Cestující bratislavské MHD vozí autobusy značky SOR 20 let
Na linkách MHD v Bratislavě jsou autobusy značky SOR již 20 let. Foto DPB

Od zařazení prvních autobusů SOR do provozu uplynula dvě desetiletí. Začalo to minibusy, v současné době provozuje dopravní podnik více než 260 autobusů SOR, největší počet kloubových, ale i elektrobusy.
Od zařazení prvních autobusů SOR do provozu uplynula dvě desetiletí. Začalo to minibusy, v současné době provozuje dopravní podnik více než 260 autobusů SOR, největší počet kloubových, ale i elektrobusy.
Jako první vyjely na podzim 1999 na méně vytížené linky bratislavské MHD tři minibusy SOR B 9.5 v bílo-červené barvě. Do provozu byly oficiálně zařazeny až na začátku ledna 2000, kdy se dokončilo přečíslování autobusových linek. Během roku pak přibylo dalších 5 vozů, a následovaly další. SOR BN 10,5 přijíždějí na začátku roku 2009.

Koncem roku 2009 byl uzavřen tendr na dodávku až 100 kusů nových kloubových autobusů a po Velikonocích v roce 2010 přijíždějí první kloubové SOR NB 18 City. Vozidla byla vybavena motorem FPT Industrial Cursor 8 s emisní normou Euro 5 a automatickou převodovkou ZF Ecomat 6HP. V roce 2011 došlo k prvnímu vyřazování autobusů SOR. Na konci roku jezdilo v Bratislavě již 80 ze 100 kloubových SORek.

Rok 2014 se nesl v duchu veřejných zakázek na nové autobusy, které měly nahradit dosluhované Ikarusy. Vítězem veřejné zakázky na kloubové autobusy se stal opět SOR s modelem SOR NB 18 City. Autobusy se od předešlých liší doplněným kamerovým systémem v interiéru i exteriéru vozidla, hlásiči zastávek i pro nevidomé a pohodlnějšími sedadly pro cestující. Vozidla mají nové dotykové označovače jízdenek s možností zakoupení elektronické jízdenky.

Rok 2017 znamenal začátek USB nabíječek, výkonnějších klimatizací či nových designových prvků v autobusech SOR NB 18 City. Dodané byly poslední kloubové vozy. Ve stejném roce SOR dodal i nové 12-metrové nízkopodlažní autobusy NB 12 City s motorem Iveco Tector s emisní normou Euro 6 a automatickou převodovku ZF Ecolife. Vozidla mají klimatizaci, USB nabíječky a barevně odlišeny sedadla pro vybrané skupiny cestujících, jako je tomu i v autobusech SOR NB 18 City z tohoto roku.

První elektrobus - SOR EBN 8 byl dodán ve dvou kusech v roce 2018. Elektrobusy jsou vybavené pantografem značky Cegelec a poháněné asynchronním motorem Pragoimex TAM 1052 C6A. Vozidla jsou vybavena standardními prvky moderní MHD - USB nabíječkami, klimatizací, barevně odlišenými sedadly, vnitřním barevným informačním LCD panelem. Současně byly do Bratislavy dodány i 12-metrové elektrobusy SOR NS 12 Electric. Vozidla mají stejně vybavený interiér.

K 31. lednu 2020 provozuje Dopravní podnik Bratislava 263 autobusů české značky SOR Libchavy.

V roce 2019 vyhlásil bratislavský dopravní podnik tendr na nové kloubové autobusy, ve kterém po dlouhé době společnost SOR Libchavy neuspěla.

SOR se podílel také na dodávce 120 nízkopodlažních trolejbusů Škoda 30 Tr a 31 Tr, jejich karosérie pochází také z Libchav. Trolejbusy tvoří v současné době kostru trolejbusové dopravy v Bratislavě.

20. výročí autobusů značky SOR v Bratislavě připomíná v obsáhlém článku web imhd.sk.