Užitková vozidla s palivovými články od Ballard urazila 30 milionů kilometrů
Premiéra elektrického autobusu Solaris Urbino 12 hydrogen na summitu UITP 2019. Foto Solaris

Díky modulům palivových článků Ballard Power System by elektrická bezemisní vozidla na vodík 750 krát obkroužila Zemi. Moduly používá Solaris nebo Van Hool.
Reklama
Díky modulům palivových článků Ballard Power System by elektrická bezemisní vozidla na vodík 750 krát obkroužila Zemi. Moduly používá Solaris nebo Van Hool.
Přední dodavatel modulů palivových článků Ballard Power System informuje, že elektrická středně těžká a těžká vozidla na palivové články (FCEV), která využívají pro pohon jeho zařízení PEM (Proton Exchange Membrane), ujela celkem více než 30 miliónů kilometrů napříč 14 zeměmi. Naši planetu by obkoužila 750 krát. 

Ballard má dlouhodobé zkušenosti s integrací technologie a produktů palivových článků PEM do vozidel FCEV. V současné době jezdí více než 570 bezemisních autobusů (FCEB) na palivové články a 2 000 užitkových nákladních vozidel v Asii, Evropě a Severní Americe. Podle kanadského výrobce jsou některé autobusy v provozu více než 8 let a překročily hranici 35 000 hodin služby bez velkých požadavků na údržbu palivových článků.

V roce 2019 Ballard představil 8. generaci modulu palivových článků FCmove. Nový model FCmove-HD je určen pro trh s autobusy. Využívá ho Solaris Bus & Coach) pro Urbino 12 hydrogen. Premiéra Urbina na vodík proběhla v na summitu UITP v červnu 2019 ve Stockholmu, stejně jako nového modulu FCmove™-HD od Ballard. Urbino s vodíkovým článkem je schopné ujet 350 kilometrů na jedno tankování vodíku. Je vybaveno nápravou se dvěma elektrickými motory a klimatizačním systémem využívajícím teplo generované modulem palivových článků. První vodíková Urbina by měla být nasazena v roce 2021 v SAS Bolzano.

Technologie Ballard také pohání autobusy na palivové články Van Hool v Kolíně nad Rýnem a Wuppertalu v Německu a vozidla v prvním vodíkovém BRT na světě, který byl spuštěn na konci roku 2019 v Pau ve Francii. Další moduly od Ballard budou pohánět 20 autobusů Van Hool A330, které plánuje nasadit Qbuzz v Nizozemském Groningenu na konci letošního roku. Každý autobus má ujet vzdálenost  350 až 400 kilometrů.

"Jsme vděční našim zákazníkům, kteří věří společnosti Ballard v poskytování bezpečných, spolehlivých a výkonných produktů a technologií palivových článků PEM pro komerční FCEV," řekl Randy MacEwen, prezident a generální ředitel Ballard. „Užitková vozidla poháněná technologií Ballard ujela přes 30 milionů kilometrů, což je zhruba ekvivalentní tomu, že kolem zeměkoule pojedete 750 krát. Naše výrobky pohánějí FCEB a užitková vozidla ve 14 zemích po celém světě a dosáhly 97,3% dostupnosti v roce 2019. Bezkonkurenční zkušenost Ballard v terénu - velký rozsah prací na osmi generacích modulu pro palivové články a znalosti v oblasti klimatu a podmínek na silnici - umožnila efektivní zpětnou vazbu pro navržení a vyvinutí nejlepších a nejvýkonnějším produktům v odvětví palivových článků určených pro tento typ vozidel, zahrnující autobusy, užitková vozidla, vlaky a námořní lodě.“

Ballard


Užitková vozidla s palivovými články od Ballard urazila 30 milionů kilometrů
V roce 2019 Ballard uvedl na trh FCEM®-LCS PEM nové generace společně s FCmoveTM. Foto Ballard
Užitková vozidla s palivovými články od Ballard urazila 30 milionů kilometrů
20 vodíkových autobusů Van Hool pro meziregionální spojení mezi provinciemi Groningen a Drenthe na severovýchodě Nizozemska bude nasazeno na konci roku 2020. Foto Van Hool