BUSportálu Pavel Tunkl z SDA:
BUSportálu Pavel Tunkl z SDA:
"Autobusy jsou v ČR uváděny do provozu pod výrobním číslem (VIN kód) výrobce podvozku (Volvo, Scania) a nikoli nástavbáře - karosáře (Beulas). Obdobná situace je u nákladních automobilů, kde ve statistice registrací uvádíme 50-60% podvozků (dle VIN výrobce) a doposud nikoli druh nástavby v ČR (např. valník - KOV Velim). Touto "nepřesností" našich statistik se chceme v totmo roce zabývat. Řešení však musí být systémové a platit obecně - tedy dle údajů v TP. Doposud však narážíme na velké množství nástavbářů a jejich různý přístup při řešení této problematiky. Přesto doufáme, že během 2. pololetí t.r. bude nalezeno společné řešení a tím případné rozšíření či zpřesnění naší statistiky."

Pokud postrádáte v této části měsíce už obvykle aktualizovanou statistiku prvních registrací 1-3/2009, pak prosíme o trpělivost. Ve spolupráci s Iveco CR je třeba zkorigovat statistiku Irisbus, která byla zkreslena registrací převozních RZ pro vývoz.
Co BUSportál na statistikách www.autosap.cz nejvíce trápí a na co se zeptal:
  • Problém rozdělení jak podle podvozků, tak podle nástaveb - SDA se podle Pavla Tunkla situací zabývá.
  • V kategorii "nezařazených" jsou autobusy spíše odpovídající M3 nebo M2 ? Např. nezařazená Setra asi bude spíš M3 ale Iveco může být i minibus. To by se mohlo vyřešit upřesněním v TP spolu s prvním problémem.
  • V úvodním souhrnném přehledu
    a/ považuji za správné mít sečten komplet Irisbus Iveco, možná by stálo za úvahu sečíst také EvoBus (MB + Setra).
    b/ není jasné, jak je definována domácí produkce. Není rozklíčováno, co uvedené pod Irisbus Iveco skutečně pochází z Vysokého Mýta a není jasné, kam např. patří Citelis, vyrobený z drtivé části v Itálii.
  • Dagmar Braunová