Double-deckery v Ostravě vyjedou později

Koronavirus posunul termín dodání dvou patrových autobusů Scania. Na lince mezi ZOO a Dolními Vítkovicemi by se ale měly objevit ještě o prázdninách.
Koronavirus posunul termín dodání dvou patrových autobusů Scania. Na lince mezi ZOO a Dolními Vítkovicemi by se ale měly objevit ještě o prázdninách.
Dopravní podnik Ostrava podepsal smlouvu na dodání double-deckerů na CNG se společností Scania na konci listopadu 2019. Původně se měly na speciální lince 88 mezi ZOO a Dolní oblastí Vítkovice o víkendech a státních svátcích v Česku a Polsku objevit od 1. července. Pozastavení výroby ale způsobí posunutí termínu.

Za každý autobus zaplatí DPO necelých 14,5 milionů korun. Double-deckery budou zhruba 4 metry vysoké, klimatizované a s wi-fi připojením v obou patrech. „Ostrava se stala turistickou destinací. Dolní oblast Vítkovice patří mezi vůbec nejnavštěvovanější místo v Česku. A neméně populární je i ostravská ZOO. V dopravním podniku chceme na tento trend zareagovat a věříme, že naše nové dvoupodlažní autobusy tyto atraktivní místa nejen dobře propojí, ale že se samy vyhledávanou turistickou atrakcí stanou,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys při podpisu smlouvy.

Autobusy jsou už téměř hotové, DPO se pochlubil snímky z výroby na facebooku. Scania dodává podvozek a motor, karoserie je od španělské UNVI.

Velmi podobné autobusy dodá Scania také provozovateli Open Tour (dceřiná společnost RATP Group) do Paříže. Také budou postaveny karosářem UNVI.


Double-deckery v Ostravě vyjedou později
Double-decker pro Paříž na Busworld 2019 v Bruselu.
Double-deckery v Ostravě vyjedou později
Double-deckery v Ostravě vyjedou později
Vizualizace dvoupodlažních autobusů DPO.