Milník pro MAN v Koreji: 100 double-deckerů
Úspěšně na silnici: Více než 100 patrových autobusů založených na podvozku MAN je v provozu v ulicích Koreje. Foto MAN

V Koreji je v provozu více než 100 patrových autobusů na podvozcích MAN, cestující oceňují velký prostor a pohodlí v městském provozu.

V Koreji je v provozu více než 100 patrových autobusů na podvozcích MAN, cestující oceňují velký prostor a pohodlí v městském provozu.

MAN Truck & Bus Korea dodal na podzim čtyři autobusy korejské dopravní společnosti Kyung Nam Bus. „To znamená, že v ulicích Koreje je nyní v provozu více než 100 populárních dvoupodlažních autobusů MAN,“ říká Rudi Kuchta, ředitel pro produkty a prodej a mluvčí Business Unit Bus. „Jedná se o obrovský úspěch, hlavně proto, že jsme na trh v polovině roku 2017 uvedli pouze MAN Lion's City DD.“ Vedle kvality a spolehlivosti vozidel jsou autobusy populární kvůli jejich vysoké kapacitě. Přeplněné autobusy jsou součástí každodenního života - zejména v době špičky. Po nasazení dvoupodlažních vozů se situace znatelně zlepšila a cestující jsou přepravováni bezpečněji a pohodlněji. "Není proto divu, že autobusy jsou obrovským hitem mezi cestujícími a mnoho z nich jezdí výlučně těmito vozidly. Zvětšení prostoru a dobrý výhled z druhého podlaží, stejně jako moderní vnitřní vybavení (například zástrčka USB u každého sedadla) cestující oceňují,“ říká Max Burger, generální ředitel společnosti MAN Truck & Bus Korea.

Kyung Nam Bus nyní provozuje také 37 dvoupodlažních autobusů MAN, které jezdí mezi městem Soul a předměstími jihokorejského hlavního města. Jelikož část jejich trasy je na dálnici, kde je povinné používat bezpečnostní pásy, byly vozy vybaveny jako meziměstské autobusy.

Celkem 103 double-deckerů MAN v ulicích Koreje je postaveno na třínápravovém podvozku MAN RR4 s délkou přibližně 13 metrů s karoserií pocházející od španělského výrobce UNVI. Autobusy jsou poháněny šestiválcovým vznětovým motorem D26 460 hp (338 kW), který plně vyhovuje normě Euro 6, a 12-stupňovou převodovkou MAN TipMatic. Patrové autobusy tak kombinují udržitelnou jízdu s výkonem, hospodárností a maximální bezpečností s funkcemi: elektronický brzdový systém (EBS), elektronický stabilizační program (ESP) a Lane Guard System (LGS), zajišťují bezpečnost cestujících a řidiče.

Bezpečnost byla také v centru pozornosti na Safety Event, kterou MAN Truck & Bus Korea ve spolupráci s MAN ProfiDrive uspořádal v Jižní Koreji jako první výrobce. Zákazníci byli seznámeni s bezpečnostními asistenty a mohli si je vyzkoušet.

"Jsme potěšeni, že jsme dosáhli milníku 100 double-deckerů s podvozkem od MAN - je to důkaz, že jsou cestující i dopravní společnost s nimi spokojeni," řekl Max Burger.

MAN