CaetanoBus představí na Busworld vodíkový autobus

CaetanoBus představí na veletrhu vozidla e.City Gold s nulovými emisemi a autobus na palivové články H2.City Gold s technologií od Toyota.
CaetanoBus představí na veletrhu vozidla e.City Gold s nulovými emisemi a autobus na palivové články H2.City Gold s technologií od Toyota.
eCity Gold a podvozek e.CC prezentoval poprvé CaetanoBus letos na summitu UITP ve Stockholmu. Jsou vybaveny elektrickým motorem Siemens. eCity Gold je modulární nízkopodlažní autobus ve verzích 10,7m a 12m LHD nebo RDH se 2 nebo 3 dveřmi a motorem 180 kWh. Verze RHD je vybavena inovativními technologickými řešeními, která splňují nejnáročnější bezpečnostní požadavky na trhu. Naposledy objednala tento typ například společnost Abellio London -  34 těchto vozidel.

CaetanoBus na konci roku 2018 oznámil spolupráci s Toyotou se zaměřením na vývoj vodíkového městského autobusu. Nyní ho představí naživo a jako první v Evropě s technologií palivových článků Toyota pod názvem H2City Gold.

Toyota pracuje na vývoji autobusu na palivové články Sora několik let. Koncept vozidla byl již schválen a uveden na trh. Projekt Sora bude mít svůj debut na olympijských hrách 2020 v Tokiu, kdy by mělo v hlavním městě Japonska kolovat sto autobusů na palivové články. Název Sora je zkratka pro „Sky, ocean, river, air" a má připomínat vodní cyklus.

Autobus Toyota Sora, dlouhý 10,5 metrů, je založen na systému palivových článků Toyota (TFCS), vyvinutém pro automobil Mirai. Uveze až 79 osob, 22 sedících a 56 stojících, a může být v případě potřeby použit jako generátor elektřiny.

CaetanoBus