Ústecký kraj vyhlásil nový tendr na autobusy
DSÚK od 1. ledna 2020 zajišťuje dopravní obslužnost v oblastech Ústecko, Děčínsko, Litoměřicko, Lovosice/Louny, Litvínov/Bílina, Dolní Poohří, Teplicko a Příměstská doprava Teplice. Poslední dvě oblasti provozuje jako subdodávku ARRIVA CITY. Vyjede celkem 71 autobusů Scania.

Rámcová dohoda na devadesát dieselových autobusů počítá s předpokládanou hodnotou zakázky 477 milionů korun. Nabídky očekává začátkem května.
Rámcová dohoda na devadesát dieselových autobusů počítá s předpokládanou hodnotou zakázky 477 milionů korun. Nabídky očekává začátkem května.
Předmětem nové veřejné zakázky Dopravní společnosti Ústeckého kraje (DSÚK) je uzavření dvouleté rámcové dohody na dodávku nejvýše 90 částečně nízkopodlažních autobusů délky 9,9 - 11 m na motorovou naftu. Jedná se o vozidla stejné kategorie, na které je Rozhodnutím ÚOHS zakázáno plnění Rámcové dohody a následně Kupní smlouvy se společností Zliner. Rámcová dohoda umožní DSÚK nakoupit vozidla postupně, nemusí tedy v případě, že bude moci od Zliner vozidla zakoupit odebrat všech 90 autobusů, ale jen deset.

U Krajského soudu v Brně jsou podány dvě žaloby, vztahující se k vydaným Rozhodnutím o zákazu plnění Rámcových dohod. DSÚK čeká na výsledek řízení a podle toho se budou odvíjet i další kroky.

"Dopravní společnost Ústeckého kraje zvolila opětovné vyhlášení z důvodu, že vozidla opravdu potřebujeme a z hlediska nákladů, je určitě výhodnější provozovat vlastní vozidla, než vozidla pronajatá a u některých ještě hradit další náklady spojené s jejich provozem," uvedl Milan Šlejtr, ředitel DSÚK.

Autobusy budou nasazeny v původně plánovaných oblastech Litoměřice, Lovosicko-Lounsko a Litvínov-Bílina. Od února 2021 pak v dalších oblastech Podbořansko a Lounsko-západ.

Předpokládaná hodnota nové zakázky 477 mil. korun bez DPH, je o cca 61 milionů nižší než je hodnota smlouvy se Zliner. "Předpokládaná hodnota nyní vyhlášené veřejné zakázky vycházela z průměrů základní ceny samotného vozidla a byla navýšena o dnes známé položky části přídavného vybavení. V technické specifikaci oproti předchozí veřejné zakázce není požadováno přídavné vybavení v takovém rozsahu (např. nosiče kol, skiboxy, druhá kompletní sada pneumatik ke každému vozidlu), případně další zařízení, které budou dodány zadavatelem. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky ještě není cenou konečnou, nabídnutou případným vítězným dodavatelem," vysvětluje Milan Šlejtr.

DSÚK zveřejnilo také nabídkové řízení na 2 minibusy s délkou 7-9 m. Nabídky do obou zakázek je možné podat do začátku května, stejně jako na 40 autobusů na CNG uveřejněnou už začátkem února.