DSÚK si pronajme další autobusy, vyhlášený tendr na nákup vlastních ještě není uzavřen

Výběrové řízení na nákup až 90 autobusů není z důvodu změn v zadávací dokumentaci vyhodnoceno. Pro nově obsluhované oblasti od roku 2021 dopravce vozidla potřebuje, proto volí v předstihu náhradní řešení.
Výběrové řízení na nákup až 90 autobusů není z důvodu změn v zadávací dokumentaci vyhodnoceno. Pro nově obsluhované oblasti od roku 2021 dopravce vozidla potřebuje, proto volí v předstihu náhradní řešení.
Ve Věstníku veřejných zakázek byla 7. července zveřejněna Oznámení o zahájení zadávacího řízení na pronájem autobusů pro Ústecký kraj.

Dopravní společnost Ústeckého kraje si pronajme 34 autobusů s délkou 11 - 13 m a 30 autobusů délky 9,9 - 11 m. Hodnotícím kritériem je cena měsíčního pronájmu všech vozidel, pronájem je požadován od 1. 1. 2021 do 31. 12. 2022. Lhůta pro podání nabídek končí 5. srpna.

Současně běží zadávací řízení na Nákup autobusů délky 9,9 až 11 m s pohonem na motorovou naftu, a to na uzavření Rámcové smlouvy na 90 autobusů, s garancí odebrání 10 ks. Toto zadávací řízení bylo vypsáno z důvodu Rozhodnutí ÚOHS o zákazu plnění Rámcové dohody se společností Zliner a následně i Kupní smlouvy. "I přes koncepční změnu zadávací dokumentace, zejména pak vytknutého parametru palivové nádrže, jsme obdrželi několik žádostí o její vysvětlení. V našem zájmu je, abychom umožnili podat nabídku co nejširšímu počtu výrobců a dodavatelů, proto jsme přistoupili i na drobné změny, které ale znamenaly prodloužení lhůty pro podání nabídek. Od příštího roku bude DSÚK zajišťovat dopravní obslužnost v dalších oblastech. Vzhledem k dosud neuzavřenému zadávacímu řízení předpokládáme, že podmínky (termíny) pro dodání nových autobusů uvedené v zadávacím řízení budou obtížně splnitelné pro nasazení nových autobusů. Rozhodli jsme se proto situaci řešit okamžitě, a to vypsáním Jednacího řízení s uveřejněním na další pronájem autobusů," uvádí Milan Šlejtr, ředitel Dopravní společnosti Ústeckého kraje.

Nové autobusy by měly vyjet v roce 2022. "Budeme velmi rádi, pokud se podaří dodat autobusy ještě dříve než v uvedeném roce. Vše ale záleží na průběhu zadávacích řízení, a to jak žádostí o vysvětlení, případných námitkách - jejich vyřízení a případné ochotě je ze strany navrhovatele akceptovat. Dá se ale předpokládat po předchozích zkušenostech, že v konečném důsledku dojde k jejich podání na ÚOHS," dodává Milan Šlejtr.

Další tendr je vyhlášen na nákup 20 ks autobusů délky 11-13 m a 20 ks autobusů délky 14 – 16 m, všechny na pohon CNG. "V rámci 89. a 93. výzvy jsme požádali o financování z dotačních programů. V 89. výzvě jsme neuspěli a byli zařazeni mezi náhradní projekty. V 93. výzvě zatím neznáme výsledek našich žádostí," uvádí Milan Šlejtr. Autobusy by měly být provozovány na Ústecku a Děčínsku.