Ozvěny veletrhu AUTOTEC 2008: Kamiony mají stále kouzlo.

Na prezentaci volných pracovních příležitostí loni na Autosalonu v Brně navázala letos společnost AUTOJOB s.r.o. v rámci veletrhu užitkových vozidel Autotec.
Na prezentaci volných pracovních příležitostí loni na Autosalonu v Brně navázala letos společnost AUTOJOB s.r.o. v rámci veletrhu užitkových vozidel Autotec.
Personální portál pro zprostředkování práce v automobilovém průmyslu www.autojob.cz soustředil ve své expozici 175 aktuálních nabídek zaměstnání napříč celým odvětvím. Jednalo se o pozice řidičů nákladních vozidel i autobusů, výrobních dělníků, automechaniků, autolakýrníků, skladníků, prodejců, dispečerů a dalších více než 101 automobilových profesí. Nabídka zahrnovala volná místa téměř ze všech regionů republiky. Zájem návštěvníků veletrhu se v personální oblasti soustředil především na pozice řidičů nákladních vozidel a místa ve výrobě. Zjevná byla také ochota hledat práci i mimo trvalé bydliště s odpovídajícími výhodami. Vedle toho zájem o práci v zahraničí stále klesá. Důvodů je několik, ale tím klíčovým se jeví posilující česká koruna.

Kamiony mají stále kouzlo

Potvrdilo se, že kamiony lákají muže každého věku. Přesto však nabídka volných míst výrazně převyšuje počet kvalifikovaných uchazečů. Neustálá poptávka po nových a nových pracovních silách v těchto oborech obecně podtrhla potřebu specializovaného portálu pro nejsilnější odvětví našeho průmyslu.

Jak efektivně získávat zaměstnance

V současné době není dostatečné volné pozice pouze inzerovat. K úspěchu vede cesta nadstandardních služeb pro zaměstnance. Jako první s nimi přichází společnost Mercedes-Benz Česká republika s. r. o., a to formou nabídky zásadního příspěvku na ubytování jen pár kroků od pracoviště. Podobně se začínají chovat i další přímí zaměstnavatelé. Právě jim je určen portál AUTOJOB.

Jinou cestou ke kvalifikovaným pracovníkům je orientace na školy se zaměřením na automobilové obory. Provozovatel portálu spolupracuje s více než padesáti školami v celé ČR. Pro studenty pořádá vědomostní soutěž „Nastartuj svůj AUTO JOB“ ve spolupráci se společností Shell Czech Republic a.s.. Ceny, které tento významný světový výrobce paliv a olejů poskytuje, jsou součástí motivace k vyšší kvalifikaci budoucích profesionálů. Prezentace této nabídky studentům byla velmi navštěvovanou částí expozice portálu AUTOJOB na veletrhu Autotec 2008.

Oba uvedené postupy šetří náklady zaměstnavatelů na individuální inzerci volných pozic v médiích. Stranou zájmu se tak dostává i agenturní vyhledávání pracovníků a jejich získávání formou „lovu hlav“. Tato metoda nejenže prodražuje náklady na zaměstnance jednorázově - provize za zprostředkování v násobcích platu, ale hlavně zvyšuje cenu zaměstnance dlouhodobě (vyšší plat je impulsem ke změně).
Vyhraněnou orientaci portálu www.autojob.cz na automobilový průmysl podtrhuje i katalog prodejců a servisů osobních automobilů s více než 900 kontakty. Katalog umožňuje vyhledat dealera nebo jen servis podle regionu, značky nebo podle názvu. V současné době dochází i ke kompletaci podrobnějších údajů o službách a nabídce ze strany jednotlivých zaměstnavatelů.
Připravovaný katalog škol a oborů se zaměřením na automobily, motocykly a dopravu je orientován na budoucí studenty a jejich rodiče. Snadnou formou tak lze vyhledat nejen nejvhodnější školu, ale současně zjistit i detailní nabídku oborů a podmínek pro studium.

Ozvěny veletrhu AUTOTEC 2008: Kamiony mají stále kouzlo.