EvoBus slaví 25 výročí

V roce 1995 se narodil EvoBus, společnost vznikla fúzí značek Mercedes-Benz a Setra. Součástí Daimler Buses je také řada továren na výrobu autobusů, včetně té v Holýšově.

V roce 1995 se narodil EvoBus, společnost vznikla fúzí značek Mercedes-Benz a Setra. Součástí Daimler Buses je také řada továren na výrobu autobusů, včetně té v Holýšově.

Před 25 lety, 23. února 1995, vytvořily dvě evropské značky autobusů Mercedes-Benz a Setra strategické spojenectví. Znamenalo to začátek společnosti Daimler Buses. Dnes je Daimler Buses zastoupen i daleko za hranicemi Evropy.

„Pevně věřím, že události před 25 lety nám umožnily napsat velkou část průmyslové historie v oblasti výroby autobusů, a proto jsme připraveni pokračovat v tomto trendu i v budoucnu. Máme jasnou vizi: naším cílem jako lídra je poskytovat našim zákazníkům po celém světě nejlepší autobusová a mobilitní řešení,“ říká Till Oberwörder, ředitel Daimler Buses.

Fúze Mercedes-Benz - sektoru autobusů, který byl součástí společnosti Mercedes-Benz AG, a značky autobusů Setra, bývalé automobilky Karl Kässbohrer Fahrzeugwerke GmbH, však nebyly hladké. Protože Mercedes-Benz i Setra byly lídry v autobusovém sektoru, musely být překonány politické a kartelové překážky. Ze strachu ze selhání fúze lidé v regionu Ulm/Neu-Ulm 1. února 1995 protestem pokojně sloučení podpořili. Na konci února se hvězda Mercedesu a Kässbohrer "K" spojily a vznikla značka EvoBus GmbH. EvoBus má 14 dceřiných společností v zamích jako je Francie, Španělsko, Itálie a Belgie, které jsou odpovědné za celou řadu služeb Daimler Buses na evropském trhu. Zastoupení má EvoBus i v České republice. Funguje také na klíčových trzích v Evropě, Brazílii, Argentině a Mexiku.

Základem od roku 1995 je výrobní síť

Již v době založení společnosti EvoBus GmbH bylo součástí strategických cílů, aby všechna evropská výrobní místa fungovala flexibilně a jednotně. Hlavním milníkem na cestě k dosažení tohoto cíle bylo vytvoření výrobní sítě mezi závody Mannheim (Německo) a Ligny-en-Barrois (Francie) a Ulm/Neu-Ulm (Německo). Španělský závod Sámano s výrobou náhradních dílů byl přidán do sítě EvoBus v roce 1998 a poté v roce 1999 následoval závod v Holýšově v České republice. Tuto evropskou síť doplňují výrobní závody v Latinské Americe, Indii, Indonésii a Jižní Africe. Dalšími důležitými součástmi sítě jsou minibusová továrna v Dortmundu a Hoşdere (poblíž Istanbulu v Turecku), která je v současné době součástí Mercedes-Benz Türk A.Ş.

Tržby za 25 let se téměř ztrojnásobily

V prvních dnech prodávaly značky Mercedes-Benz a Setra 5 700 vozidel ročně a měly kolem 9 340 zaměstnanců. Na konci roku 2019 Daimler Buses zaměstnával po celém světě přibližně 17 960 lidí a vyprodukovala cca 32 600 kompletních autobusů a podvozků.

Značka Omniplus a použité autobusy od BusStore

Již v roce 1996, rok po fúzi, byla vytvořena značka Omniplus, která je zodpovědná za zajištění všech poprodejních aktivit obou značek autobusů. V současné době Omniplus využívá servisní síť více než 650 workshopů ve 42 zemích po celé Evropě a poskytuje specifické služby pro autobusy, originální náhradní díly, školení a řadu inovativních digitálních služeb.

Čtvrtou a nejmladší značkou, která se k rodině připojila, byl BusStore v září 2013. BusStore zahrnuje veškeré činnosti týkající se použitých autobusů. S ročním obratem kolem 2 000 autobusů se EvoBus nyní stal největším poskytovatelem použitých autobusů v celé Evropě. BusStore má celkem 24 poboček. Většinou na stejných místech jako velké prodejny služeb Omniplus.

Daimler Buses