Nové midibusy pro Prahu
(Tisková zpráva Karosy Vysoké Mýto, 10. 4. 2003). V pátek 18. 4. 2003 budou obyvatelé Prahy moci poprvé nastoupit na nově zavedené autobusové lince 291 do midibusů Ikarus E91, které zakoupil Dopravní
Pondělí, 14. duben 2003, dabra
(Tisková zpráva Karosy Vysoké Mýto, 10. 4. 2003). V pátek 18. 4. 2003 budou obyvatelé Prahy moci poprvé nastoupit na nově zavedené autobusové lince 291 do midibusů Ikarus E91, které zakoupil Dopravní podnik hlavního města Prahy v rámci projektu Trendsetter (Setting Trends for Sustainable Urban Mobility - Stanovení trendů pro udržitelnou městskou mobilitu). Projekt je zaměřen na zlepšení kvality životního prostředí, zejména kvality ovzduší a hladiny hluku, a nemalou částkou se na něm finančně podílejí různé fondy EU.
Hlavní město Praha v zastoupení Dopravního podniku hl. města Prahy, a. s., se zúčastňuje tohoto projektu ve třech úkolech:
  1. Úprava řízení signalizace pro preferenci autobusové dopravy,
  2. Rozšíření zóny zákazu vjezdu pro vozidla nad 3,5 t,
  3. Zavedení linky city busů v centru města k zajištění vyšší kvality dopravy pro cílové skupiny obyvatel (handicapovaní, starší lidé).
Právě ve třetím bodě řeší Dopravní podnik zavedení autobusové linky do pražské oblasti Karlov, kde je soustředěna řada nemocnic a jiných zdravotnických zařízení a zdejší uliční síť neumožňuje provoz běžných velkých autobusů.
Veřejnou soutěž na nákup 3 kusů nízkopodlažních autobusů o délce 7,5 až 8,5 metru s termínem dodání v březnu 2003 vyhrála Karosa a. s. s nabídkou vozů Ikarus E91 z budapešťské továrny Ikarus Special Coach Factory. Vítězstvím v této soutěži zůstává Karosa jediným dodavatelem autobusů pro Dopravní podnik hlavního města Prahy.
Továrna Ikarus Special Coach Factory je součástí holdingu Irisbus. Autobus E91 s karoserií z nerezové oceli je postaven na podvozku Rába s výškou podlahy nad vozovkou 360 mm, s obsaditeností 19 míst k sezení a 22 k stání, délka autobusu je 7 901 mm, je vybaven motorem DC OM 904 LA s výkonem 130 kW, automatickou pětistupňovou převodovkou Allison S 2000 a samozřejmě kompletním informačním systémem a dalšími doplňky, které DP Praha používá v ostatních autobusech.