Rakouská TSA uvádí nové motory pro elektrické autobusy
Dva nové motory pro městské elektrické autobusy jsou navrženy a vyrobeny v Rakousku. Foto TSA

Nová generace elektrického motoru pro silniční vozidla je připravena k výrobě. Technologie TSA dosud pohání hlavně vozidla kolejová.
Reklama
Nová generace elektrického motoru pro silniční vozidla je připravena k výrobě. Technologie TSA dosud pohání hlavně vozidla kolejová.
Díky produktům Traktionssysteme Austria (TSA) se sídlem ve Wiener Neudorf se pohybují miliony lidí v 60 zemích po celém světě, od polárního kruhu po rovník. Technologie TSA pohání vlaky metra a tramvaje ve Vídni, motory pro své trolejbusy používá Hess nebo Solaris. 

Nová „Road“ obchodní jednotka TSA se zaměřuje na tři klíčová slova: lehčí, efektivnější a levnější. U elektrických vozidel je energie obvykle dodávána baterií, ta představuje téměř 40% nákladů na moderní městské autobusy, uvádí TSA. Díky energeticky úsporným pohonům je možné baterii zmenšit a snížit náklady na pořízení a provoz vozového parku. Motor s nižší hmotností, ale se stejným výkonem, umožňuje také zvýšit počet přepravovaných cestujících.

TSA uvádí: V následujících letech bude hrát veřejná doprava a odvětví užitkových vozidel rozhodující roli při snižování emisí CO2. Pro společnost TSA znamenají tyto změny novou příležitost vstoupit to tohoto sekmentu se zaměřením na vývoj motorů. Nabídkou spolehlivých elektrických motorů pro autobusy a užitková vozidla plánuje TSA významně přispět k k dekarbonizované mobilitě. V plánu jsou další oblasti použití, jako jsou zemědělská vozidla, popelářské a pozemní vozidla na letištích.

Dva nové motory vyvinuté pro městské elektrické autobusy jsou navrženy a vyrobeny v Rakousku. První s výkonem přes 300 kW již byly použity v místní veřejné dopravě. V únoru TSA oznámilo uvedení nového motoru "High Torque" s vysokým točivým momentem vyvinutého pro bateriové elektrické autobusy v kopcovitém terénu.

TSA