Dubnové registrace vozidel ve všech segmentech podle očekávání klesly
Iveco ve Vysokém Mýtě nevyrábělo celý duben, přibližně 440 autobusů proti plánu nesjelo z výrobních linek. V pondělí 4. května se výroba znovu rozjela.

V dubnu u nás výrobci autobusů registrovali jen 34 vozidel. Důvodem největšího propadu za posledních deset let je nucené zastavení výroby v Iveco ve Vysokém Mýtě.
V dubnu u nás výrobci autobusů registrovali jen 34 vozidel. Důvodem největšího propadu za posledních deset let je nucené zastavení výroby v Iveco ve Vysokém Mýtě.
Dubnové registrace osobních automobilů zaznamenaly historicky největší meziroční propad, o 53,4%. Pokles se dotkl všech segmentů a provedení vozidel s výjimkou osobních automobilů s elektrickým a hybridním pohonem, jejichž registrace meziročně vzrostly.

Celkově registrace nových osobních automobilů poklesly za 1-4/2020 meziročně o 26,25% (z 82 537 ks na 60 873 ks, tj. o 21664 ks).

První je značka Škoda s 23 628 registrovanými osobními vozy (38,82%), následují Hyundai – 5 398 ks (8,87%), Volkswagen – 5 267 ks (8,65%), Toyota – 2 679 ks (4,40%), Dacia – 2 552 ks (4,19%), Kia – 2 468 ks (4,05%), Peugeot – 2 342 ks (3,85%), Mercedes-Benz – 2 113 ks (3,47%), Renault – 1 910 ks (3,14%), BMW – 1 627 ks (2,67%), atd.

Nejprodávanějšími osobními vozy jsou Škoda OCTAVIA s 7 089 ks  (11,65%), dále Škoda FABIA – 4 851 ks (7,97%), Škoda SCALA – 2 434 ks (4,00%), Škoda KAROQ – 2 421 ks (3,98%), Hyundai i30 – 2 344 ks (3,85%), Škoda KAMIQ – 2 209 ks (3,63%), Škoda SUPERB – 1 861 ks (3,06%), Škoda KODIAQ – 1 748 ks (2,87%), Hyundai TUCSON – 1 408 ks (2,31%), Volkswagen TIGUAN – 1 145 ks (1,88%), atd.

Z hlediska paliva vede benzín s 65,69%, podíl nafty tvoří 29,12%. Zvyšuje se počet registrovaných vozů s čistě elektrickým pohonem – 868 ks a plug-in hybridů – 541 ks.

Počet dovezených ojetých OA poklesl o 22,7% na 44 299 ks. Jejich průměrné stáří je 10,4 roku, přičemž podíl vozidel starších 10 let činí 51,92%.

Registrace lehkých užitkových automobilů zaznamenaly za první čtyři měsíce pokles o 27,90% (z 6 639 ks na 4 787 ks, tj. o 1852 ks). V dubnu klesly meziročně o 29,38%.

Registrace nákladních vozidel oproti loňsku klesly celkově o 32,08% (z 3 354 ks na 2 278 ks, tj. o 1076 ks). V dubnu klesly meziročně o 51,86%.

Kategorie motocyklů zaznamenala pokles registrací o 18,22% (z 6 043 ks na 4 942 ks, tj. o 1101 ks). V dubnu klesly meziročně o 21,73%.

Registrace autobusů poklesly oproti stejnému období leden až duben 2019 o 14,75% (z 305 ks na 260 ks, tj. o 45 ks). V dubnu klesly meziročně o 69,37%.

Za období od ledna do dubna 2020 je na prvním místě značka SOR s 106 registrovanými autobusy (40,77%), následují Iveco Bus – 84 ks (32,31%), Mercedes-Benz – 31 ks (11,92%), MAN – 10 ks (3,85%), Setra – 7 ks (2,69%), Iveco – 6 ks (2,31%), Irizar – 6 ks (2,31%), Isuzu – 2 ks (0,77%), Scania – 2 ks (0,77%), Solaris – 2 ks (0,77%), Rošero-P – 2 ks (0,77%).

V dubnu podle očekávání dramaticky klesly i registrace autobusů, nejvíce registroval SOR Libchavy, který výrobu nepřerušil, šlo o 28 autobusů. Iveco Bus, které kvůli koronaviru celý duben nevyrábělo, registrovalo jen 5 autobusů a Mercedes-Benz (EvoBus) jedno vozidlo.

Za posledních deset let jde s počtem 34 vozidel o nejmenší dubnové číslo. Na druhém místě je pak rok 2010, kdy výrobci u nás registrovali 43 autobusů. Naopak nejvíc autobusů u nás dopravci nakupovali v dubnu 2015, kdy výrobci zaregistrovali 131 autobusů. Celkově rok 2015 byl pro všechny výrobce rekordní, v ČR bylo registrováno 1 350 autobusů. Celkově Iveco Bus v roce 2015 vyrobilo 3 728 a SOR Libchavy 742 autobusů.


Dubnové registrace vozidel ve všech segmentech podle očekávání klesly