ISUZU NovoCiti v PID
ISUZU NovoCiti vyjelo do provozu v Pražské integrované dopravě. Foto PID

Minibus nové značky vyjel 21. června do zkušebního provozu na lince 431 u společnosti Lutan. Následovat bude turné u dalších dopravců a zůstane ve flotile ČSAD Polkost.
Minibus nové značky vyjel 21. června do zkušebního provozu na lince 431 u společnosti Lutan. Následovat bude turné u dalších dopravců a zůstane ve flotile ČSAD Polkost.
Do zkušebního provozu na linkách Pražské integrované dopravy vyjel nový typ autoubus. Isuzu NovoCiti Life (Class II.) přivezla společnost TURANCAR CZ přímo z výrobního závodu Anadolu ISUZU z Turecka na začátku února. Po certifikaci pro provoz v PID ho vyzkouší několik dopravců a na podzim by měl zakotvit v ČSAD Polkost.

Úplně nový vůz získal jako první dopravce Lutan, do pátku 25. června bude v provozu na lince 431 mezi Lysou nad Labem a Předměřicemi nad Jizerou. Pak by měl odjet na Kokořínsko ke společnosti Kokořínský SOK. Ten už se značkou ISUZU zkušenosti má, provozuje předchůdce typu NovoCiti - CITIMARK, který představil Turancar CZ jako novinku právě před 11 lety.  

Poprvé u nás vyjel ISUZU NovoCiti Life do provozu 1. února 2020. Dva minibusy (Class I.) pořídilo OAD Kolín pro městský provoz v centru Kolína. Jeden stejný typ provozuje ICOM transport v MHD v Pelhřimově. Icom nejprve několik měsíců osmimetrový autobus testoval a protože se v provozu ve městě osvědčil, právě před rokem se rozhodl zařadit ho do flotily na trvalo. „Vůz jezdí bez problémů, za celý rok nebyl na opravě. Navíc je do městského provozu ideální. Sice jsme jezdili v době Covidu, ale testovali jsme ho za ještě normálního, plného provozu, takže s jeho provozem problém není,“ řekl ředitel dopravy ICOM transport Miroslav Bartoška. Spokojenost dokládá i to, že ICOM uvažuje o dokoupení dalších dvou vozů. NovoCiti Life (Class II.) vozí cestující také v linkové dopravě na Hradecku, kde AP Tour zajišťuje provoz od března na několika linkách pro BusLine KHK.

Malý linkový autobus NovoCiti Life se poprvé objevil v roce 2017 a získal si dobrou pověst a dobré reference evropských dopravců. Je držitelem prestižního ocenění italské poroty Golden Design Award 2017 za design a využitelnost.

NovoCity Life je navržený na základě studie zahrnující požadavky na maximální využití vnitřního prostoru, využitelnost, funkčnost, komfort pro cestující, ekonomiku provozu a pořizovací cenu. Autobus v provedení Low Entry dlouhý necelých 8 metrů pojme až 60 cestujících a jeho vnitřní plocha je z více jak ¾ nízkopodlažní. Má prostorný a vzdušný interiér, s širokou uličkou a plošinou pro kočárky a invalidní vozíky u zadních dveří. Disponuje komfortním pneumatickým pérováním se třemi polohami výšky a funkcí kneeling. Ke standardnímu vybavení patří výkonná klimatizace.

Jedná se o stoprocentní autobusovou koncepci se samonosnou karoserii a uložením motoru v zadní části. Za zmínku stojí úplně nový typ zadní nápravy od renomované italské značky Brist (tzv. Z převod) speciálně navržený pro NovoCiti Life. Při výrobě jsou použity další osvědčené a odzkoušené komponenty a agregáty. Motor FPT (Fiat Powertrain Technologies ) o obsahu 4,5 litru v kombinaci s plně automatickou šestistupňovou převodovkou a integrovaným intarderem amerického výrobce Allison vykazuje mimořádně spolehlivé provozní výsledky. NovoCiti Life je odpočátku navržený jako skutečný autobus, má takový vzhled i jízdní vlastnosti. V kategorii linkových autobusů s délkou do osmi metrů je to poprvé, kdy se v Česku nabízí takový autobus, jehož základ netvoří podvozková část užitkového vozidla, ale jedná se skutečně o typickou autobusovou konstrukci.

S využitím zdrojů PID a ICOM transport


ISUZU NovoCiti v PID
ISUZU NovoCiti v PID
ISUZU NovoCiti v PID
ISUZU NovoCiti Life v MHD v Pelhřimově. Foto Icom
ISUZU NovoCiti v PID