Technické problémy zastavily dálkový elektrický autobus FlixBus

V Německu FlixBus skončil po více než roce s dálkovou elektrickou linkou mezi Frankfurtem nad Mohanem a Mannheimem - z důvodu problémů s autobusem BYD.

V Německu FlixBus skončil po více než roce s dálkovou elektrickou linkou mezi Frankfurtem nad Mohanem a Mannheimem - z důvodu problémů s autobusem BYD.

Regionální německé noviny Mannheimer Morgen uvedly s odvoláním na generálního ředitele FlixBus Fabiana Stengera jako důvod ukončení provozu elektrického autobusu, že lithium-železo-fosfátová baterie autobusu BYD C9 se ukázala být tak náchylná k chybám, že „autobus byl zastaven na několik dní najednou a muselo být zrušeno mnoho spojů“, píše Mannheimer Morgen. To znamená přerušení elektrické dálkové autobusové linky zahájené před více než rokem.

V pravidelném provozu jezdil autobus BYD čtyřikrát denně mezi Frankfurtem nad Mohanem a Mannheimem. Trasa zahrnovala také letiště ve Frankfurtu a Heidelberg. BYD C9 má mít dojezd 320 kilometrů, což by mělo pro 115 kilometrovou trasu stačit. 

Při slavnostním zahájení dálkové linky starosta města Mannheim Peter Kurz mluvil o „dobrém signálu pro budoucnost“ a „o důležitém příspěvku k ochraně klimatu“. Město Mannheim podpořilo zkušební projekt financováním odpovídající nabíjecí stanice na autobusovém nádraží v Mannheimu. Druhá dobíjecí stanice je na letišti ve Frankfurtu. V závislosti na počasí měl být autobus nabíjen jednou nebo dvakrát denně a přes noc.

Budoucnost projektu elektrických autobusů ani přechod na jiný model bateriového elektrického autobusu zatím nikdo nekomentoval. FlixBus a jeho partner B.E. Green provozují další elektrickou linku mezi Paříží a městem Amiens. V Kalifornii FlixBus v současné době testuje americký dálkový elektrický autobus. V Evropě je však pravděpodobnější přechod na autobusy s palivovými články a bioplyn. FlixBus spolupracuje s technologickým specialistou Freudenberg Sealing Technologies (FST) na systému palivových článků pro autobusy. Německo svou vodíkovou infrastrukturu rozšiřuje a nedávno oznámilo podporu 23 milionů EUR na projekty palivových článků. Například Daimler Trucks & Buses však nedávno oznámil, že v příštích deseti letech do svého sortimentu vozidla na vodíkový pohon nezařadí, pro užitková vozidla je pravděpodobný rok 2039.

Mannheimer Morgen