Další významná objednávka, tentokrát pro VDL Bus & Coach
VDL Citea SLFA-180 Hybrid pro De Lijn. Foto VDL

Nizozemský výrobce získal od belgického provozovatele De Lijn objednávku na 200 hybridních autobusů Citea. Ekologická vozidla ušetří milion litrů nafty a 2 640 tun emisí CO2.
Nizozemský výrobce získal od belgického provozovatele De Lijn objednávku na 200 hybridních autobusů Citea. Ekologická vozidla ušetří milion litrů nafty a 2 640 tun emisí CO2.
Belgická společnost De Lijn pokračuje ve spolupráci s VDL. Od roku 2014 si De Lijn objednal celkem 620 autobusů VDL Citea, nikdy ale najednou v takovém objemu. První dodávky jsou v plánu v druhé polovině roku 2020 a na různá místa po celých Flandrech.

"Tato objednávka je potvrzením dlouhodobého vztahu s De Lijn, který jsme v průběhu let rozvíjeli," řekl Filip Malefason, ředitel VDL Bus & Coach Belgium. „Prostřednictvím hybridních autobusů Citea přispívá De Lijn ke zlepšování kvality ovzduší, zejména v městských oblastech. V kombinaci se snížením hluku, které hybridní autobusy dosahují ve srovnání s konvenčními dieselovými autobusy, to znamená lepší kvalitu života obyvatel měst. S plně nabitými bateriemi mohou hybridní autobusy jezdit na velké vzdálenosti pouze pomocí elektrické energie, což je pro nízkoemisní zóny ve 13 vlámských městských centrech důležité.“

Roger Kesteloot, generální ředitel De Lijn: „Tato objednávka je největší v historii De Lijn. Významně přispívá k vlámským cílům v oblasti kvality ovzduší a klimatu. Zavedením 200 těchto autobusů dosáhneme ročního snížení o jeden milion litrů nafty a 2 640 tun emisí CO2.“

Nový hybridní koncept pro De Lijn

Nová generace hybridních Citeí byla vyvinuta na základě zkušeností, které De Lijn a VDL Bus & Coach získaly s vozy dodanými v minulosti. Hybridní nízkopodlažní autobusy mají stejný elektrický pohon jako Citea Electric. Díky nové kompaktní technologii „vysoce výkonných“ baterií lze tyto hybridní autobusy použít jako zcela elektrické autobusy v centrech měst a zónách s nízkými emisemi. Společnost De Lijn se rozhodla pro vysokou kapacitu baterií, což umožňuje autobusům se 100% nabitými bateriemi plně elektricky ujet až 30 kilometrů. Všechny hybridní autobusy jsou podporovány generátorem, který splňuje nejpřísnější současné evropské normy v oblasti životního prostředí a lze jej podle potřeby použít k dobití baterií. Baterie lze také nabíjet pomocí zástrčky CCS Combo2. V budoucnu lze elektrickou autonomii zvýšit přidáním rychlého nabíjení pomocí sběrače.

Objednávka se skládá z 80 kusů VDL Citea SLE-120 Hybrid a 120 VDL Citea SLFA-180 Hybrid. Dvanáctimetrový nízkopodlažní autobus je poháněn elektrickým motorem o výkonu 160 kW a je vybaven 32 kWh „vysoce výkonnou“ baterií. Kloubový autobus s nízkou podlahou má elektrický motor o výkonu 240 kW v kombinaci s baterií s vysokým výkonem 64 kWh. Všechny jsou také vybaveny 4-válcovým generátorem Euro 6 o výkonu 210 kW, který může nabíjet baterii. Díky kombinaci sériového hybridního systému a bateriové sadě může nová generace hybridních Citea elektricky jet více než polovinu času.

VDL