Ve znamení příprav integrovaného dopravního systému (IDS)

proběhl rok 2007 v Pardubickém kraji. Mikroelektronika vypracovala dokument Bezpečnostní politika Integrovaného Dopravního Systému Pardubického kraje.
Reklama
proběhl rok 2007 v Pardubickém kraji. Mikroelektronika vypracovala dokument Bezpečnostní politika Integrovaného Dopravního Systému Pardubického kraje.
Kraj si pro spuštění první části vybral nejlidnatější část svého území. Mezi městy Chrudim, Pardubice a Hradec Králové se veřejnou dopravou přepravuje několik desítek tisíc osob denně a právě zde proto budou společné čipové karty nejvíce využívány. Největšími dopravci v lokalitě jsou b>Dopravní podnik města Pardubic, Connex Východní Čechy, ČSAD Ústí nad Orlicí a České Dráhy (ČD).
"Integrace dopravců není pro Mikroelektroniku neznámým pojmem. Vždyť v rámci Středočeské integrované dopravy spolupracuje 16 dopravních společností Středočeského kraje s více než 1400 odbavovacími zařízeními. V Pardubickém kraji jsme ale stáli před úkolem zabezpečit vzájemné „uznávání“ bezkontaktních čipových karet nejen různých dopravců, ale i v odbavovacích zařízeních různých výrobců využívajících různé vnitřní karetní struktury. "
Z pověření Krajského úřadu Mikroelektronika vypracovala dokument Bezpečnostní politika Integrovaného Dopravního Systému Pardubického kraje, který určil základní pravidla pro společnosti a jejich odbavovací zařízení v integrovaném dopravním systému, kde jsou vzájemně akceptovány bezkontaktní čipové karty. Na základě všemi zúčastněnými přijatého dokumentu pak dodavatelé odbavovacích zařízení zpracovali své prováděcí projekty.
"Nejjednodušší byla integrace mezi společnostmi Connex Východní Čechy a ČSAD Ústí nad Orlicí, které používají shodné odbavovací zařízení a mají podobnou vnitřní strukturu bezkontaktních čipových karet. Spolupráce Dopravního podniku města Pardubic s Connexem Východní Čechy a ČSAD Ústí nad Orlicí byla navržena s využitím SAM modulů (Secure Application Module), ve kterých bude bezpečně uložen laicky řečeno „překladový slovník“ mezi architekturami karetních systémů. Po vyřešení všech úkolů, které zavedení popisované komunikace přineslo, nic nebrání vytvoření vlastních SAM modulů. Můžeme předpokládat, že koncem 1. čtvrtletí budou odbavovací zařízení všech přepravců moduly postupně doplněna a budou akceptovat bezkontaktní čipové karty vydané Dopravním podnikem města Pardubic. Majitel této karty bude mít možnost uhradit jízdné ze své elektronické peněženky. "
Bezkontaktní karty meziměstských přepravců budou v první fázi akceptovány v pardubické městské dopravě po vybavení revizorů dopravního podniku revizorskými čtečkami se SAM modulem, jestliže si držitel karty zakoupí „kupon“ příslušející městské zóně. Po doplnění odbavovacího zařízení dopravního podniku o sloty pro SAM moduly bude možná i úhrada jízdného z elektronické peněženky. Majitelé bezkontaktní čipové karty Connexu Východní Čechy a ČSAD Ústí nad Orlicí budou mít v nejbližších měsících možnost využít kartu i na železnici. Odbavovací zařízení Mikroelektroniky na vybraných pokladnách ČD ověří platnost jízdního kuponu a na základě toho vystaví pracovník ČD jízdenku.

Informace o všech karetních transakcích mezi dopravci budou soustřeďovány v clearingovém centru společnosti ČSAD SVT Praha, které bude rozúčtovávat tržby jednotlivým společnostem podle skutečných přepravních výkonů.
TZ Mikroelektronika

Ve znamení příprav integrovaného dopravního systému (IDS)