Tramvaje ze ŠKODY TRANSPORTATION vyrazily k evropským zákazníkům
Tramvaj pro Vratislav. Foto Škoda.

Do italského Cagliari odjíždí zatím poslední objednaná tramvaj z devítikusové série typu ŠKODA 06T a do polské Wroclavi v pořadí už čtrnáctý vůz typu ŠKODA 16T.
Do italského Cagliari odjíždí zatím poslední objednaná tramvaj z devítikusové série typu ŠKODA 06T a do polské Wroclavi v pořadí už čtrnáctý vůz typu ŠKODA 16T.
Původní zakázka do Cagliari na ostrově Sardinie představovala šest vozů, avšak zákazník si nad rámec původní smlouvy přiobjednal ještě další tři tramvaje. Všechny vozy za téměř 600 mil. Kč budou v Itálii jezdit do konce roku 2007.

Nízkopodlažní vozy technicky i designově vycházejí z koncepce tramvaje VEKTRA. Třicet metrů dlouhá tramvaj je z 65 procent nízkopodlažní a na každé straně vozidla jsou čtvery dvoukřídlé dveře, které umožňují snadný nástup a výstup i cestujícím se sníženou pohyblivostí. Navíc na každé straně vozidla jsou kromě jednokřídlých také vždy dvoje dvoukřídlé dveře vybavené elektromechanickou výsuvnou nájezdovou plošinou pro vozíky invalidních cestujících. Kapacita tramvaje je až 300 cestujících, samozřejmostí je klimatizace pro řidiče i cestující. Kompletní pohony dodává ŠKODA ELECTRIC. Finálním uživatelem tramvají je společnost FdS na Sardinii, dodavatelem tramvajového systému a obchodním partnerem ŠKODA TRANSPORTATION je společnost Fabiani Construzioni.

Ve Wroclavi získala ŠKODA TRANSPORTATION s.r.o. dva kontrakty, na osm a devět tramvají za téměř miliardu korun. Všech sedmnáct bude mít společnost MPK Wroclav, což je obdoba městských dopravních podniků v České republice, k dispozici do konce letošního roku. Tramvaj je ze 71 % nízkopodlažní a je homologována podle polských předpisů.

Jednosměrné tramvaje ŠKODA 16T, které jsou odvozeny od tramvají pro Prahu, jsou pětičlánkové, se třemi podvozky. Rozdíl mezi tramvajemi pro Prahu a Wroclav je v tom, že střední podvozek pro polského provozovatele není hnací. Wroclavská tramvajová síť totiž není zdaleka tak kopcovitá jako pražská. Pozitivním důsledkem této úpravy je, že bez trakčního zařízení pod třetím článkem se nízkopodlažní plocha v celé tramvaji zvýší až na zmíněných na 71 %. Také první dveře vozu tu nejsou určeny pouze pro řidiče. Ve Wroclawi je nyní bez potíží v provozu 10 tramvají dodávaných postupně od ledna letošního roku.
TZ Škoda

Tramvaje ze ŠKODY TRANSPORTATION vyrazily k evropským zákazníkům
Tramvaj pro Cagliari. Foto Škoda.
Tramvaje ze ŠKODY TRANSPORTATION vyrazily k evropským zákazníkům
Záběry ze Škoda Transportation. Foto BUSportál.