Za pět a půl roku (od 1.1.1997 do 30.6.2002) se vozový park autobusů v České republice snížil o 2 520 ks při jeho současném "zestárnutí" o 1,31 roku. Výrazně se přitom zhoršila struktura tohoto
Reklama
Za pět a půl roku (od 1.1.1997 do 30.6.2002) se vozový park autobusů v České republice snížil o 2 520 ks při jeho současném "zestárnutí" o 1,31 roku. Výrazně se přitom zhoršila struktura tohoto
Za pět a půl roku (od 1.1.1997 do 30.6.2002) se vozový park autobusů v České republice snížil o 2 520 ks při jeho současném "zestárnutí" o 1,31 roku. Výrazně se přitom zhoršila struktura tohoto parku, neboť autobusy starší 10 let tvoří více než 60 %, kdežto v konci roku 1996 to bylo necelých 40 %. Za uvedené období bylo přitom v ČR "zobchodováno" 4 579 nových autobusů (= prodeje domácích výrobců a oficiálních dovozců + nové z mimooficiálního dovozu). Z uvedeného vyplývá, že ačkoliv podíl autobusů do 5ti věku let mírně vzrostl, obměna parku autobusů v České republice je však stále více než nedostatečná. Alarmující je především průměrné stáří, které již přesáhlo 12 let.
        Zdroj údajů: Sdružení autoprůmyslu