VDL Bus & Coach během Busworld: „síla díky spolupráci je v naší DNA"
VDL Citea SLFA Electric. Foto VDL

V novém veletržním městě představí VDL svůj komplexní svět mobility s inovativními řešeními. Tři Futury, Citea Electric a nová dieselová Citea.
V novém veletržním městě představí VDL svůj komplexní svět mobility s inovativními řešeními. Tři Futury, Citea Electric a nová dieselová Citea.
"Během Busworld 2019 zdůrazníme skutečnost, že spolupráce se všemi relevantními partnery v celém hodnotovém řetězci je a nadále bude naší hlavní motivací," řekl generální ředitel Henk Coppens. „Inovace je nejdůležitější hnací silou pro dosažení našich ambicí. Jsme hrdí na naši průkopnickou pozici při dosahování udržitelných řešení mobility, ale jsme také přesvědčeni, že stále ještě čekají fantastické nové výzvy. Největší inovací je možná způsob, jak toho dosáhnout: spolu se zákazníky, dodavateli a dalšími partnery. Síla prostřednictvím spolupráce je v naší DNA. Technologický vývoj je jistě důležitý, ale pouze pro vytváření možností. Naším cílem je v konečném důsledku najít způsoby, jak využít naše řešení udržitelné mobility způsobem, který významně přispívá ke kvalitě života všech, kteří pracují a žijí v našich městech.“

Futura: všechno je o zážitku
VDL Bus & Coach se zaměřuje na důležité hodnoty značky, jako je zisk z vlastnictví a atraktivita pro lidi, ale také ví, že cestování je nejvíce o zážitcích. Cestovatelé jsou nároční nejen z hlediska mechanické spolehlivosti, designu a udržitelných řešení, stále důležitější je luxus a pohodlí. Futura s vývojem drží krok. V Bruselu to VDL ukáže na třech Futurách.

VDL Futura FDD2-141/2600 se vyznačuje unikátním uspořádáním sedadel 48 + 2 + 1 + 1. Tato ultra luxusní dvoupodlažní verze zahrnuje veškeré vymoženosti: od připojení USB a 220 V až po kompletní kuchyň. FDD2 je k dispozici ve dvou délkách (FDD2-130 a FDD2-141) s maximálním uspořádáním sedadel 96 + 1 + 1 ve verzi FDD2-141. Speciálně pro veřejnou dopravu je kromě standardního motoru MX-13 s výkonem 530 k/2600 Nm s automatickou/manuální převodovkou Traxon k dispozici motor s výkonem 450 k/2300 Nm s plně automatickou převodovkou Ecolife.

VDL Futura FHD2-129/2100 je příkladem luxusu a pohodlí. Ultra-deluxe sedadla VDL třídy 500 s nastavitelnými hlavovými opěrkami nabízejí cestujícím optimální pohodlí. Díky uspořádání 53 + 1 + 1 je dosaženo jedinečné kombinace vysokého počtu sedadel a pohodlné vzdálenosti mezi sedadly. Vyvážený koncept osvětlení lze plně přizpůsobit preferencím zákazníka pomocí funkce RGBW. Díky svému zavazadlovému prostoru 11,5 m³ a kompaktnímu poloměru otáčení pouhých 22 096 mm dokáže tento 13 metrů dlouhý coach překonat manévrovatelnost mnoha 12 metrových autokarů.

Díky FHD2-139/2300 je tato nepřekonatelná úroveň komfortu přístupná i pro postižené cestující. Díky výtahu nad zadní nápravou u tohoto 13,9 metrů dlouhého třínápravového vozu s uspořádáním sedadel 57 + 1 + 1 mohou zdravotně postižení cestující snadno nastoupit. Systém rychlého uvolnění umožňuje luxusní sedadla VDL třídy 300 z vozidla odstranit a vytvořit tak prostor pro 15 cestujících na invalidním vozíku.

Modely VDL Futura jsou nyní standardně vybaveny technologií Predictive Powertrain Control (PPC). Pomocí GPS dat PPC průběžně předpovídá topografii vozovky, takže je vždy vybrán správný rychlostní stupeň. Tím je zajištěna nejvyšší úroveň komfortu při jízdě a zároveň je dosaženo maximální úspory paliva. Funkce Ecoroll udržuje idelání rychlost vozidla podle terénu vozovky.

50 milionů elektrických kilometrů
450 autobusů VDL provozovaných v mnoha evropských městech a regionech ujede denně 75 000 kilometrů. Počet ujetých kilometrů dosáhl celkem téměř 40 milionů. Do konce roku je v plánu dodání dalších 420 elektrických autobusů. Nejvíce, přes 300 elektrických autobusů od VDL, jezdí v Nizozemsku. Emise CO2 snížily o více než 20 000 tun ročně.

Poprvé se představí Citea SLE-129 Electric, Low Entry autobus pro veřejnou dopravu. S pohonnou jednotkou SLF a 288 kWh vysokokapacitní baterií je vhodnější pro regionální použití, s delšími intervaly mezi nabíjením. Rychlé nabíjení se provádí přes pantograf na střeše nebo infrastruktuře. Vystavené vozidlo bude vybaveno maximálním počtem sedadel směřujících dopředu a třemi dveřmi. Toto specifické vybavení požaduje skandinávský trh pro městskou i regionální dopravu.

S více než 260 vozidly jsou Citea SLFA-180 a SLFA-181 Electric na předních místech v provozu na městských linkách. Demo SLFA-180 Electric je vybaveno baterií o kapacitě 288 kWh a pantografem. Pro optimální kombinaci pohodlí a flexibility byla přední část autobusu optimalizována pro stojící cestující a kloubová část byla vybavena co nejvíce snadno přístupnými sedadly.

Představení nové generace vysoce efektivní dieselové Citea LLE

VDL Citea LLE Diesel je výzvou k dosažení co nejmenší možné stopy CO2 pomocí dieselové technologie Euro 6 a zároveň snížení TCO. Balíček opatření vedl k 6% zlepšení palivové účinnosti a nižším nákladům na opravy a údržbu. Nejviditelnějším aspektem je nová konstrukce vozidla, v níž hraje hlavní roli optimalizace aerodynamiky.


VDL

VDL Bus & Coach během Busworld: „síla díky spolupráci je v naší DNA"
VDL Futura FDD2-141. Foto VDL
VDL Bus & Coach během Busworld: „síla díky spolupráci je v naší DNA"
VDL Futura FHD2-129. Foto VDL