Připravujeme: Na návštěvě v muzeu Škoda
Škoda 17 Tr v depozitáři muzea v prostorách plzeňské Škodovky.

Nejen kvůli novému přírůstku - unikátnímu trolejbusu Škoda 17 Tr se podíváme do plzeňského muzea Škoda.
Nejen kvůli novému přírůstku - unikátnímu trolejbusu Škoda 17 Tr se podíváme do plzeňského muzea Škoda.

Materiál vyšel 4.9.2006: Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.

Trolejbus Škoda 17 Tr je totiž dalším pokusem o unifikaci autobus-trolejbus. Prvním takovým pokusem byl Autobus ŠM 11 a trolejbus Škoda T 11. Unifikace jako předzvěst současnosti ? Také karosérie tří¨ "sedmnáctek" vyrobila na konci 80.let Karosa Vysoké Mýto. Upravenou elektrovýzbroj z typu 14 Tr však do karosérií s částmi interiérů z ostrovské Škodovky vmontoval Dopravní podnik Ostrava. Vývoj karosérie autobusu použité pro Škoda 17 Tr se v Karose Vysoké Mýto zastavil - Karosa se jako součást skupiny Irisbus začala specializovat na linkové autobusy. Autobusovým bratrem trolejbusu Škoda 17 Tr je vůz B 831 viz např. ZDE, podobný design má i městský autobus KAROSA B732. 1670 Lego Bus. Prototyp, který nikdy nebyl v běžném provozu.

K současné unifikaci tak dochází s modelem City Bus, nyní Citelis, který pochází od dalšího člena Irisbusu ve francouzském Annonay. S trolejbusy Škoda 24 a 25 Tr Irisbus se tak můžeme setkávat ve většině českých a slovenských měst, která provozují tento typ dopravy.

Návštěvou Muzea Škoda chceme vyrovnat dluh, který BUSportál se svou plzeňskou redakcí k muzeu již delší dobu pociťuje.
Uveřejňujeme první dvě fotografie z připravovaného materiálu, který uveřejníme v pondělí 4.9. 2006 po korektuře muzeem Škoda.

Připravujeme: Na návštěvě v muzeu Škoda
V této hale by mělo být plzeňské technické muzeum.