union Internationale des Transports Publics (UITP) je celosvětový svaz subjektů činných ve veřejné městské dopravě. V UITP jsou organizované dopravní společnosti, dodavatelé, veřejné subjekty jako např. odborníci dopravního výzkumu z více než 90 zemí.

Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid byl vyvinut v rámci globální iniciativy „Shaping Future Transportation“ pro užitková vozidla Daimler. Cílem této iniciativy je realizovat vizi bezemisního užitkového vozidla prostřednictvím čistých pohonných systémů a alternativních paliv. Shaping Future Transportation v sobě zahrnuje ochranu zdrojů, snižování emisí všeho druhu a současně dosažení maximální možné bezpečnosti v provozu.

„Náš nový hybridní autobus s palivovými články je dalším krokem na cestě k nulovým emisím. Pomocí tohoto vývoje chceme dlouhodobě naplnit naší roli technologického vůdce,“ zdůrazňuje Hartmut Schick. Inženýři využili při vývoji autobusu specifické know-how koncernu: Systémy palivových článků jsou například identické se systémy F-CELL pro Mercedes-Benz třídy B, jejichž výroba v malých sériích bude zahájena ještě v tomto roce. I další komponenty se používají u obou typů vozidel a vývojáři si vzájemně předávají výsledky pokusných testů.

Daimler Buses začne u této nové generace autobusů na palivové články s malou sérií asi 30 vozidel a bude je nabízet evropským dopravním podnikům. Daimler Buses bude od podzimu ve velkém testu ve vybraných městech v rámci Evropy nové Citaro FuelCELLHybrid intenzivně testovat, podobně jako v letech 2003 - 2006 během úspěšného CUTE flotilového testu Evropské unie Citara s palivovými články. V rámci tohoto projektu a při dalších přidružených projektech od roku 2003 až dodnes ve 12 dopravních podnicích na 3 kontinentech se mimořádně osvědčilo 36 autobusů Mercedes-Benz Citaro s pohonem na palivové články. Tyto autobusy potvrdily během zhuba 135 000 provozních hodin a při více než 2 milionech ujetých kilometrů způsobilost ekologického pohonu na palivové články pro praxi.
Daimler je v oblasti dieselelektrických užitkových vozidel celosvětovým lídrem na trhu. Dva první autobusy Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid se ke konci roku expedují do Rotterdamu a Hamburgu a dalších 250 zákazníků se přesvědčilo o kvalitách těchto autobusů při prezentačních jízdách v březnu letošního roku. Celkem se zákazníkům v USA a Kanadě dodalo již 1700 hybridních autobusů značky Orion, dalších 1100 je objednáno. Navíc bylo uvedeno do provozu přes 200 hybridních vozidel Freighliner, 200 dalších se bude expedovat od roku 2009 společnosti UPS. V příštích 3 letech uvede Freightliner do ulic více než 1500 středně těžkých nákladních vozidel s hybridním pohonem. Kromě toho nabízí Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation hybridní autobus Fuso Aero Star Eco Hybrid, kterého se zákazníkům předalo do provozu již 25 exemplářů.
UITP Vienna: Kongres a výstava s tématikou veřejné dopravy letos ....

World Premiere at the World Congress of Public Transport Companies in Vienna: Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid
Stuttgart/Vienna – The new Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid city bus is celebrating its world premiere from June 7 to11 at the UITP World Congress and Mobility & City Transport Exhibition in Vienna. The fuel cell hybrid bus is the first vehicle in Daimler Buses’ new generation of fuel cell buses. It combines the advantages of the diesel-electric Citaro G BlueTec Hybrid, which was unveiled a few months ago, with those of the hydrogen-powered Citaro fuel cell buses, which have delivered impressive performance in fleet tests.

An exceptional feature of the Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid is its outstanding environmental friendliness. The bus runs without emitting any pollutants and is virtually silent, making it ideal for use in highly congested inner cities and urban areas.

“As the world’s largest bus manufacturer with a claim to technological leadership, we always strive to be at the forefront of developments leading to zero-emission local public transportation,” says Hartmut Schick, Head of Daimler Buses. “We are delighted for the opportunity in Vienna to present our new regular-service city bus to international decision-makers for the first time.” Headquartered in Brussels, the International Association of Public Transport (French designation: Union Internationale des Transports Publics, UITP) is the global organization for local public transport authorities and operators. It brings together transport companies, the supply industry, public authorities, and traffic researchers from more than 90 countries.

The Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid was developed within the framework of Daimler’s global commercial vehicle initiative “Shaping Future Transportation.” The initiative is to be aimed at using clean, efficient drive systems and alternative fuels to make zero-emission commercial vehicles a reality in the future. The Shaping Future Transportation initiative calls for sparing use of resources and reductions of all kinds of emissions while at the same time guaranteeing maximum traffic safety.

“Our new fuel cell hybrid bus is the next step on the road to zero-emission transportation. The objective of this development is to emphasize our technological leadership on a sustained basis,” says Schick. The engineers who developed the bus were able to call upon the Group’s specific expertise in this field. The fuel cell systems used, for example, are identical with those installed in the Mercedes-Benz B-Class F-CELL passenger car, for which small-lot production will begin later this year. Several components were also borrowed from the B-Class F-CELL, with developers mutually benefiting from their respective test results.

Daimler Buses will produce a small batch of about 30 vehicles of this new generation of fuel cell buses and offer them to European mass transit companies. Beginning in fall, Daimler Buses will be conducting extensive, large-scale testing of the Mercedes-Benz Citaro FuelCell Hybrid bus in a number of European cities. This test series will proceed along the lines of the successful CUTE fleet test conducted by the European Union between 2003 und 2006. Since 2003, a total of 36 Mercedes-Benz Citaro buses equipped with fuel cell drives have displayed top performance for 12 public transport agencies on three continents as part of the CUTE test and other related testing programs. During approximately 135,000 hours of operation the buses were driven a combined total of more than two million kilometers, and the environmentally friendly fuel cell drive system impressively demonstrated its ability to function properly under everyday operating conditions.

Daimler is the global market leader for commercial vehicles with diesel hybrid drives. The first two Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid buses will be delivered to Rotterdam and Hamburg at the end of this year. An additional 250 customers were impressed by the outstanding features of this bus model at a driving demonstration that was put on this past March.

So far 1,700 Orion hybrid buses have been delivered to customers in the U.S. and Canada, and a further 1,100 have been ordered. In addition, more than 200 Freightliner hybrid trucks have gone into operation, and another 200 such models will be delivered to UPS beginning in 2009. And Freightliner will put more than 1,500 medium-duty hybrid trucks on the road over the next three years. Meanwhile, the Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation is offering the Fuso Aero Star Eco Hybrid bus, and 25 of these vehicles are already being used by customers.

Světová premiéra na UITP ve Vídni : Vodíkový hybridní autobus Mercedes-Benz
Světová premiéra na UITP ve Vídni : Vodíkový hybridní autobus Mercedes-Benz
Světová premiéra na UITP ve Vídni : Vodíkový hybridní autobus Mercedes-Benz
Světová premiéra na UITP ve Vídni : Vodíkový hybridní autobus Mercedes-Benz
Světová premiéra na UITP ve Vídni : Vodíkový hybridní autobus Mercedes-Benz
Světová premiéra na UITP ve Vídni : Vodíkový hybridní autobus Mercedes-Benz
Světová premiéra na UITP ve Vídni : Vodíkový hybridní autobus Mercedes-Benz
Světová premiéra na UITP ve Vídni : Vodíkový hybridní autobus Mercedes-Benz