Velká obnova vozidlového parku v Nizozemsku pokračuje
Mercedes-Benz Citaro na linkách Qbuzz. Foto Qbuzz

Vedle více než 160 elektrický autobusů v Groningen a Drenthe vyjíždí také další stovka autobusů na alternativní palivo HVO od Mercedes-Benz, Setra a Van Hool.
Vedle více než 160 elektrický autobusů v Groningen a Drenthe vyjíždí také další stovka autobusů na alternativní palivo HVO od Mercedes-Benz, Setra a Van Hool.
Regiony Groningen a Drenthe v severním  Nizozemsku mají cíl dosáhnout 90% snížení emisí CO2. Za tím účelem v těchto dnech vyjíždí na silnice více než 160 elektrických autobusů od Ebusco, Heuliez a VDL Bus & Coach.

Pod novou licencí bude také nasazeno 95 autobusů Mercedes-Benz a Setra. Konkrétně 22 kloubových 18 metrových autobusů Mercedes-Benz Citaro G, 24 autobusů Mercedes-Benz Citaro LE a 49 linkových autobusů Setra S419 UL. Autobusy budou jezdit na HVO (hydrogenovaný rostlinný olej) vyráběný z použitých potravinářských tuků, při jeho spalování je podle výrobců možné dosáhnout snížení emisí CO2 až o 85 procent.

Citaro G nabízí 52 míst a 104 míst na stání, Citaro LE má 40 míst a 60 na stání. Setra uveze až 57 sedících cestujících, tento model nemá místa na stání, bude jezdit na delších trasách rychlostí 100 km/h. Autobusy mají, stejně jako elektrické, USB zásuvky, WiFi, monitorovací a informační systém a klimatizaci. Citara jsou vybavena ručně ovládanou rampou pro invalidní vozíky. Některá vozidla již na trasy vyjela, celý systém začne plnohodnotně fungovat od 15. prosince, s novými jízdními řády.

Nový vozidlový park doplňují double-deckery a dva vodíkové autobusy Van Hool. Příští rok by autobusů na vodík mělo být až 30.


Velká obnova vozidlového parku v Nizozemsku pokračuje
Mercedes-Benz Citaro G. Foto Qbuzz
Velká obnova vozidlového parku v Nizozemsku pokračuje
Setra S419 UL. Foto Qbuzz