Tendr v Bulharsku na elektrické autobusy
V Sofii jsou elektrifikované tři linky, město si vybralo čínské autobusy Higer KLQ6129G. Foto Stolichen Avtotransport

Stolichen Avtotransport vyhlásil nový tendr na 52 bateriových autobusů do deseti metrů a nabíjecích stanic za 14,1 milionů EUR.
Stolichen Avtotransport vyhlásil nový tendr na 52 bateriových autobusů do deseti metrů a nabíjecích stanic za 14,1 milionů EUR.
Stolichen Avtotransport, společnost zajišťující veřejnou autobusovou dopravu v hlavním městě Bulharska Sofii, vyhlásila nové výběrové řízení na dodávku 52 nových elektrických autobusů a nabíjecích stanic v odhadované hodnotě 27,6 milionu leva (14,1 milionu EUR).

Výběrové řízení je rozděleno do dvou částí - jedna předpokládá dodávku 30 autobusů o délce 5,5 - 7,5 metru a druhá 22 autobusů o délce 7,6–6,6 metrů, uvádí městský podnik Stolichen Avtotransport v zadávacím řízení.

První část má odhadovanou hodnotu 12,5 milionu leva, cena druhé smlouvy se odhaduje na 15,1 milionu leva.

Projekt bude financován v rámci Operačního programu EU Životní prostředí 2014–2020. Lhůta pro podání nabídek je 21. dubna.

Nabídky budou hodnoceny na základě ceny (55%) a záručních a technických podmínek. Původní tendr zahájený v září 2019 byl zrušen v lednu 2020 z důvodu technických chyb v dokumentaci.

V Sofii už elektrické autobusy jezdí, čínský Higer měl dodat v únoru 15 bateriových KLQ6129G. Jsou nabíjeny na konečných zastávkách za 5 až 6 minut a baterie má vydržet na vzdálenost minimálně 20 km. V provozu jsou na linkách 84, 123 a 184. Všechny elektrobusy objednané hlavním městem Bulharska jsou modely s kapacitou až 90 osob a výrobce udává průměrnou spotřebu energie 0,99 kWh na kilometr.
Baterie má kapacitu 225 kWh a je podle výrobce optimálním řešením pro bulharské hlavní město.Vozidla jsou vybavena klimatizací, USB porty a Wi-fi. Nízké podlaží usnadňuje přístup pro osoby s omezeným pohybem.

Cílem starostky
Yordanky Fandukova je mít v roce 2021 20 % veřejné dopravy elektrobusy.

seenews.com