Z poslední členské schůze ADSSS v roce 2019
Z členské schůze ADSSS 3. prosince 2019. Foto BP

Členové Středočeské asociace dopravců se sešli tradičně před Vánočními svátky 3. prosince i se svými objednateli a zástupci Ministerstva dopravy.
Členové Středočeské asociace dopravců se sešli tradičně před Vánočními svátky 3. prosince i se svými objednateli a zástupci Ministerstva dopravy.
Jednání členské schůze ADSSS se zúčastnili zástupci Středočeského kraje, IDSK, ROPID a Ministerstva dopravy. Co se týká problematiky dopravní obslužnosti Středočeského kraje a Prahy, vzájemná komunikace k aktuálním tématům s objednateli probíhá na pravidelných jednáních představenstva a kontrolní komise. 

Členové ADSSS investovali v posledních letech více než 1 miliardu do velkokapacitních moderních vozidel. Z hlediska zlepšení provozu členové vítají a podporují zprovozňování vyhrazených pruhů pro autobusy. Pokud se týká negativních dopadů, pořád trvá nedostatek řidičů. Z tohoto důvodu ADSSS dlouhodobě navrhuje snížení věkové hranice řidičů u linek do 50 km na 19 let. Ohledně nezkušenosti těchto řidičů je argumentem velké množství současných řidičů pod hranicí důchodového věku a možných například zdravotních problémů. Do budoucna bude odcházet do důchodu každý rok v průměru o 5 000 řidičů více. Dalším nepříznivým vlivem je zrušení karenční doby, které přineslo zvýšení nemocnosti o 2%.

Připravuje se integrace dalších oblastí Středočeského kraje, v únoru 2020 Kokořínsko, Uhlířskojanovicko a Voticko, poslední etapy proběhnou v létě 2020, integrovány budou i 4 přívozy.

K 1. lednu 2020 budou převedeny označníky zastávek od dopravců do správcovství ROPID, v první etapě se jedná o označníky v oblasti Pražské metropolitní oblasti na komunikacích ve vlastnictví KÚSK (silnice II. a III.tř.). Od 1. ledna ROPID také přebírá informační kanceláře TSK na Zličíně, Černém Mostě, Na Knížecí a Roztylech.

Vstoupila v platnost nová Směrnice ES 2009/33 (o čistých vozidlech) ve znění směrnice EU 2019/1161. Objednatelé budou mít povinnost zajistit v nových výběrových řízeních stanovený podíl čistých vozidel. Je nutné brát na zřetel daleko vyšší ceny jak elektrických vozidel, tak vozidel na vodík, včetně pohonných hmot.

Připravuje se rozsáhlá novelizace vyhlášky č. 175/2000 Sb. o přepravním řádu pro drážní a silniční dopravu. Probíhá vyhodnocení stávající Koncepce veřejné dopravy. Cenový výměr na rok 2020 nepřinese žádné zásadní změny. Podstatnější změna byla v 05/2019, kdy byl stanoven strop jízdného pro výpočet slev. Celkem bylo za slevy proplaceno za první rok 5,6 miliard korun.

Podrobný zápis z členské schůze pro oprávněné uživatele



Z poslední členské schůze ADSSS v roce 2019