Systém odbavení od firmy HERMAN – EPIS 5A

Novou pokladnu EPIS 5A ukázal výrobce už na veletrhu Busworld v Bruselu. Na domácí půdě bude oficiálně představena na veletrhu CZECHBUS. Můžete vyzkoušet i další zařízení pro veřejnou dopravu.
Novou pokladnu EPIS 5A ukázal výrobce už na veletrhu Busworld v Bruselu. Na domácí půdě bude oficiálně představena na veletrhu CZECHBUS. Můžete vyzkoušet i další zařízení pro veřejnou dopravu.
Výrobce odbavovacích, informačních, komunikačních a řídících systémů pro veřejnou dopravu HERMAN na CZECHBUS vystaví komplexní systém pro MHD, zařízení pro odbavení vhodné pro menší dopravce v kombinaci s validátory, informační systémy pro cestující a komunikační jednotky pro  Wi-Fi do vozidel a preference na křižovatkách.

Jako novinku na domácí půdě nový palubní počítač pro odbavení ve veřejné regionální (linkové) dopravě s obslužným LCD o velikosti 10,2″ s novým darkmode designem ovládání - EPIS 5A.

Produkty společnosti HERMAN se mohou uplatnit kromě veřejné dopravy i v jiném oboru. Například se podílet na záchraně lidských životů. Před pár dny byly zprovozněny ve dvou nových vozidlech „první linie“ Hasičského záchranného sboru Jihomoravského kraje v Brně nové komunikační jednotky UCU 5.0 od HERMAN. Díky nim mohou vozidla jedoucí k zásahu získat zelenou vlnu na křižovatkách a tím výrazně zkrátit dobu dojezdu.

Systém funguje tak, že pokud hasičské vozidlo jede k zásahu, je aktivována vozidlová komunikační jednotka UCU 5.0 a ta zasílá žádost na absolutní preferenci na jednotku RSU na křižovatce, propojenou s řadičem křižovatky. Absolutní preference znamená, že je nastavena zelená jen ze směru, odkud vozidlo HZS přijíždí – ve všech ostatních směrech, včetně protisměru, je červená. Pokud RSU přijme žádost z vozidel, předá ji do řadiče a ten dá vozidlu takovou preferenci, aby se křižovatka „vyklidila“ dopředu a vozidlo jí mohlo rychle a bezpečně projet. Vozidlo posílá požadavek na preferenci stále a jednotka RSU rozhodne o přidělení preference dle směru jízdy vozidla a jeho vzdálenosti od křižovatky (přesněji dle přítomnosti v definovaných zónách kolem křižovatky).

Jednotky RSU (RSU 5.0I založená na UCU 5.0 LVG) do křižovatek spolu s novými řadiči byly dodány v rámci projektu C-ROADS, jehož partnerem jsou Brněnské komunikace a.s.. Na řešení projektu zejména v oblasti komunikace V2X se podílela i firma HERMAN, kdy takto funguje 12 křižovatek. V budoucnu se předpokládá dalších 20 jednotek RSU, které jsou nyní nainstalovány na křižovatkách a které výrobce dodal v rámci projektu RIS II. Těchto 20 jednotek umožňuje jednoduché nasazení preference IZS. Na dalších 60 křižovatkách z celkových 80 z projektu RIS II je teoreticky preference IZS také možná. Nastane tak první kombinace, kdy jedna komunikační technologie/standard V2X umožní řešit více preferenčních situací – absolutní systému IZS a upřednostnění hromadné dopravy.

Firmu HERMAN najdete v hale 3 (při průchodu do haly 2) výstaviště v Letňanech.




Systém odbavení od firmy HERMAN – EPIS 5A
Jeden z prvosledových zásahových vozů Hasičského záchranného sboru v Brně s komunikačními jednotkami UCU 5.0 od HERMAN. Foto HZS JMK.