Investice Dopravního podniku města Brna v roce 2020
V Brně v roce 2020 vyjede 20 nových dvanáctimetrových autobusů SOR. Tento typ byl na stánku výrobce k vidění v designu Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova.

Obnova vozového parku, nové validátory pro odbavení ve vozidlech a rekonstrukce tramvajových tratí, vše za téměř 1,7 miliardy korun. Dopravní podnik představil nejdůležitější investice v novém roce.
Obnova vozového parku, nové validátory pro odbavení ve vozidlech a rekonstrukce tramvajových tratí, vše za téměř 1,7 miliardy korun. Dopravní podnik představil nejdůležitější investice v novém roce.
Vozový park Dopravního podniku města Brna (DPMB) v průběhu roku 2020 omladí nízkopodlažní dieselové autobusy, půjde o 20 kusů dvounápravových od SOR Libchavy a 20 kusů kloubových značky Solaris. Obě plnění budou na základě rámcových smluv, které v průběhu let 2020-2022 umožňují nákup v případě sólo autobusů dalších až 31 vozů, v případě kloubových až dalších 13 autobusů. Nová vozidla nahradí především autobusy CITELIS s emisní normou Euro 4 a autobusy B931 s emisní normou Euro 2.

DPMB v novém roce plánuje také nákup až 60 kusů dvounápravových nízkopodlažních trolejbusů s alternativním pohonem, čímž navazuje na pilotní projekt nákupu deseti sólo trolejbusů Škoda 26Tr v roce 2018, umožňujících jízdu bez trolejového vedení. Dodávka trolejbusů je plánována v návaznosti na výsledky veřejné soutěže v letech 2020-2022. Smlouva s dodavatelem není ještě uzavřena. Nové parciální trolejbusy ve vozovém parku nahradí v první řadě nejstarší vysokopodlažní trolejbusy 14Tr a 15Tr, dále nejstarší trolejbusy typu 21Tr.

Pokračovat bude také započatý projekt Tramvaj pro Brno, který obnáší nákup a kompletaci až 41 nových nízkopodlažních a klimatizovaných tramvají v ústředních dílnách podniku. Po prvních dvou kusech, které budou zhotoveny zřejmě do konce roku 2019, je v roce 2020 naplánována kompletace dalších 9 tramvají – Draků.

Rok 2020 bude významný realizací druhé fáze elektronického odbavování cestujících, díky které budou moci cestující platit za jízdné bezkontaktní platební kartou přímo ve voze. Osazení všech vozů novými validátory je v plánu na jaře roku 2020. Společnost Mikroelektronika je připravena na pilotní provoz.

Přepokládané náklady na tyto investice v roce 2020 jsou orientačně 948 milionů korun.

Dopravní podnik města Brna v roce 2020 připravuje také rozsáhlé rekonstrukce několika tramvajových tratí.

Koleje MHD - Zelené plíce města: rekonstrukce tramvajové trati v ulici Nové sady (Nádražní – Hybešova - Poříčí). Akce bude obnášet nad rámec běžné rekonstrukce trati i instalaci travnatých a květinových pásů v prostoru kolejiště.

Merhautova: celkovou opravou projde tramvajová trať v ulici Merhautova (v úseku od křižovatky s ulicí Jugoslávskou po křižovatku s ulicí Provazníkovou), včetně rekonstrukce zastávkových ostrůvků Jugoslávská.

Veveří: oprava úseku Jana Uhra – Žerotínovo náměstí, oprava trati je nutná zejména z důvodu vedení objízdné trasy v rámci stavby VMO Žabovřeská – II. etapa.

Obvodová: stavební úpravy v úseku zastávka ZOO – smyčka Rakovecká.

Vídeňská: rekonstrukce tramvajové trati do smyčky Ústřední hřbitov a rekonstrukce vlastní smyčky ÚH.

Smyčka Komárov: v rámci výluky pro stavbu Tramvaj Plotní bude provedena rekonstrukce smyčky Komárov (včetně přilehlých chodníků), termín: 09-11/2020.

Rok 2020 bude i ve znamení pokračování v započatých stavbách: Tramvaj Plotní – soubor staveb – etapa 2-4, prodloužení TT z Osové ke Kampusu MU v Bohunicích, odbočný uzel Ostravská tramvajových tratí linek č. 8 a 10, rozšíření vozovny Pisárky.

Přepokládané náklady na stavební investice v roce 2020 jsou orientačně 743 milionů korun
.  

DPMB


Investice Dopravního podniku města Brna v roce 2020
Mikroelektronika má validátory do vozidel DPMB připraveny