Vracíme se k autobusu Karosa - Tatra  500 HB ve sbírce Milana Horky.

Třínápravový "horský autobus" - společný projekt Karosy a Tatry čeká na svoji renovaci u příznivce značky Tatra.
Třínápravový "horský autobus" - společný projekt Karosy a Tatry čeká na svoji renovaci u příznivce značky Tatra.
O autobusu příznivci veteránů bezpochyby vědí, ale nám na BUSportálu zatím chyběl. Děkujeme majiteli za fotografie. Včelín byl původně umístěn na poli u obce Všechlapy u Bechyně.
Podle Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů II Martina Haráka byl společný projekt Karosy a Tatry předložen v roce 1948 na základě zadání tehdejšího Ministerstva dopravy - požadován byl autobus střední velikosti pro 60 cestujících, který by vyjel po úzkých silnicích "horského" charakteru. Autobus byl označen postupně jako Karosa - Tatra 500 HB a pak Karosa T 500 HB. Sériová výroba probíhala až od roku 1954 do roku 1957. Vozidel se samonosnou karosérií a vzduchem chlazeným motorem Tatra T 500 bylo vyrobeno přes 500.
Sbírka vozidel Milana Horky ...

Vracíme se k autobusu Karosa - Tatra  500 HB ve sbírce Milana Horky.
Vracíme se k autobusu Karosa - Tatra  500 HB ve sbírce Milana Horky.
Vracíme se k autobusu Karosa - Tatra  500 HB ve sbírce Milana Horky.
Vracíme se k autobusu Karosa - Tatra  500 HB ve sbírce Milana Horky.
Vracíme se k autobusu Karosa - Tatra  500 HB ve sbírce Milana Horky.
Vracíme se k autobusu Karosa - Tatra  500 HB ve sbírce Milana Horky.
Vracíme se k autobusu Karosa - Tatra  500 HB ve sbírce Milana Horky.
Vracíme se k autobusu Karosa - Tatra  500 HB ve sbírce Milana Horky.
Vracíme se k autobusu Karosa - Tatra  500 HB ve sbírce Milana Horky.