Rakovnicko se zapojuje do systému integrované dopravy Prahy a Středočeského kraje
Zahájení integrace na autobusovém nádraží v Rakovníku 12. prosince 2019. Foto IDSK

Slavnostní zahájení integrace proběhlo v Rakovníku 12. prosince. První spoje v PID vyjedou v neděli 15. prosince. Do systému se nově připojí společnosti ANEXIA BUS a Autobusová doprava Kohout.
Slavnostní zahájení integrace proběhlo v Rakovníku 12. prosince. První spoje v PID vyjedou v neděli 15. prosince. Do systému se nově připojí společnosti ANEXIA BUS a Autobusová doprava Kohout.
Od neděle 15. prosince bude spuštěna první etapa integrace oblasti Rakovnicka, která zahrnuje autobusové linky na trase Praha – Stochov – Nové Strašecí – Rakovník, a také regionální linky mezi Kladnem, Berounem a Rakovníkem. Města a obce na trase staré karlovarské silnice (Hostivice, Jeneč, Unhošť) se dočkají sjednocení tarifních podmínek – na všech zdejších linkách bude totiž platit Tarif PID (dosud zde byla v systému PID pouze část linek).

Nově budou na Rakovnicku platit kvalitativní standardy PID například v podobě nízkopodlažních, klimatizovaných a kapacitnějších autobusů s možností větší kontroly nad čistotou, přesností provozu či dodržování návazností. Díky další etapě této integrace Prahy a Středočeského kraje do jednoho dopravního systému vznikne 16 nových autobusových linek PID, které nahradí 40 stávajících linek mimo systém PID.

„V Praze pojedou autobusové linky PID z oblasti Rakovnicka primárně ke stanici metra B Zličín, část spojů linky 304 pojede dále přes zastávky Bílý Beránek a Nemocnice Motol do konečné zastávky Vypich. Díky tomu bude možné přímo přestoupit jak na metro A, tak i na tramvaje. Nová autobusová linka 365 vedená ze Stochova přes Unhošť a Hostivici po staré karlovarské silnici pojede přes Bílou Horu a Nemocnici Motol do zastávky Motol,“ přibližuje nový způsob ukončení linek v Praze ředitel ROPID Petr Tomčík.

Dojde ke zlepšení přestupních vazeb v Rakovníku, Lužné, Krupé a Řevničově. Jednotlivé linky budou mezi sebou provázány a bude tak efektivnější dopravní obsluha tohoto území. Rovněž dojde k zavedení přestupních vazeb na linky směřující do Prahy.

„Nově bude autobusovými linkami integrované dopravy obslouženo 40 měst a obcí Středočeského kraje, k významným změnám dopravní obsluhy dojde u dalších 17 středočeských měst a obcí. Do systému PID se zapojí další dva dopravci: ANEXIA BUS a Autobusová doprava Kohout. Spolu s novými jízdními řády dojde také k přejmenování cca 70 zastávek, aby lépe odpovídaly danému místu,“ uvedl ředitel IDSK Michal Štěpán.

Výhody integrace

Na nových i změněných linkách PID bude platit pásmový a časový tarif PID s možností využití přestupních jízdenek, časových kuponů, a to jak v papírové tak i elektronické podobě, včetně možnosti nákupu jednorázového jízdného platební kartou u řidiče nebo pomocí mobilní aplikace PID Lítačka. Díky platnosti Tarifu PID a výhodným předplatním jízdenkám ušetří cestující jak při jednorázové cestě, tak hlavně při pravidelném dojíždění. Například základní jízdenka s kuponem pro Prahu bude stát do Rakovníka 54 Kč oproti dnešním 70-77 Kč (i po slevě při platbě kartou dopravce bude jízdné výhodnější). Při využití předplatních kuponů ušetří pravidelní cestující až 20 000 Kč ročně. Oproti dnešnímu stavu bude navíc možné využít tu samou jízdenku jak pro cestu autobusem, tak vlakem – například na trase Praha – Rakovník bude o víkendech provoz vlaků a autobusů časově koordinován.

Kromě toho je výhodou zapojení do systému PID jednodušší a přehlednější linkové vedení, garantované návaznosti mezi jednotlivými linkami a důsledná kontrola provozu koordinačním dispečinkem. Na nejvytíženějších spojích budou nasazeny nové kapacitnější 15metrové autobusy.

Kompletní informace o změnách na webu PID