MAN na Busworld: Jízda do budoucnosti

MAN představí několik novinek. Plně elektrický Lion's City a individální poradenství od MAN Transport Solutions. Také "stará známá" vozidla ve speciálních verzích.
MAN představí několik novinek. Plně elektrický Lion's City a individální poradenství od MAN Transport Solutions. Také "stará známá" vozidla ve speciálních verzích.
Stánek MAN v hale č. 4 bude hostit elektrický Lion's City E, které bude brzy předáno do pilotního provozu dopravní společnosti VHH v Hamburku a příští rok ho bude testovat několik dalších měst. Ve druhé polovině roku 2020 bude zahájena výroba elektrického autobusu v polském závodě MAN ve Starachowicích, kde je centrum pro výrobu městských a zájezdových autobusů NEOPLAN Premium.

Na stánku bude také autobus Lion's City 19 s délkou 18,75 metru. Prodloužení délky umožní přidat další čtyři sedadla oproti 18 metrovému (38 sedadel). Pod kapotou je dieselový motor D1556 LOH s výkonem 360 k Euro 6d. Bude nabízen v dieselové, CNG a lehké hybridní verzi (s modulem EfficientHybrid) a připojí se k nové řadě městských autobusů MAN z loňského roku.

MAN Lions's Intercity Lite bude poprvé vybaven novým motorem D1556 LOH s vysoce účinným 9-litrový motorem s výkonem 280, 330 a 360 k. MAN také rozšiřuje nabídku 12ti stupňových automatických převodovek MAN TipMatic Coach. Lion's Intercity bude s nejmodernější pohonnou jednotkou k dodání od jara 2020.

V Bruselu bude poprvé představena elektrická verze minibusu založeného na MAN TGE s názvem MAN eTGE. Vozidlo je schváleno pro přepravu osmi osob. Je proto vhodné pro městskou dopravu v oblastech, kde je potřeba snížit emise nebo v obytných částech. Baterie eTGE Combi jsou umístěny pod mírně zvýšenou podlahou a umožňují podle výrobce dosah až 173 kilometrů. Kapacita baterie je 37 kWh. Motor je dodáván společností Bosch a bateriové články jsou od Samsung.

MAN představí na Buswordl také známá vozidla, Neoplan Cityliner a Tourliner, ale ve speciálních verzích

Začalo to v roce 1919 společností VOMAG v Plauenu (Vogtländische Maschinenfabrik AG - německá strojírna založena v roce 1895) s výstavbou prvního autobusového podvozku. O sto let později Bus Modification Center slaví úspěchy. Jen v roce 2018 bylo vylepšeno a upraveno 148 vozů a 276 dodávek. Nejde jen o luxusní autobusy, například na míru stavěné vozy pro špičkové evropské fotbalové kluby, ale také o konverzi MAN TGE na vozidla pro komunální služby. V současné době 147 zaměstnanců a osmnáct stážistů v Plauenu na ploše více než 60 000 metrů čtverečních proměňuje speciální požadavky zákazníků na speciální vozidla a dodávky.

Nejatraktivnější jsou luxusní autokary, jako je Lion's Coach pro fotbalové týmy FC Bayern Mnichov, profesionální francouzský klub Paříž Saint-Germain a německý národní tým. Jsou to 13 metrů dlouhé verze se 48 sedadly poháněné motorem D2676 LOH o výkonu 346 kW s maximálním točivým momentem 2400 Nm s 12 stupňovou převodovkou MAN TipMatic. Možná bude některý z nich k vidění i na Busworld, stejně jako Cityliner s velkou kuchyní a veškerým luxusem, o který lze požádat. Je vybaven elektronickými tlumiči nárazů CDS, kamerovým systémem Optiview místo zrcátek a systémem minimalizujícím slepé místo.

Na Busworld bude také jeden ze dvou autokarů Neoplan Tourliner, které absolvovaly turné jednoho z nejúspěšnějších hudebních skladatelů současnosti Hanse Zimmera po Evropě (na jaře 2019 i v Praze): „The World of Hans-Zimmer“. Půjde o Tourliner s designem „Moving ART“ zařízený jako kancelář a přesto s 35 místy ve verzi 2 + 1. Byla vylepšena také pozice sloupku B, cestující tak mají lepší výhled.

Několik autobusů z rodiny MAN bude k dispozici pro zkušební jízdy. Předem je potřeba se registrovat na stánku MAN č. 422.

MAN na Busworld: Jízda do budoucnosti