z nekalé konkurence Student Agency.
Reklama
z nekalé konkurence Student Agency.
Autobusoví rivalové se perou kvůli nízkým cenám

ekonomika.idnes.cz - 22. května 2007 - Autobusový dopravce Asiana se naštval na svého rivala Student Agency kvůli jeho jízdenkám za korunu. Obviňuje ho z nekalé konkurence. Letenka za korunu plus poplatky je přitom už běžná u nízkonákladových dopravců bojujících o zákazníky. Společnost Student Agency začala nabízet na svých dvou linkách jízdenky za velmi nízké ceny. Na trase Praha - Ostrava dostane prvních pět cestujících v každém autobusu jízdenku za pouhou korunu. Na trase Karlovy Vary - Praha je cena 50 Kč, a to pro každého, kdo si lístek rezervuje prostřednictvím SMS zprávy nebo internetu. V tomto případě se ale jedná o dočasnou akci.

Konkurent na lince do Karlových Varů, společnost Asiana, ale celou záležitost vidí jasně - jedná se o nekalou konkurenci.

"Společnost jezdí evidentně pod náklady. Navíc obsadila úplně stejně časy, ve kterých jezdily naše autobusy. A to ani nemluvím o tom, že firma klame zákazníky, když jim v reklamách slíbí jízdenku za korunu, a ve skutečnosti pak musí zaplatit mnohem vyšší cenu," rozčiluje se šéf Asiany Alexej Litvin.

Za korunu do Ostravy - je to v pořádku?

Běžná cena na lince Praha - Ostrava je 290 korun. Šéf Student Agency Radim Jančura ale tvrdí, že linky mu i tak vydělávají. Jízdenek za korunu je jen pár, tvrdí.

"Můžeme jezdit třeba za deset haléřů. A pokud se týká karlovarské linky, ta je nová a má právo být ztrátová," říká Jančura.

Více na ekonomika.idnes.cz