Ohlédnutí za letošním BUSWORLDEM v Šanghaji.

Svátek autobusů v belgickém Kortrijku střídají asijské mutace. Letos v Šanghaji, v únoru 2007 v Istanbulu. Kortrijk klasicky na podzim 2007.
Svátek autobusů v belgickém Kortrijku střídají asijské mutace. Letos v Šanghaji, v únoru 2007 v Istanbulu. Kortrijk klasicky na podzim 2007.
Šestý šanghajský veletrh BUSWORLD proběhl ve dvou halách a na venkovní ploše New Exhibition Centre Pudong 28 - 30. března za rekordní účasti vystavovatelů. Zejména v první den, kdy byly představeny premiéry, se veletrh nesl ve znamení hudby a tance. Veletrhu se zúčastnily zejména bouřlivě se rozvíjející čínské, ale i západoevropské společnosti - těch bylo o něco méně než v minulosti, zřejmě pro absenci novinek k představení.

Pokud zahrneme do počtu autobusy a autokary nad 7 metrů, pak se v Číně loni vyrobilo okolo 90.000 podvozků a kompletních vozidel, 3x více než v západní Evropě. Tendence ve městech směřují k vysokokapacitním, nízkopodlažním autobusům. V Šanghaji se také představila vozidla určená pro olympiádu 2008 i světovou výstavu Expo v Šanghaji 2007.

Čína nadšeně sympatizuje s vývojem alternativních paliv. CNG je v současnosti přiváděn z nalezišť na západě až k městům na východním pobřeží. Jako varianta je využíván i LPG. Jedním z překvapení výstavy byl i autobus na vodíkové palivové články vyvinutý společností King Long. TRuto technologii podporuje stát. Čínští výrobci představili i hybridní autobusy. Dandong Huanghai Automobile vyvíjí vozidla pro BRT (BUS RAPID TRANSIT) delší než 20 metrů.

Z největších výrobců jmenujeme Zhengzhou Yutong, Anhui Ankai Automobile (partner SETRA), Golden Dragon, Xiamen King Long, Zheijang Yang Man Neoplan, Dandong Huanghai Automobile (partner MAN). Shangai Shenlong Company ap.

Čínské autobusy se uplatňují zejména na domácím trhu, podíl exportu není větší než 5% výroby, ale stále se vyvíjí. Největší exportní zakázkou je 1000 autokarů Zhengzhou Yutong na Kubu.

Bezprostředně před BUSWORLDem proběhl "Asian Coach Week", který vyhodnotil nejúspěšnější autobusy a autokary. Např. jako "Bus of the Year" byl vyhlášen Zheijang Yang Man Neoplan, nejlepším karosářem a exportérem se stal Zhengzhou Yutong.
Z newsletteru BUSWORLD červen 2006 vybral BUSportál.

Ohlédnutí za letošním BUSWORLDEM v Šanghaji.
Ohlédnutí za letošním BUSWORLDEM v Šanghaji.
Ohlédnutí za letošním BUSWORLDEM v Šanghaji.
Ohlédnutí za letošním BUSWORLDEM v Šanghaji.
Ohlédnutí za letošním BUSWORLDEM v Šanghaji.
Ohlédnutí za letošním BUSWORLDEM v Šanghaji.
Ohlédnutí za letošním BUSWORLDEM v Šanghaji.
Ohlédnutí za letošním BUSWORLDEM v Šanghaji.
Ohlédnutí za letošním BUSWORLDEM v Šanghaji.