Čínské firmě vyrábějící autonomní vozítka se uprostřed ohniska koronaviru daří
Vozidlo Neolix v nemocnici Leishenshan ve Wuhan 14. února. Zdroj: Neolix

Koronavirus má dopad na mnoho společností v Číně a po celém světě. Neolixu se sídlem v Pekingu se to netýká. Poptávka po malých vozidlech bez řidiče je velká.
Koronavirus má dopad na mnoho společností v Číně a po celém světě. Neolixu se sídlem v Pekingu se to netýká. Poptávka po malých vozidlech bez řidiče je velká.
Zakladatel čínského startupu vyrábějící malé dodávkové vozy bez řidiče pro agenturu Bloomberg řekl, že po vypuknutí COVID-19 došlo k prudkému nárůstu poptávky. Zatímco od května 2019 vyrobil Neolix pouze 125 kusů malých vozidel, současná situace přilákala největší zákazníky jako Alibaba Group Holding Ltd., Meituan Dianping a JD.Com Inc., kteří za poslední dva měsíce objednali více než 200 těchto autonomních vozidel.

Zásoby společnosti Neolix byly během epidemie vyčerpány, protože jeho vozidla byla použita k dodávkám zdravotnického materiálu v nemocnicích, včetně epicentra epidemie Wu-chanu i v dalších oblastech zasažených koronavirem v Číně a byly použity k dezinfekci ulic a přepravě potravin lidem zasahujícím v nebezpečných oblastech. Také pomáhají zákazníkům omezovat fyzický kontakt a řešit nedostatek pracovních sil způsobený přetrvávajícími karanténami a omezeným cestováním.

"Od propuknutí viru poptávka po našich vozidlech prudce vzrůstá, a co je důležitější, vnímání lidí k vozidlům bez řidiče se změnilo o 180 stupňů," řekl zakladatel Neolix Yu Enyuan "Lidé si uvědomují, že taková vozidla mohou dělat věci, které jsou pro člověka riskantní." Navíc se uvolnila regulační opatření pro provoz na veřejných silnicích, protože jsou téměř bez provozu.

Enyuan také řekl, že čínské místní úřady nabízejí pobídky k financování nákupu a provozu vozů bez řidičů.


Čínské firmě vyrábějící autonomní vozítka se uprostřed ohniska koronaviru daří
Vozidlo Neolix v Shenzhenu 20. února. Foto Neolix