Před týdnem se sešli tradičně dopravci ADSSS se zástupci Středočeského
Petr Felcman (Střč.kraj), František Neterda (ADSSS) a Pavla Doleželová (MDČR).

kraje, Ministerstva dopravy, ROPID a dalších partnerů ve veřejné osobní dopravě ve Šlovicích na Rakovnicku.
kraje, Ministerstva dopravy, ROPID a dalších partnerů ve veřejné osobní dopravě ve Šlovicích na Rakovnicku.
Dopravci se seznámili s diskuzí nad Nařízením vlády 589 ze dne 6. prosince 2006, kterým se stanovila odchylná úprava pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců v dopravě.

Ministerstvo dopravy deklarovalo snahu o získání dodatečných prostředků do Programu podpory obnovy vozidel. Ten byl letos velice zkrácen oproti minulým létům. Dodatečné prostředky by se měly uplatnit zejména v autobusech na CNG. Oproti loňsku se posunulo kvůli novému statistickému vykazování pro Ministerstvo financí přidělování dotací u linkových na začátek července a u městských až na srpen. Konec čerpání je letos 10.prosince.Nový Program pro obnovu vozidel je připraven k notifikaci v Bruselu s tím, že budou odděleny programy pro autobusy a drážní vozidla (trolejbusy a tramvaje) a částka se zvýší.

Reprezentace Středočeského kraje seznámila podrobně se stabilizovaným systémem středočeské veřejné dopravy. V kraji trvale pokračuje zónování v rámci systému SID a momentálně se finalizuje se jednotná podoba označníku pro SID. V SID na 194 linkách jezdí 34 dopravců. V SID je momentálně zaintegrováno 597 obcí z 1148. Středočeský kraj zajišťuje trvale státní odborný dozor, který provádí kontroly u dopravců i v terénu - kontrolují se doklady řidičů, výlepy jízdních řádů, dopravní frekvence. Důležitým impulsem jsou také podněty od cestujících. Priorotou se stává dodržování doby řízení a odpočinku řidičů.

Po delší době se ukazuje reálná naděje k čerpání příspěvků v rámci projektu Connect.

Středočeský kraj je specifický jak svým umístěním vně hlavního města a uvnitř sousedních krajů, tak i velkým dopadem zpoplatnění dálnic na veřejnou dopravu.

Zástupce ROPID uvedl výstupy ze sledování vytíženosti spojů - podklady z karet potvrdily přetíženost některých spojů, a to nejen ve špičkách. Jako nevyhnutelné se při nedostatku řidičů ukazuje nasazení vysokokapacitních 15 m a kloubových autobusů (v delší perspektivě možná i vleků). Nová situace nastane v souvislosti s terminálem na konci metra v Letňanech. Veřejná doprava musí být také připravena na nárůst poptávky cestujících v momentě zpoplatnění vjezdu do centra Prahy (výhled 2009).

ADSSS uvedla informace o současné etapě příprav Zákona o veřejné dopravě, který by měl být v souladu s Evropským nařízením o veřejných službách. Od zákona si dopravci slibují stabilizaci situace ve veřejné dopravě spolu s dlouhodobějšími platnostmi smuv o ZDO ve spolupráci se státní samosprávou.

Středočeští dopravci i zástupci kraje se rozloučili a poděkovali za spolupráci dlouholetému zástupci Ministerstva dopravy Jiřímu Navrátilovi.

Před týdnem se sešli tradičně dopravci ADSSS se zástupci Středočeského
Z jednání.
Před týdnem se sešli tradičně dopravci ADSSS se zástupci Středočeského
František Neterda (ADSSS), Libor Tejnil (MDČR), Jan Kotík (ADSSS) a Petr Vychodil (ROPID).
Před týdnem se sešli tradičně dopravci ADSSS se zástupci Středočeského
František Neterda (ADSSS), jubilant František Čáslava (ADSSS), Jiří Navrátil, jubilantka Jana Barnatová (ADSSS) a Libor Tejnil (MDČR).