Offenbach v Hesensku elektrifikuje flotilu se Solaris
Krok za krokem k elektrifikaci - na konci letošního roku přijede do Offenbachu 7 e-busů Solaris, do prosince 2021 dalších 29. Foto: OVB

V prosinci 2020 dorazí sedm e-busů a do konce roku 2021 dalších 29 bateriových autobusů od polského výrobce, který je také pověřen vybudováním infrastruktury.
V prosinci 2020 dorazí sedm e-busů a do konce roku 2021 dalších 29 bateriových autobusů od polského výrobce, který je také pověřen vybudováním infrastruktury.
Offenbacher Verkehrs-Betriebe (OVB), provozovatel městské dopravy v Offenbachu ležícího blízko Frankfurtu nad Mohanem, získá od Solaris dalších 29 elektrických autobusů. 20 standardních a devět kloubových. OVB plánuje do roku 2022 nahradit celkem 36 ze svých 87 dieselových vozidel novými elektrickými. V listopadu 2019 objednal OVB prvních sedm také od Solaris, termín uvedení do provozu je polovina prosince 2020 - se změnou jízdních řádů. Současně byl Solaris pověřen generálním dodavatelem i pro infrastrukturu nabíjení. Modernizace depa v Hebestrasse 14 probíhá už od roku 2019. Autobusy budou nabíjeny přes noc a během dne v Kaiserlei a An den Eichen, které budou vybaveny dobíjecími místy.

Nyní objednaná vozidla mají být dodána ve dvou kolech na jaře a na podzim 2021. „Je to další důležitý krok pro místní veřejnou dopravu v Offenbachu,“ říká Sabine Groß, zástupce města, který má v kompetenci mobilitu. "Pro naše rychle rostoucí město potřebujeme dobře vyvinutý, ekologický a klimaticky přívětivý systém dopravy. Přechod na elektromobilitu není jen důležitou součástí plánu místní dopravy, ale také strategií Offenbachu pro kvalitu ovzduší a snížení hluku."

Objem investic na pořízení 29 e-busů se pohybuje kolem 17 milionů EUR. To je o 1,5 milionu EUR méně, než bylo plánováno. Příznivého výsledku bylo dosaženo díky vyjednávání v nabídkovém řízení. Přibližně 8 milionů EUR získalo město od federální vlády. Spolkové ministerstvo životního prostředí, ochrany přírody a jaderné bezpečnosti podporuje nákup ze zvláštního fondu Energetického a klimatického fondu (EKF) 80% dodatečných nákladů ve srovnání s náklady na dieselový autobus. Po odečtení federálního financování jsou náklady na e-bus o 70 000 EUR vyšší než na naftový," uvádí město v tiskové zprávě. Čtyřmi miliony EUR přispěl také stát Hesensko, který financuje nákup prvních sedmi e-busů 40% dodatečných nákladů a rozvoj nabíjecí infrastruktury v celkové výši 4 miliony EUR s využitím prostředků z Evropského fondu pro regionální rozvoj (EFRR). Náklady na nákup autobusů činí 4,2 milionu EUR a nabíjecí infrastruktury pro depo a dvě zastávky celkem 2,3 milionu EUR. 

„Převod městských autobusů na elektromobilitu znamená největší modernizaci v 136 leté historii naší společnosti,“ říká Anja Georgi, ředitelka OVB. Ekologické autobusy podle města ročně ušetří více než 3 000 tun CO2, více než 1 300 tun NOx a více než deset kilogramů jemného prachu v ovzduší. I přes rozšíření provozu městské autobusové dopravy v roce 2018 o více vozidel a vyšší počet ujetých kilometrů, lze celkové emise vozového parku dokonce snížit.